Keresés eredménye

A Schneeberg ösvényein

Alig kell átlépnünk a nyugati határt, és a Schneeberg tetejéről még javában látszik az itthonról jól ismert, sík terep. Felkapaszkodhatunk egy helyenként dróttal biztosított sziklaösvényen, gerinctúrázhatunk egy rövidet, mielőtt egy alpesi hangulatú menedékház matracszállásán alszunk, végül leereszkedhetünk egy kapaszkodókkal és létrákkal biztosított, vad mészkőszurdok mélyére.

2021.09.26.

Két nap alatt beleszerettem a sífutásba

Az út előtt kicsit szkeptikus voltam, nem hittem, hogy nulláról ilyen rövid idő alatt érdemi szintre juthatok sífutásban. Kelet-Stájerországban azonban rájöttem, hogy a sífutást nemcsak nézni, de csinálni is nagyon jó.

2020.01.28.

Az Esterházy-tündérbirodalom kellős közepén

Az Esterházy család évszázadokon átívelő története nem szűkölködik különleges személyiségekben és a hozzájuk köthető meglepő történetekben. A kismartoni kastély kiállításain nemcsak velük ismerkedhetünk meg, de kiderül az is, mi köze van a pop artnak Joseph Haydnhoz.

2020.01.04.
Random Schneeberg-túra kezdő kalandoroknak

Konfár Tibor 2019.11.08

Hirtelen ötlet volt ez is, mint annyi más jól sikerült kirándulásunk. A hét közepén találtuk ki, péntek éjszaka kocsiba ültünk, a késő őszi nap pislákoló hajnali fénye pedig már a legkeletibb kétezres osztrák hegy, a Schneeberg lábánál elterülő bájos kisváros, Puchberg egyik parkolójában kukucskált be ránk az autó bepárásodott ablakain keresztül. Irány fel a Schneebergre, ami egy napba belefér!

Túrázás a Schneeberg legjobbjaival

Egy igényes, vezetett csúcstúra napfelkeltekor, hegymászás kezdőknek és komfortos szállás. Ezek jellemzik a „Schneeberg a legjobbakkal” túraajánlatot. Mindegy, hogy ismerjük-e már ezt az impozáns hegyet, vagy most járunk itt először, egy biztos: október 4. és 6., valamint 11. és 13. között a Schneeberg minden titkát felfedezhetjük.

2019.08.28.

Aktív feltöltődés az alpesi paradicsomban

Ausztria legdélebbi tartománya, Karintia ivóvíz tisztaságú tavaival, poszterre illő hegyvidéki tájaival és enyhe éghajlatával ideális kikapcsolódást nyújt a túrázás és a sportok szerelmeseinek is. A több mint ezer tóval büszkélkedő tartomány második legnagyobbját, a Millstatti-tavat és környékét vettük célba, hogy megnézzük, milyen aktív időtöltésre ad lehetőséget az ide látogatóknak. Nem csalódtunk.

2019.05.28.

Téli kalandok a mostvierteli Alpokban

Írásunkban Alsó-Ausztria Mostviertel régiójának négy kiváló síterepét mutatjuk be, olvasóinkat garantáltan nem éri csalódás. A Hochkar, a Lackenhof, az Annaberg, a Gemeindealpe: bizonyára sokaknak ismerősen csengő nevek, mégis kevesen tudják, hogy a síelés mellett a téli sportok szélesebb palettája és programlehetősége érhető el, mint gondolnánk.

2019.02.26.

Csak a szarva hegye látszott ki a hóból, kimentették a zergét

Kijutott bőven az elmúlt napokban a téli csapadékból Ausztriának. A viszonylag rövid idő alatt lehullott rengeteg hó nemcsak az emberek, de az állatok életét is veszélyezteti. A videóban egy szarváig hóval betemetett alpesi zergét ásnak ki a rátermett osztrák vasutasok.

2019.01.10.
A Grossglocknertől Heiligenblutig, avagy az „Alpok-Adria” első etapja

Ausztria legmagasabb csúcsának árnyékából, az örök jég gleccserbirodalmából indulva, vízesések zubogásától hangos, virágzó alpesi tájakon keresztül érünk Heiligenblutba. Ha teljesítettük ezt a varázslatos, klasszikus kirándulást, akkor az Alpok-Adria túraútvonal első szakaszát tudhatjuk magunk mögött.

Alpannonia-túra családi piknikkel

Sziasztok, Emese vagyok, a múltkor már találkozhattunk itt. Láttam, hogy a Gaja-völgyi beszámolómat igen sokan elolvastátok, ezért apával ismét mesélni szeretnénk egy szuper alkalomról. Három éve ez volt a legelső túrám, amikor még kicsi voltam, vagyis majdnem négy éves. Akkor tíz kilométeren voltunk - most a tizenötöst csináltuk meg, és közben átmentünk Ausztriába is!

2017.09.08.

Függőhidak a világ minden tájáról

Ezeken a hidakon szó szerint szédületes élmény lehet végigmenni. Tériszonyosok válogatott rémálmai következnek üvegpadlóval, via ferratával vagy éppen bungee jumpinggal fűszerezve.