Az útvonalmódosításokhoz használt térképek

A sokszor éjszakába nyúló tanácskozásokon a Kéktúra Szakbizottság az MTSZ központjában a legmodernebb térinformatikai rendszerek és hagyományos térképek segítségével döntött az útvonalmódosításokról.

Szerző:
Berki Zoltán - Dabis Balázs Silvius
Fotó:
Gulyás Attila
2013. december 21.

A sokszor éjszakába nyúló tanácskozásokon a Kéktúra Szakbizottság az MTSZ központjában a legmodernebb térinformatikai rendszerek és hagyományos térképek segítségével döntött az útvonalmódosításokról.

A turistatérkép-részletek alapja a Cartographia Kft. kiadásában megjelent Országos Kéktúra turistakalauzok (2012: I. kötet: Hollóháza - Nagymaros ; 2013: II. kötet: Visegrád - Írott-kő) térképszelvényei. Ezek a turistatérkép sorozat állományaiból (Zempléni-hg., Gömör-Tornai-karszt - Cserehát, Bükk, Mátra stb.)
aktualizált szerkesztéssel, egyes szakaszokon (pl. Sümeg - Írott-kő szakasz) friss helyszínelési állapotfelméréssel készültek.

 

„A TTR adatbázis felmérői is használták a turistakalauzokat, hiszen ezek a hagyományos, a legtöbb természetjáró által mai is használt turistatérképek - minden törekvésünket meghálálva - jól szolgálják a természetjárókat.” - hangsúlyozta Berki Zoltán, a bizottság oszlopos tagja.

 

A falra egy projektor segítségével pedig kivetítették az MTSZ nemsokára már minden természetjáró számára nyilvánosan használható digitális térképét is, ahol műholdfelvételek és a felmérők által megjelölt lehetséges alternatívák elemzésével igyekeztek a legjobb megoldásokat megtalálni.

 

Természetesen azokra a helyszínekre, ahol nem volt minden egyértelmű a bizottság tagjai személyesen utaznak el ezekben a napokban és maguk is meggyőződnek arról, hogy a kiválasztott új útvonal valóban megfelel-e arra, hogy kiváltsa a korábbi, módosításra szoruló útszakaszt.

 

 

Sok esetben személyesen egyeztetnek az adott területek tulajdonosaival, önkormányzatok, erdészetek vezetőivel és természetesen a nemzeti parkok vezetőivel is, hogy igazán körültekintően hosszútávú, biztos megoldásokat találjanak a Kéknek.

 

Munkájuk azonban soha nem ér véget, ahogy az OKT útvonalát sem leszünk képesek örökké ugyanazon a nyomvonalon tartani, hiszen az időjárás és a természet által okozott változások, az emberi érdekek és a civilizáció terjeszkedése folyamatosan rákényszerít minket, hogy új, szebb, biztonságosabb szakaszokra fessük fel a kék sáv jelzést.

 

Egy biztos. Az MTSZ kezében lévő eszközök és munkamódszerek segítségével ezek a jövőbeni változtatások már gyorsabban és hatékonyabban lesznek megvalósíthatók.

 

 

Kapcsolódó cikkek:
Bemutatjuk a Kéktúra Szakbizottságot
Útvonalváltozások és csatlakozó módosítások az Országos Kéktúrán
 

Cikkajánló