Keresés eredménye

Derűs kirándulások szép időben

Ezen a héten a szokásosnál melegebb tavaszi időre készülve válogattunk a Természetjáró kínálatából rövid, sétálgatós kirándulásokat, amiken ráérősen élvezhetjük a természet hangulatait.

2024.03.06.

Felfedezésre váró hazai barlangok

Márciusban kezdődik a Barlangok Hónapja. Ez alkalomból olyan barlangokat gyűjtöttünk össze, amelyeket biztonsággal meglátogathatunk, akkor is, ha nem bányászlámpa volt a jelünk az oviban.

2024.03.01.

Színes tájak és élmények a Déli-Bakony északi peremén

Nehéz lenne a bakonyi táj szépségeit dióhéjba foglalni, ez a Szentgált és Veszprémet összekötő piros jelzésű út azonban méltó ízelítőt ad a környék változatos látnivalóiból. Hullámzó földhátak között kanyargó patakok, sokszínű rengeteget és panorámát tartogató hegyek, végtelennek ható sztyeppföldek, valamint vadont idéző sziklák együttese csábít élménygazdag kirándulásra.

2024.02.23.

Hóvirágos, tavaszváró túrák

Talán még korai hatalmas hóvirágmezőket vadászni az erdők mélyén, de a tavaszias idő sok helyen előcsalogatta már a tavasz hírnökeit. A Természetjáró kínálatából olyan útvonalakat ajánlunk, ahol az elmúlt évek tapasztalatai alapján jó eséllyel láthatjuk az apró fehér virágokat.

2024.02.07.

Túraajánló fenyőfákkal

A téli időszak sötét, hideg szürkeségében üde színfoltot adnak a zöldben pompázó tűlevelűek, amelyek a keresztény ünnepkörben az örök élet reményét szimbolizálják. Túraajánlónkkal gyantaillatú, nyugalmat árasztó fenyvesekbe invitálunk benneteket.

2023.12.21.

Az első téli túrák

A Természetjáró heti válogatásába összegyűjtött túrákon kiélvezhetjük az első havat, és még nagyobb tömegekkel sem kell megosztoznunk a téli tájon.

2023.11.30.
Bájos, retró és szeretnivaló: Zirctől Vinyéig a Bakonyvasúton

Konfár Tibor 2023.11.09

Régóta tervezgettük, hogy felkeressük a Bakony egyik gyöngyszemét, a Cuha patak szurdokvölgyét. Számítottunk rá, hogy a hatalmas sziklafalak közt kanyargó patakmeder látnivalói lenyűgözőek lesznek, arra viszont álmunkban sem gondoltunk, hogy legszebb élményeinket a gyermekkorunk vasútjait felidéző, retró hangulatú vonatozásnak köszönhetjük majd.

Élménytúra az Öreg-Bakony északi vidékén

Hódok nyomában bevesszük magunkat egy varázsaltos szurdokvölgybe, négyezer éves romok mentén bámulatos sziklaalakzatokat csodálunk meg, majd a panorámás Pápalátó-kőtől festői fenyvesben élvezzük a Bakony roppant sokszínű élménykavalkádját.

Ezért különleges élmény a dolomitkopárokon túrázni

Hazánk dolomitkopárai elsőrangú természetjáró célpontok. Ez minden bizonnyal leginkább a róluk nyíló kilátás miatt van így, de ha jobban körülnézünk, rácsodálkozhatunk ezen élőhelyek roppant érzékeny biológiai sokszínűségére is. A turistautat természetesen szigorúan el nem hagyva!

2023.10.15.
A bazalt nyomában a Bakony eldugott szegletében

2023.10.04

Könnyű túra a dunántúli bazaltvulkanizmus legkevésbé ismert helyszínére, ahol a szelíd és vadregényes terepviszonyok lenyűgöző váltakozásban bámulatos víznyelőbarlangokkal és különleges sziklakincsekkel teli békés erdőtájat ismerhetünk meg.

Az Öreg-Bakony legszebb tájain

A Bakony hegység központi és egyben legvadregényesebb része az Öreg-Bakony – vagy más néven Magas-Bakony –, amelyet egy magára valamit is adó természetjáró nem hagyhat ki. Van egy kiváló túratippünk e varázslatos vidék bebarangolásához, amely kötöttségek nélkül tárja elénk hazánk e természeti kincsekben oly gazdag és páratlan területét.

2023.08.12.
A Bakony legszebb panorámája nyílik a Papodról

Konfár Tibor 2023.08.01

A Bakonyban sok szép kilátóhely van. A Kőris-hegyen állva a lábunk alatt hullámzó Magas-Bakony hegyei nyűgöznek le, a Kab-hegyi kilátóból akár a Balaton víztükrének csillogásában is gyönyörködhetünk, a Baglyas kopasz csúcsáról Fehérvárig száll a tekintet. Van azonban egy kilátó ahol mindezt egyszerre kapjuk meg, ahonnan körpanoráma nyílik szinte az egész Észak-Dunántúlra: a 646 méteres magasságig emelkedő Papodon álló Vitéz Bertalan Árpád kilátó.