Keresés eredménye

Ahol Rákóczi volt a gondnok és Petőfi a kocsis: a legendás Bánkúti turistaház története

A Bükk-fennsík északi peremén, a Bálvány és a Borovnyák nyergében, 880 méteres magasságban felépült menedékház évtizedeken át a miskolci túrázók és síelők fellegvára volt. A rendszerváltást követően gazdátlanul omladozó épület csodával határos módon menekült meg a pusztulástól, jelenleg igényes hegyvidéki panzióként várja a kirándulókat.

2024.01.22.

Havas túra a Bükkben

Másokhoz hasonlóan mi is alig vártuk, hogy hó ropogjon a talpunk alatt a Bükkben, így amint lehetett, vettük a meleg bakancsot és a kamáslit, és tettünk egy igazi téli hangulatú túrát, sokszor a 40 centis hóban gázolva. Képes élménybeszámoló.

2023.01.23.

Egykor és ma: a Petőfi-kilátó a Bálványon

A Bükk egyik legmagasabb csúcsán, a 956 méter magas Bálványon álló kilátóból tiszta időben nem csak a Magas-Tátrát, de lényegében az egész Északi-középhegységet láthatjuk. Mutatunk pár régi fotót a kilátóról.

2022.12.30.

Pazar téli csodavilág Bánkúton

Évek óta nem láttunk igazi telet, ezért gondoltunk egyet, és célba vettük a Bükk-fennsík északi peremén, 880 méteres magasságban épült legendás bánkúti turistaházat, amely ma panzióként üzemel. Bár ködös, őszi időben érkeztünk, a reggeli ébredéskor csodát láttunk, hófehér köntösbe öltözött a hegyvidéki táj. A varázslatos téli hangulatot a cserépkályha vidáman pattogó tüze és a forralt bor illata tette teljessé.

2022.12.13.
Fel Bánkútra!

Soós Lajos 2022.07.08

Az OKT ezen szakaszán a szerény emberek hamar megkapják a Bükktől az első pofonjukat, szerénységem sem járt másképpen, hisz a Vár-forrás után pár lépéssel jött az első átszálló, amit aztán a csúcsig jó pár követett. A meredély nem egy szakaszán jelzéstő jelzésig vánszorogtam, és tartottam pihenőt. Úgyhogy ezzel a szakasszal csak óvatosan, jár a tisztelet a hegynek!

Egykor és most: a Csurgói erdészház

A Csurgó füves, kárpáti hangulatokat idéző katlana közvetlenül Bánkút mellett található. Találtunk róla egy szép, régi képet, amely mentén érdemes felidézni a ház múltját.

2022.02.18.

Közvetlen buszjárat a Bükk-fennsík szívébe

Bár itt az ősz, az idén nyáron elindított és eredetileg nyár végéig tervezett Miskolc-Bánkút-buszjárat továbbra is megmarad. Szeptembertől, szombatonként egy – a budapesti és nyíregyházi IC vonatokhoz csatlakozó – közvetlen járat szállítja a túrázni vágyókat Miskolcról Bánkútra

2021.09.09.
Mályinkától Bánkútig a kéken

Nábrádi Judit 2021.07.23

A múlt héten pár napra megszöktünk a hőségből, és a kellemesen erdei klímájú Bánkúton hűsöltünk 5 napot. Hihetetlen volt, hogy míg itthon 36-38 fok volt, ott egy jó tízessel alacsonyabb volt a hőmérséklet. Jó választás volt a kánikula idejére! És az 5 napból egy napot a kéknek szenteltünk, újra lejártuk a Mályinka-Bánkút szakaszt, ezúttal hegynek fel, és a fiúk már nem potyautasként, hanem saját lábon a saját füzetükbe pecsételve.

Bánkúti turistaház – Sícentrum pecséttel

Az Észak-magyarországi-középhegység legnagyobb átlagmagasságú, csodás „kövek”, égbe szökő bércek és barlangok garmadájával büszkélkedő tagját sem a természetjáróknak, sem a téli sportok hazai terepeken kiteljesedő rajongóinak nem kell bemutatni. A Bükk alapos bebarangolására talán száz nap is kevés volna, de ha megfelelően választunk csillagtúránkhoz kiindulópontot, ennek töredéke is elegendő lehet egy mélyrehatóbb ismerkedéshez. Mi Bánkutat céloztuk meg.

2020.06.05.

Bükk-átkelés csillagfénnyel

Hazai hegységeinkben is több napra félretehetjük a civilizációt, és meglehetősen szoros kapcsolatba léphetünk a természettel, ha ügyesen tervezzük meg túraútvonalunkat. A bükki átkelés 40 kilométere során teljes keresztmetszetet kaphatunk a hegyvidék sajátos világáról, és akár a szabadban is alhatunk az ország legújabb csillagoségbolt-parkjában.

2018.05.26.

Élet a Kéken 9. rész - Szarvaskőtől Putnokig

Az Országos Kéktúra huszonharmadik túrája a Bükkön vezet keresztül. A jelzett turistaút még Szarvaskő előtt belép a Déli-Bükk kistáj területére, majd Bélapátfalva után kapaszkodik fel a Bükk-fennsík kistáj mintegy 800 méter magasan elterülő dimbes-dombos platójára. A kék sávjelzés először végigvezet a fennsík déli peremén sorakozó köveken (Őr-kő, Cserepes-kő, Tar-kő), majd a fennsíkon keresztül kalauzolja el a vándort Bánkútra. Innen az Északi-Bükk csúcsai között ereszkedik le Dédestapolcsányba, onnan pedig a Bükklábához tartozó Upponyi-hegység kistájon átvágva érkezik meg a Sajó völgyébe, Putnokra.

2014.10.06.

Transzbükki vándortábor októberben

A Bükki Nemzeti Park Igazgatóság háromnapos, természetvédelmi szakvezetéssel egybekötött gyalogos vándortábort szervez a Bükk-fennsíkot bejárva, nyugat-keleti irányban átszelve a Bükköt, megtapasztalni a hegység számos természeti és kultúrtörténeti kincsét.

2014.09.22.

ERDŐKERÜLŐ - Ómassáról Ómassára

A B.-A.-Z. Megyei Természetjáró Szövetség a Bükk szívében, Ómassán működteti Massa nevű kulcsosházát. Ennek népszerűsítésére „ERDŐKERÜLŐ - Ómassáról Ómassára” címmel ismertetőfüzetet jelentetett meg.