MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumTuristashopTermészetjáró kártya

A keresett kulcsszó: börzsöny

Vulkántúra a Börzsönyben
Jéggel, hóval és sárral kellett megbirkóznunk, hogy megkerüljük a Börzsöny kalderáját, de a téli díszletbe öltöztetett táj pompája megérte a küzdelmet.  2017.12.13 14:40
Sisa Pista – Az utolsó nógrádi betyár
A legtöbb ember a betyárokat az alföldi rónaság, esetleg a Bakony dimbes-dombos díszletébe képzeli bele. Pedig a Börzsönynek is megvolt a maga betyárja, akinek története egyáltalán nem hasonlít a klasszikus haramiák legendáihoz. 2017.11.07 16:15
Kálváriák a Börzsönyben
Két okból is alig vártam már a múlt vasárnapot. Egyfelől azért, mert a Kálváriák a Börzsönyben 5. túrája jelentette az utolsó állomást a Dél-Börzsöny-kupasorozatnak, másfelől mert egy könnyű és hangulatos kirándulásra készültem az őszi tájban a kedvesemmel és a barátaimmal.  2017.11.07 11:00
Újraindulhat a vasút hazánk legvadregényesebb hegyvidékén
A börzsönyi Csarna-völgyben rövidesen elkezdődhet a Kemencei Erdei Múzeumvasút árvizek által elmosott felső, Halyagosig vezető szakaszának helyreállítása. A helyszín ma is nehéz terep, de talán már nem is a víz miatt... 2017.11.02 11:00
Két keréken a Börzsönyben
Még az aszfaltcsík is kiváló lehetőségeket rejt a természetjáró élmények szerzéséhez, főleg, ha jól választjuk ki az utat és jármódot. 2017.10.31 15:00
Látványos drónfelvétel a Börzsönyről
Gyönyörű drónvideót kaptunk egyik olvasónktól. A tavaszi köntösbe bújt Börzsönyt, a Nagy-Hideg-hegyet és a Csóványost láthatjuk leginkább madártávlatból. 2017.10.31 09:00
Varázslatos őszi panoráma a Hegyes-tetőn
Tavaly sem hagytuk ki a „Fel a Hegyes-tetőre!” túrát, de idén egyenesen bűn lett volna. Szikrázó napsütésben pompázó őszi táj, balzsamos levegő és varázslatos panoráma. Egy kilátós túra ennél jobb már nem is lehetne. 2017.10.17 11:30
A királyréti Hiúz Ház az egész családot megmozgatja
A Börzsöny kapujában található Királyrét népszerű kiindulópont a bakancsos turisták körében, de családok számára is remek programlehetőséget kínál. Kipróbálhatjuk a kisvonatot vagy a hajtányt, túrázhatunk a gyerekekkel, és egy jó kis kiállítást is megnézhetünk a Duna–Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság látogatóközpontjában. 2017.10.13 15:30
A szarvasbőgés és egy haramia nyomában
Kettős céllal vágtam bele még szeptember végén a Királyrétről induló rövid, de élménydús kirándulásba. Szerettem volna lencsevégre kapni egy bőgő szarvasbikát, illetve egy börzsönyi betyár búvóhelyét, melyet már korábbról ismertem, de még nem örökítettem meg a fotógyűjteményem számára. 2017.10.13 11:30
A festők és a túrázók paradicsoma – Zebegény
Zebegény környékén számos túraútvonal közül lehet választani, de érdemes magát a települést is bejárni. Nemcsak azért mert szép és hangulatos, hanem azért is, mert érdekes történeteket tudhatunk meg a falu múltjáról és az azt alakító zebegényiekről. 2017.10.11 09:30
Itt az ősz, folytatódik a Bakancslista
A nyári szünet után az Index stábja új Bakancslista-résszel rukkolt elő. Ezúttal a stáb Nógrád településtől Nagymarosig vándorolt, és a túrázás mellett például szarvasbőgésversenyt is rendezett. Az egyik legszórakoztatóbb epizód következik. 2017.09.25 10:50
Betyáros túra a Börzsönyben
A legtöbb ember a betyárokat az alföldi rónaság, esetleg a Bakony dimbes-dombos díszletébe képzeli bele, pedig a Börzsönynek is megvolt a maga betyárja. Ráadásul nem is akármilyen betyár volt Sisa Pista, akire még most is emlékeznek a környékbeliek. Sőt, a Verőcei Ifjúsági Diák Sportegyesület még teljesítménytúrát is rendezett Sisa Pista 45 néven, így emlékezve a jó útra tért haramiára.  2017.08.30 15:30
A lávába zárt „rókalyuk” felfedezése
Még egy százszor bebarangolt táj is lehet izgalmas expedíciók helyszíne, ha letérünk a jelzett turistautakról, illetve, ha nyitott szemmel járjuk a terepet. Ráadásul, aki keres, az talál! Így egy konkrét hely meglelése igazi kalandtúra lehet egy már ismerős erdőben is. 2017.08.29 17:15
Zebegényi éjszaka
Nyáron azért jó éjszakai túrázni, mert nem égünk le, nincsen kánikula, a táj, és az erdő is egészen új arcát mutatja. Ragyogó naplementében és csillagfényes panorámában jártuk végig a Dél-börzsönyi tájat. 2017.08.01 15:36
Várak és vulkánok közt fotóztuk a szellemvonatot
Különös éjszakai fotózásra indultunk a Börzsöny vadregényes Fekete-völgyébe, de nappal is izgalmas felfedezéseket tettünk a környező hegygerinceken, ahová nem csak a panorámáért érdemes felkapaszkodni. 2017.07.27 14:49

Közösségi oldalak
A hónap fotója
2019. szeptember
Herczeg Kinga:
Helix
38. Gerecse 50
38. alkalommal rendezték meg a Gerecse 50 teljesítménytúrát 2019. április 27-én, közel 6500-an...