Keresés eredménye

Bajba jutott túrázót mentettek a Börzsönyben

Mire felért a csóványosi kilátóhoz, már minden ruhája átázott. Felfelé menet a toronyhoz eltévedt a ködben, és utólag kiderült, hogy a sátra is hibás volt. A félig kihűlt túrázónak a hegyimentők segítettek lejutni a csúcsról.

2024.02.12.

A Csóványos legszebb arca

A lélegzetelállító körpanorámát nyújtó csúcs minden évszakban kedvelt túracélpont, de amikor Tél tábornok kegyes a természetjárókhoz, akkor különösen. A hegyre vezető legzordabb, de talán legizgalmasabb útvonalat választottuk.

2023.12.04.

Tippek a Magas-Börzsöny felfedezéséhez

Egyik legérintetlenebb hazai erdőtájunk a Börzsöny központi része, aminek vadregényes környezete megannyi csodás látnivalót, természeti élményt tartogat. Megismerésében még mindig a jó öreg papírtérkép nyújtja a legnagyobb segítséget, de persze sosem árt, ha ötleteket is kapunk a gyalogláshoz.

2023.08.30.
A kéktúra egyik legszebb és legkeményebb szakasza Potyautasokkal

Nábrádi Judit 2022.04.22

Egyszer régen aludtunk fent a Nagy-Hideg-hegyen a turistaházban. Hatalmas élmény volt a naplemente, majd reggel az alattunk elterülő felhőpaplan. Azóta is visszavágyom. Pár hete gondoltunk egy bátrat, és kitaláltuk, hogy a Kóspallag, Kisinóci turistaház – Nógrád kéktúraszakaszt a húsvéti hétvégén megcsinálhatnánk két részletben, úgy, hogy közben fent alszunk a Nagy-Hideg-hegyen. Így le is foglaltuk a szállást, és reménykedtünk abban, hogy jó időnk lesz.

Geokéktúra a Börzsöny vulkáni kúpjai között

Hosszú cserháti vándorlásunkat a Szendehelyhez tartozó Katalinpusztán fejeztük be, a Naszály északnyugati lábánál. Innen további utunk már a Börzsöny bércei között halad, ahol a cserhátihoz képest egészen más jellegű túraterep vár ránk.

2021.08.22.

Egy rövid gerinctúra a Magas-Börzsöny peremén

A Magas-Börzsöny bércei hazánk legszebb középhegységi katlanjait övezik, és az egybefüggő lakatlan terület igazi turistaparadicsomként vonzza a természetjárókat. Meredeken leszaladó hegygerincek és kőtaréjok, vadregényes erdők és panorámás kaldera teszi páratlanná ezt a tájat, amit akár egy rövidebb túrával is megismerhetünk.

2021.07.03.
Téli Börzsöny-átkelés az eltűnt kék háromszög nyomában

A téli túra sosem játék, a Börzsöny pedig – ahogy a hegység tekintélyes rajongótábora gyakran mondja – sosem viccel. Nem csoda, hogy téli Börzsöny-átkelésünk emlékezetes kalanddá vált, különösen, hogy az ország egyik legvadregényesebb ösvényén a jelzésnek csak hűlt helyét találtuk.

Megtaláltam a Börzsöny G-pontját

Korábban már hallottam róla, mások állították, hogy megtalálták, a térképen pedig én is olvastam a létezéséről, de még sosem jártam ott. Pontosan működő terepi szerszámomnak köszönhetően viszont könnyedén ráleltem.

2019.02.18.

Bámulatos videó a kifehéredett Börzsönyről

Igazán látványos légi felvételt készített egyik olvasónk. Egy drónnal videózta le a téli köntösbe bújt Börzsönyt. Az Inóci kőbányákat, a Magas-Taxot, a Nagy-Hideg-hegyet és a Csóványost is láthatjuk, leginkább madártávlatból.

2018.03.06.

Egy villámcsapás döntötte romba - Nógrád vára

Ahhoz, hogy a nógrádi vár tetejéről csodálhassuk meg a napfelkeltét, még akkor is nagyon korán kell felkelni, ha az ember nem Budapestről, hanem a vár szomszédságából, Verőcéről indul útnak. Természetesen a „kis pirosnak” nevezett, Vác és Balassagyarmat között döcögő Bzmot motorvonattal, mert így az igazi. Ha pedig szerencsénk van, és némi hó is hullott a Börzsönyben, olyan csodálatos képeket rögzíthetünk agyunk és fényképezőgépünk memóriájába, amelyek sokáig elkísérnek bennünket a hosszú téli estéket hozó, tavaszváró napokon.

2018.01.27.

Vulkántúra a Börzsönyben

Jéggel, hóval és sárral kellett megbirkóznunk, hogy megkerüljük a Börzsöny kalderáját, de a téli díszletbe öltöztetett táj pompája megérte a küzdelmet.