Keresés eredménye

Túratippek bivakolási lehetőséggel

Az erdőben éjszakáznál? Mutatunk pár útvonalat a Természetjáró kínálatából, amelyek mentén kiépített bivakkunyhókat találsz, hogy sátrat se kelljen magaddal vinned, ha a csillagos ég alatt szeretnél aludni. És közben persze a táj is rengeteg szépséget tartogat: a Bükk, a Medves-vidék, a Vértes és a Mecsek egyaránt kiváló terep a túrázásra.

2023.07.27.

Potyautasokkal Szennától Szilvásszentmártonig

Augusztus elején Igalban nyaraltunk pár napot. Úgy gondoltuk Gáborral, hogy nem csak a strandolásról kellene, hogy szóljon a szabadság, így egy kis túrázást is szerettünk volna beiktatni a nyári vakációba. Igaltól nem is olyan messze, Kaposvártól kicsit délre ki is néztünk egy szimpatikus Dél-dunántúli Kéktúra-szakaszt, több kiugrási lehetőséggel, így elég rugalmasan tudtuk alakítani a túrázást.

2017.08.25.

Elveszett paradicsom a Mecsekben

Másfél évvel ezelőtt egy internetes oldalon jelent meg az az összeállítás, amelyben Magyarország tíz legszebb kisfalváról írtam. Óbánya akkor kimaradt. Jöjjön tehát most hazánk egyik, de a Mecsek mindenképpen legszebb fekvésű faluja. Ráadásul nem is egy tízes listán - hanem önállóan. Mert megérdemli.

2017.06.18.

Élet a Kéken 7. rész - A Keleti-Mecsek

Sorozatunk mostani részében Pécs-Árpádtetőről indulva átvágunk a Keleti-Mecseken. Utunk során végigjárjuk a hegység két csodálatos patakvölgyét: a Hidasi- és az Óbányai-völgyet, végül túránkat a DDK nyomvonaláról kissé letérve, a Mecsek és a Geresdi-dombság határán fekvő Mecseknádasdon fejezzük be.

2015.11.03.

A Kéktúra Napján a Dunából is a Kékkör folyik

Program a programban - lehetne a mottója "A Kékkör Napja - Sokmillió lépés Magyarországon" című tematikus napnak, amelyen a közmédia csatornáin reggeltől estig a természetjárásé a főszerep, megfejelve azzal, hogy innentől kezdve a naptárba is érdemes bevésni október 10-ét: az idei évtől kezdve ez lesz a Kéktúra Napja is. A Turista Magazin a rendezvény ez évi helyszínéről, a szeptember közepén átadott Galyatető Turistacentrumból élőben közvetette a nap eseményeit.

2015.10.10.

Élet a Kéken DDK 6. rész - A Mecsek gerincén

A DDK-t bemutató sorozatunk mostani részében az abaligeti vasútállomásáról folytatjuk utunkat, hogy Abaliget érintésével felkapaszkodjunk a Mecsek gerincére, ahonnan a Jakab-hegyen át Árpádtetőig vándorlunk. Célállomásunk nem DDK-pecsételőhely, innen azonban könnyedén és mindössze negyedóra alatt eljuthatunk busszal Pécsre, ahol szállást kereshetünk magunknak. Az alábbi egynapos túra sok látnivalót tartogat, ezért gazdálkodjunk okosan az idővel.

Élet a Kéken DDK 2. rész - Molnaszecsődtől Zalalövőig

DDK túránkon a molnaszecsődi Rába-hídtól indulva átvágunk a Rába-völgy déli oldalán, megmásszuk a Felső-Kemeneshátat, majd „végigbillegünk” az északi peremén. Kirándulunk a Lugos-patak völgyében, Szalafőnél keresztezzük a Felső-Zala-völgy kistájat, majd bevesszük magunkat az Őrség szívébe, a Kerka-vidék dombsorai közé. Utunk végén visszaereszkedünk ismét a Felső-Zala völgyébe, és Zalalövő határából - ahol a DDK útvonala délnek fordul a Göcsej felé -, mi besétálunk a vasútállomásra.

2015.05.28.

Élet a Kéken DDK 1. rész - Írott-kőtől Molnaszecsődig

Túránkat a Kőszegi-hegységben kezdjük, felkapaszkodunk a legmagasabb csúcsára, az Írott-kőre, a DDK hivatalos kezdőpontjára, majd visszaereszkedünk Kőszeghegyaljára. További gyenge ereszkedéssel érjük el a Kisalföld részét képező Pinka-síkot, ezen átvágva érkezünk meg mostani túraszakaszunk végpontjához, a Rábához.

2015.05.10.

Kékőrök az Országos Kékkörön

Nagyszabású fejlesztésekbe fogott az állam az Országos Kékkör mentén, amelyeknek célja, hogy újra vonzóvá tegyék a bakancsos turizmust a hazai közönség számára, és minél több látogatót csábítsanak a természetbe, az erdőkbe. Az Országos Kékkör fejlesztésére irányuló projekt keretében rendezték meg február elején az „Országos Kékkör állapot monitoring ranger rendszerének szervezése” című szakmai workshopot.

2015.02.19.

Kéktúra a Belvárosban

3,5 millió lépés Magyarországon. Ez az Országos Kékkör (OKK), hazánk legismertebb és leghosszabb túraútvonala, amely a kék sávjelzésen, mintegy 2500 km-en vezeti körbe a vándort. Három nagy túrát egyesít: az Országos Kéktúrát (OKT), amely északon Írott-kőtől Hollóházáig tart, az Alföldi Kéktúrát (AK) Sátoraljaújhelytől Szekszárdig, valamint a Dél-dunántúli Kéktúrát (DDK) Szekszárdtól Írott-kőig.