Erdély kalandfővárosa a májusi Turista Magazinban

Aktuális lapszámunkban ellátogattunk az erdélyi Gyilkos-tó és Gyergyószentmiklós környékére, felfedeztük Villány és a Viharsarok rejtett kincseit, megnéztük a fertődi Esterházy-kastélyt, a pécsi Tettyét, de a Börzsöny, a Zemplén és az Aggteleki-karszt szerelmesei sem fognak csalódni.

TM
Tatár Attila
Abelovszky Tamás
Gulyás Attila
dr. Kocsis Tünde
2018. május 2.

Kitekintő rovatunkban ezúttal a Gyergyói-medence természeti látványosságait vettük górcső alá: via ferratán felmentünk a Gyilkos-tó felett magasodó Kis-Cohárd 1345 méter magas csúcsára, kanyoningoztunk a Kis-Békás szurdokában, megnéztük, mit rejt a Súgó-barlang mélye és a Hagymás-hegység magasa. És ezzel még közel sem volt vége a gyergyói kalandjainknak.

Via ferrata a Gyilkos-tó felett

Folytatjuk Geokéktúra sorozatunkat, amelyben a Cserehát és az Aggteleki-karszt kéktúraösvényei mentén sorakozó földtani érdekességeket mutatjuk be. Ha viszont inkább bringára pattannál, hazánk egyik kevésbé felkapott részét, a Viharsarkot, a Békéscsaba, Gyula és Békés alkotta háromszöget ajánljuk figyelmedbe.

A pósteleki kastélyromot is érinti a Viharsarokban tett kerékpáros túra

Szereted a kisvasutazást, de közben kirándulnál is? A májusi Kötött Pálya rovatunkban mindkettőt egyszerre megtalálhatod: a Zemplén zöld szívében kanyargó Pálházi Állami Erdei Vasút környékén mutatunk néhány remek túralehetőséget a vadregényes Zempléni-hegység felfedezéséhez. A Fókuszban a Természet rovatunkban Gyárfás-Tóth Gábor természetfotóssal és kivételes munkásságával ismerkedhettek meg.

Gyárfás-Tóth Gábor munka közben

A Jelvényvadászban a Börzsönyi Kéktúra túramozgalomról mesélünk, a Városi Séta rovatban Pécs Tettye nevű városrészének látnivalói nyomába eredünk. A Ti Írtátok hasábjain a Villányi-hegységről esik szó, amelyről kiderül, hogy természeti gazdagságánál fogva jóval többet tartogat, mint tüzes borokat és gyógyvizet. Persze azt is, de kirándulásra sem utolsó.

Az Villányi-hegységben található Amminotesz tanösvény fakilátója

A Hónap Turistaháza mostani számunkban a Kisalföld peremén található Göbösmajor erdei szállása lett, a kilátók közül pedig a Nagy-Villám csúcsán álló, pompás dunakanyari körpanorámával büszkélkedő Zsitvay-kilátó került a sorra. És hogy a kastélyok kedvelői sem maradjanak olvasmány nélkül, ezúttal az ország északkeleti csücskébe, Fertődre látogattunk el, ahol Esterházy „Fényes” Miklós pazar főúri kastélyát néztük meg.

A fertődi Esterházy-kastély

E havi Körképünkben a folyadéktárolók közül mazsolázgathatsz, a Zöldhullám oldalain megismerkedhetsz a nálunk fészkelő, fokozottan védett békászó sassal, Gasztro rovatunkból pedig megtudhatod, hogyan készíthetsz például hűsítő bodzavirágos zöld italt a forró nyári napokra.

A MÁJUSI SZÁMUNKAT ITT TUDOD ONLINE MEGRENDELNI, DE KEDVEZMÉNYES ELŐFIZETÉSRE IS VAN LEHETŐSÉGED. RÁADÁSUL A KÖVETKEZŐ HÓNAPOKBAN EGY-EGY SZÁLLÁSHELYKALAUZT KAPNAK AJÁNDÉKBA A LEGHŰSÉGESEBB OLVASÓINK.