MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumTuristashopTermészetjáró kártya

HOSSZÚLÉPÉS

Ketten hét táskával a Zöldön – Normafa–Hármashatár-hegy
Azért jó egy fotóssal kirándulni, mert ő azt is meglátja, amit én nem biztos, hogy észrevennék. Meg kicsit amiatt is, hogy sűrűn lehet „legálisan” pihenni, hiszen sokszor kell megállni a fényképezéshez. De fotóssal túrázni időnként mókás is, most például azért, mert Attila a felszerelésekhez összesen hat darab kisebb-nagyobb táskát, pakkot, szütyőt hozott magával, ezzel szemben rajtam egyetlen magányos kis hátizsák volt, csupán félig megtömve. Így indultunk el a budai zöld második etapjára.   2017.05.14.
Gugyor, a bakonyi rejtekhely
A Bakony mélyén, Bakonybél közelében megbúvik egy 300 méteres szurdok, amiért érdemes több órát autózni, buszozni, vonatozni, bakancsot húzni és kilométereket gyalogolni, mert a látvány minden addigi természetélményedet felülírja. Ahová, ha besüt nap – de ha nem, akkor is – egy mesevilág tárul a szemed elé. A Kertes-kői-szurdokban jártunk. 2017.05.07.
A bakonyi Gyilkos-tó - feltöltődés receptre
Van a Magas-Bakony rengetegében egy különleges hely, amely egyszerre vad, romantikus és sejtelmes. Ahol a mozdulatlanságba dermedt facsonkok úgy meredeznek ki a víztükörből, mintha évszázadok óta arra várnának, hogy megpillantsd és felfedezd őket. A Gyilkos-tónál megváltozik a világ.  2017.05.06.
A Teve, a Mackó és a Nagy-Kevély a Pilisben
Az április jól megtréfált mindenkit a szeszélyességével. Ha kifogunk azonban egy jó kis időablakot, amikor sem erős szél, sem eső, sem hó nem zúdul a nyakunkban, megéri kimozdulni a szabadba, mert a tavaszi természet bizony aranyat ér. Mi a Pilisbe ruccantunk ki, ahol egy nem túl nehéz, viszont látványos túrát jártunk be, ami ideális célpont lehet akár gyerekkel is.  2017.04.24.
A sziklaorom lábától a meggyes rétesig a zöldön - Gellért-hegy-Normafa
Miért is olyan érdekes ez az útvonal? – kérdeztem Attilát, a fotósunkat még a kirándulás kezdetén, mire ő lelkesen elmagyarázta: a zöld sávjelzés különlegessége, hogy pont kikerüli a budai hegyek legpopulárisabb kirándulóhelyeit, mégis legalább olyan szép, ha nem még szebb látnivalókkal kecsegtet. Ennek ellenére csak kevesen ismerik.   2017.04.17.
A Budai-hegyeknek a tavasz is jól áll
Vannak olyan napok, amikor a ragyogó napsütés a szabadba csábít. Viszont idő hiányában hosszabb túrába nem érdemes belevágni, inkább amolyan lakóhelyhez közeli könnyű, de látványos kirándulásra vágyunk, ahol kellemesen tölthetjük a napot, és kiszellőztethetjük a tüdőnket. Mi a Budaörs felett magasodó Farkas-hegyet és a Sorrento-sziklákat választottuk célpontnak.  2017.04.10.
Kikelettúra két kilátóval – Hárs-hegy kör
Kopogtat a tavasz, ilyenkor még azoknak is megjön a kedve a szabadtéri programokhoz, akik egyébként nem nagy túrázók. Mi egy rövid, ám annál érdekesebb kirándulással nyitottunk a Budai-hegységben, amelyben van két kilátó, egy miniszurdok fahíddal, egy rejtélyes barlang és sok-sok látnivaló, amiért a gyerekek is szeretni fogják.  2017.03.20.
Színek és illatok a felsőkaki tavasz első napján
Bár a tél még jelen van a kékestetői hótakaró, vagy a balatoni jég utolsó darabjainak formájában, Belső-Somogy legnagyobb erdejének lakói már a nyarat várják. 2017.03.08.
Gödöllői tekergés a Margitára
Az idei Téli Margita a túra nevéhez és az évszakhoz méltóan hóban és fagyban kezdődött, de már kora tavaszias időben ért véget. A gödöllőiek kedvenc túrája könnyű, dimbes-dombos tereppel, több résztávval és teljesítési móddal, és a szervezők által biztosított ellátással várta a természetjárókat. 2017.02.15.
Ösvénytaposók a jeges budai hegyeken
Aki teljesítménytúrázik az már hétközben erejéhez és kedvéhez mérten válogat a hétvégi túrák közül. A helyszínválasztásban meghatározó szempontok a rajtba való eljutás, a közlekedés. De talán minden szempont közül a legfontosabb az időjárás, ami a terep nehézségi fokát is nagyban befolyásolja, főleg ilyenkor télvíz idején. 2017.02.08.
Téli pompa a szekszárdi dombokon
Hóval fedett tájban, gyönyörű időben, és a szervezők által biztosított kiváló hangulatban kanyarogtunk a Szekszárdi-dombságban a már 18. alkalommal megrendezett Bartina Maratonon. 2017.01.24.
A Börzsöny havas kapuja
Alig vártuk már Katával, hogy egy igazi téli túrán járjuk az erdőt, behavazott tájjal és a tél minden idilljével. A hétvégén megkaptuk, de még többet is, mint amire vágytunk.  2017.01.18.
„Buék 20”
Túrázós jubileumi újévköszöntés a budai hegyekben szikrázó napsütéssel, farkasordító hideggel és lelkes szervezőkkel. 2017.01.11.
Szilveszteri evezés a gőzölgő patakon
Van egy hely Magyarországon, ahol még télen is lehet vízitúrázni. A víz kristálytiszta, meleg, tele van apró halakkal, és nem a fővárosi állatkert pálmaházában található. 2017.01.03.
Térképészsegéd voltam egy napig
A 2017-es Gerecse 50 teljesítménytúra itinertérképének elkészítéséhez kellett terepre mennünk. Illetve nekem nem, csak a Magyar Természetjáró Szövetség térképészének, és én elkísértem. 2016.12.15.

Közösségi oldalak
Györe László:
Deres rengeteg
36. GERECSE 50
Így látták az idei Gerecse teljesítménytúrák résztvevői ezt a borongós, kissé hűvös, húsvét...