MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumTuristashopTermészetjáró kártya

HOSSZÚLÉPÉS

A tél nyomában a Bakony tetején
Javában tartott a napfényes, vékony pulóveres, kora tavaszi időjárás, amikor február közepén villámcsapásként érkezett a hír: bokáig érő hó és villámcsapások a Bakonyban! Megnéztük, mit hagyott maga után a hirtelen jött tél. 2016.02.26.
Ilyen az, amikor Budapesten Kékre mész – Hűvösvölgy–Nagy-rét–Hármashatárhegy
A februári időjárás igazán változatos. Van itt minden: szürke felhők, szél, csapadék bőven, meg néha-néha napsütés. És sose tudhatjuk biztosan, hogy téli hideget vagy tavaszi meleget kapunk a nyakunkba. Ezért hát kár is otthon ülni, várni az egész napos, ideális kirándulóidőre. Egy hétvégi napsütéses „időablakot” kihasználva, kiruccantunk a melankólikus belvárosból a közeli Hűvösvölgybe, a Nagy-rétre, s ha már ott jártunk, körbenéztünk a Hármashatárhegyen is. Nem bántuk meg. 2016.02.15.
Így újult meg Budapest kedvenc kirándulóhelye
Ha megkérdeznénk a fővárosiakat, hogy mi a kedvenc kiránduló-, piknikező- és futóhelyük, így egyben, a Normafa – a Margitsziget, a Városliget és a Hármashatárhegy mellett – biztosan benne lenne a top négyben. Novemberben kisebb „ráncfelvarráson” esett át, elkészült „rendbetételének” első üteme. Átadták, megnéztük. 2015.12.19.
Utazás a Kisalföld tűzhányójába
Hazánk egyik legfiatalabb vulkánja kialakulása után négymillió évig állt ellen a természet pusztító erőinek, majd az ember ötven év alatt eltüntette a nagy részét. Ami viszont megmaradt, az egy csodálatos nyitott könyv egy tűzhányó belsejéről, méghozzá a nyomtathatónál jóval nagyobb, háromszáz méteres méretben. 2015.12.11.
Érdemes kockára fagyni az Öreg-tónál – VIDEÓVAL
November végén, ahogy azt már megszokhattuk, benépesül Tata nevezetes vizes élőhelye. Ilyenkor nemcsak a tó felszínén tülekednek a madarak, hanem a parton is megjelennek az „ornitológiavírussal fertőzött” emberek. Így tettem magam is. 2015.11.26.
Kétnapos kéktúra a Cserhát dombjai között
A szép, napsütéses vénasszonyok nyarát kihasználva egy kétnapos túrát tettem az Országos Kéktúra cserháti szakaszán, Becskétől Hollókőig. Mindig nagyon várom ezt az október végi, november elejei időpontot, amikor a legszebb őszi színeiben pompázik az erdő. Erre az időszakra általában beütemezek egy többnapos megmozdulást. A különbséget az eddigiekhez képest az jelentette, hogy most sátorral indultam útnak, hogy kissé zordabb körülmények között, éjszakai és hajnali fagyok idején is tesztelhessem a felszerelésem. 2015.11.23.
7 dolog, amire emlékezni fogsz Balatonalmádiból
Almádiban az a jó, hogy rossz időben sem vagy szobafogságra ítélve, mert rengeteg látnivaló és túraútvonal vár a környéken. Mi a Vörös homokkő tanösvényt jártuk be, hogy a semmiből előbukkanó mozdony mellett újra megnézzük a Balaton egyik legmenőbb kilátóját. 2015.11.18.
Nyomokban romantikát is tartalmaz a veszprémi vár
Valahol azt olvastam, hogy Veszprém várnegyede az egyik legromantikusabb hely Magyarországon. Nos, ha felidézem a jelenetet, ahogy az őszi szellőben a tűztorony tetején állunk, lábunk alatt a királynék városával, akkor ugyan széles mosoly jelenik meg az arcomon, de ennek korántsem a szerelmes szívdobbanás az oka. 2015.11.12.
Egy tenger, amibe nem jó fejest ugrani
„Apa, nem kellett volna fürdőruhát hoznunk?” – kérdezte aggodalmasan négyéves Misi fiam, miközben Szentbékkállát elhagyva battyogtunk a falu mellett található Kőtenger felé. Gyorsan megnyugtattam, hogy ezúttal nem a pancsolás, hanem a sziklamászás lesz az attrakció.  2015.10.16.
A mogyoródi Szent László-kilátó kilátásai
Jelenleg rendszeresen nem látogatható a mogyoródi Somlyó tetején található, Makovecz által tervezett kilátó. Az időjárás viszontagságai, és a vandálok alaposan megrongálták a szép épületet. 2015.10.01.
Ördögszántásban a Bükk-fennsíkon
Egy kellemes augusztus esti baráti sörözés apropóján fixáltuk le, hogy a szeptember 12-i hétvégén, ha esik, ha fúj, kipipáljuk a Kéktúra (OKT) Bélapátfalva – Putnok 45,9 km-es szakaszát. Se nem esett, se nem fújt, mi pedig – ígéretünk szerint – bejártuk a Bükk egyik legszebb és legizgalmasabb túraútvonalát. 2015.09.18.
Hvar, ministrandok és bringautak szigete
Cinkos kacsintással a szememben mondom, a turisztikai újságíró életében az utazás ténye foglalkozási betegség, az úgynevezett „study tourok” hajtása valójában egy túlélési gyakorlat. Így mit tesz a „szerencsétlen”, ha akad egy teljes hete nyaralásra, melyet a párjával tölthet el? Természetesen elutazik! Ám ezúttal olyan helyre, ahol elbújhat a világ elől, és nyugi van. 2015.08.16.
Mezítlábas bajkeverés Tabajdon
Persze, hogy a legforróbb nyári napon érkeztünk családostul, három gyerekkel Tabajdra! Összekötöttük egy kis alcsúti arborétumlátogatással, ami azzal indult, hogy a legkisebb csemetét megcsípte egy darázs, a nagyobbak meg nem igazán lelkesedtek a különleges fák és a szépséges, nemrég felújított park iránt, pedig mindent bevetettem. 2015.08.11.
<< 1 2 3 4 5 6 7 >>

Közösségi oldalak
A hónap fotója
2018. augusztus
Czigány Dávid:
Első fények
36. GERECSE 50
Így látták az idei Gerecse teljesítménytúrák résztvevői ezt a borongós, kissé hűvös, húsvét...