MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumTuristashopTermészetjáró kártya

HOSSZÚLÉPÉS

Húsvéti vizes Kéktúra a vödör művészeivel
Nagypénteken érkeztem Hollókőre gyalogosan, hátizsákkal az ünnepekre. Már megérkezéskor tudtam, hogy nagyon jó lesz nekem itt. Vannak helyek, ahol rögtön úgy érzi magát az ember, mintha hazaérkezne. 2016.03.29.
Meséltek a kövek a Velencei-hegységben
A múlt vasárnap megtartott geotúra résztvevőinek a tavalyihoz hasonlatosan szép időben volt része. A helyszín szépsége változatlanul festői és hihetetlen egyedi – induláskor és érkezéskor is a sukorói dombokról tekinthettünk le a „széles vásznon látható” Velencei-tóra. Ez a környék egyik kedvenc helyszíne, ahová minden vendéget elhívunk, akit le akarunk nyűgözni. 2016.03.23.
„Népek Havasa”-túra, a tavasz és a tél harca
A Borsod–Abaúj–Zemplén Megyei Természetjáró Szövetség az 1848-49-es forradalom és szabadságharc tiszteletére 19. alakalommal rendezte meg március 15-én, kedden a Népek Tavasza elnevezésű teljesítménytúrát. 2016.03.16.
Kőről-kőre a Börzsönyben
Március 6-án, vasárnap rendezték meg a Kőröl-kőre a Börzsönyben elnevezésű teljesítménytúrát. A sár és az olvadó hó még a tapasztalt túrázónak is erőt próbáló kihívást jelentett. 2016.03.08.
A vasparipa nyomában a bringa is magától gurul
Közel ötven évvel az utolsó vonat elhaladása után, a Veszprém és Balatonalmádi közötti pálya helyén ma nagyszerű kerékpárút kanyarog.  2016.03.07.
A tél nyomában a Bakony tetején
Javában tartott a napfényes, vékony pulóveres, kora tavaszi időjárás, amikor február közepén villámcsapásként érkezett a hír: bokáig érő hó és villámcsapások a Bakonyban! Megnéztük, mit hagyott maga után a hirtelen jött tél. 2016.02.26.
Fedezd fel a Sas-hegy rejtett kincseit – Újra látogatható a tanösvény és a látogatóközpont
Február 27-én ismét megnyitotta kapuit a Sas-hegy tanösvénye, amelynek egyik fő vonzereje, hogy a belvárosból alig húsz percnyire már a természetben érezheted magad, s egy különleges sziklaformációkkal „telehintett” hegyről tekinthetsz rá a nyüzsgő városra. Az egyedülálló élővilág pedig hab a tortán. 2016.02.26.
Ilyen az, amikor Budapesten Kékre mész – Hűvösvölgy–Nagy-rét–Hármashatárhegy
A februári időjárás igazán változatos. Van itt minden: szürke felhők, szél, csapadék bőven, meg néha-néha napsütés. És sose tudhatjuk biztosan, hogy téli hideget vagy tavaszi meleget kapunk a nyakunkba. Ezért hát kár is otthon ülni, várni az egész napos, ideális kirándulóidőre. Egy hétvégi napsütéses „időablakot” kihasználva, kiruccantunk a melankólikus belvárosból a közeli Hűvösvölgybe, a Nagy-rétre, s ha már ott jártunk, körbenéztünk a Hármashatárhegyen is. Nem bántuk meg. 2016.02.15.
Így újult meg Budapest kedvenc kirándulóhelye
Ha megkérdeznénk a fővárosiakat, hogy mi a kedvenc kiránduló-, piknikező- és futóhelyük, így egyben, a Normafa – a Margitsziget, a Városliget és a Hármashatárhegy mellett – biztosan benne lenne a top négyben. Novemberben kisebb „ráncfelvarráson” esett át, elkészült „rendbetételének” első üteme. Átadták, megnéztük. 2015.12.19.
Utazás a Kisalföld tűzhányójába
Hazánk egyik legfiatalabb vulkánja kialakulása után négymillió évig állt ellen a természet pusztító erőinek, majd az ember ötven év alatt eltüntette a nagy részét. Ami viszont megmaradt, az egy csodálatos nyitott könyv egy tűzhányó belsejéről, méghozzá a nyomtathatónál jóval nagyobb, háromszáz méteres méretben. 2015.12.11.
Érdemes kockára fagyni az Öreg-tónál – VIDEÓVAL
November végén, ahogy azt már megszokhattuk, benépesül Tata nevezetes vizes élőhelye. Ilyenkor nemcsak a tó felszínén tülekednek a madarak, hanem a parton is megjelennek az „ornitológiavírussal fertőzött” emberek. Így tettem magam is. 2015.11.26.
Kétnapos kéktúra a Cserhát dombjai között
A szép, napsütéses vénasszonyok nyarát kihasználva egy kétnapos túrát tettem az Országos Kéktúra cserháti szakaszán, Becskétől Hollókőig. Mindig nagyon várom ezt az október végi, november elejei időpontot, amikor a legszebb őszi színeiben pompázik az erdő. Erre az időszakra általában beütemezek egy többnapos megmozdulást. A különbséget az eddigiekhez képest az jelentette, hogy most sátorral indultam útnak, hogy kissé zordabb körülmények között, éjszakai és hajnali fagyok idején is tesztelhessem a felszerelésem. 2015.11.23.
7 dolog, amire emlékezni fogsz Balatonalmádiból
Almádiban az a jó, hogy rossz időben sem vagy szobafogságra ítélve, mert rengeteg látnivaló és túraútvonal vár a környéken. Mi a Vörös homokkő tanösvényt jártuk be, hogy a semmiből előbukkanó mozdony mellett újra megnézzük a Balaton egyik legmenőbb kilátóját. 2015.11.18.
Nyomokban romantikát is tartalmaz a veszprémi vár
Valahol azt olvastam, hogy Veszprém várnegyede az egyik legromantikusabb hely Magyarországon. Nos, ha felidézem a jelenetet, ahogy az őszi szellőben a tűztorony tetején állunk, lábunk alatt a királynék városával, akkor ugyan széles mosoly jelenik meg az arcomon, de ennek korántsem a szerelmes szívdobbanás az oka. 2015.11.12.
Egy tenger, amibe nem jó fejest ugrani
„Apa, nem kellett volna fürdőruhát hoznunk?” – kérdezte aggodalmasan négyéves Misi fiam, miközben Szentbékkállát elhagyva battyogtunk a falu mellett található Kőtenger felé. Gyorsan megnyugtattam, hogy ezúttal nem a pancsolás, hanem a sziklamászás lesz az attrakció.  2015.10.16.

Közösségi oldalak
A hónap fotója
2019. június
Boronkai Miklós:
Viharban
38. Gerecse 50
38. alkalommal rendezték meg a Gerecse 50 teljesítménytúrát 2019. április 27-én, közel 6500-an...