Csatangolásaim

2015. január 6.

Időutazás a Balaton-felvidéken

Viszonylag hosszabb kihagyás után húztuk fel újra a túrabakancsot és a Balaton-felvidékre látogattunk egy igazi téli, havas túrára. A jósolt időjárás miatt nem volt biztos a részvételünk, de végül az indulás mellett döntöttünk. Jó ötletnek bizonyult!

Egy rövid időutazást tettünk december utolsó vasárnapján a Balaton-felvidék tanúhegyei közt. A Börzsöny Természetbarát és Hegymászó Egyesület évzáró "Fel a hegyre!" túráján ezúttal a Tóti-hegy volt a célpont. Az egyesület ilyen jellegű teljesítménytúrája kicsit eltér a megszokottól: a célpont adott, viszont a starthelyet, illetve az útvonalat mindenki saját maga választhatja meg. Zsuval napokkal korábban kinéztük a túrát, azonban az időjósok által előrejelzett nagy mennyiségű havazás majdnem keresztülhúzta a tervünket.

Badacsony, tetején a Kisfaludy-kilátó

Néhány centis hórétegen taposva, Badacsonytomaj vasútállomásán kezdtük meg a túrát, a Balaton-felvidéki Kéktúra útvonalán. Ábrahámhegyre felkapaszkodva a piros sáv jelzésre tértünk rá, amelyen időutazásunk első állomása felé ballagtunk. Egy körülbelül 700 éve épült pálos rendi kolostor romjait tekintettük meg. A kétezres évek elején elvégzett állagmegóvási munkáknak köszönhetően a mai napig jól kivehetőek a templom gótikus formái, valamint a kolostor épületének falmaradványai.

Az épületegyüttes templom része

A romoktól visszafelé ballagva a kék jelzés irányába egy kisebb szarvascsordába botlottunk. A fényképezőgépemet gondosan visszacsomagoltam a tokjába, így sajnos nem tudtam megörökíteni a nem mindennapi látványt.

Arra visz a Kék

A Kéket elérve, észak felé folytattuk a túránkat. A fák közül időnként előtűntek a hóval borított tanúhegyek, valamint a köztük elterülő táj. Ezzel el is érkeztünk időbeli utazásunk második állomásához, hiszen túránk végállomása az egyik ilyen tanúhegy csúcsán található. A hegy lábához, a célba beérve - mivel csak ott volt személyzet, - elvégeztük a nevezési ceremóniát, majd meg is kaptuk a teljesítéstelismerő oklevelet, aztán elindultunk a hegytető felé. Meredek, a letaposás nyomán már csúszós út vezetett felfelé, s minden egyes lépéssel évmilliókat utaztunk vissza egy olyan korba, amikor még a területen jelentős vulkáni tevékenység folyt.

Készül az oklevél

A csúcsról csodás körpanoráma tárult elénk. Hosszú ideig nézelődtünk, majd miután átvettük a szintén a teljesítésért járó kitűzőket el is indultunk lefelé. Alternatív útvonalon tértünk vissza az alaptáborba, ahol finom rétest és mandarint ehettünk, valamint tea és forralt bor szolgálta a szomjoltást.

Gulács és a Szent György-hegy a csúcsról

Falatozás után zöld sáv jelzést követve leereszkedtünk a Káptalantótit és Badacsonytomajt összekötő műútra, amin visszagyalogoltunk a vasútállomáshoz.

Rövidke túrát teljesítettünk, de kissé berozsdásodott lábainknak, és a sok bejglitől felszedett dekáknak jót tett a kis mozgás. A hőmérséklet nulla fok körül mozgott egész nap, és időnkét a szél is fújt, de összességében az időjárással maximálisan elégedettek lehettünk. Ugyanúgy a rendezéssel is! Tetszett, hogy magunknak kellett az útvonalat kijelölni, és az ellátmány minőségére sem mondhatunk egy rossz szót sem. Köszönjük a szervezést, enélkül itthon ültünk volna az ünnepek közötti időszakban.

További túrabeszámolók olvashatóak a blogunkon.

A blog szerzője: Fülöp Gábor

Az ausztriai Grand Canyonban

2014.09.25.

Az Ötschergräben-szurdok, vagy ahogyan még emlegetni szokták, Ausztria Grand Canyonja egy hosszan elnyúló szurdokvölgy szép zuhatagokkal, hihetetlen sziklaformákkal. Ennek egy részét barangoltuk be egy szeptemberi túránkon.

Kőszeg és Írott-kő között a Kéken

2014.09.06.

Augusztus végén a Kőszegi-hegységbe látogattunk, hogy a Kék ottani szakaszát is bejárjuk. Bár a több napos rendezvényünk nem indult zökkenőmentesen, végül egy szép túra lett belőle.