Végigjártuk a Sárospatak-Kassa kerékpárutat

Akár családdal, akár barátokkal mindenképp kihagyhatatlan élmény!

Szerző:
Garancsi Kata
Fotó:
Garancsi Kata
2013. július 24.

Akár családdal, akár barátokkal mindenképp kihagyhatatlan élmény!

2012. szeptember 22-én adták át Pálházán a magyar-szlovák program támogatásából elkészült Kassa-Sárospatak kerékpárutat. Az Északi-fokot Athénnal összekötő 11. számú Eurovelo kerékpárútnak így egy 72 km-es szakasza készült el. A bicikliút egyrészt remek sportolási, kikapcsolódási és túrázási lehetőség, másrészt remélhetőleg a szlovák-magyar viszonyt is pozitívan befolyásolja majd.

 

 

A túra részletes nyomvonala

 

A kassai látnivalók, a sárospataki vár, a sátoraljaújhelyi Zemplén Kalandpark, a füzérradványi Károlyi-kastély, a füzéri vár, a kisvasút, a Bodrog és a Hernád folyó lehetővé teszik, hogy a turisták hosszabb ideig is a régióban tartózkodjanak.


Az útvonal meseszép, főleg a Sárospatak - Hollóháza szakasz, nem csoda, hogy kisvasút is megy ezen a környéken. Végig gyönyörű a táj, szőlőhegyek, napraforgó mezők, folyók, hegyek-völgyek mellett vezet az út. (A teljes útvonalat alul, a dokumentumok közül letöltheted GPS-re)


A túra közepes nehézségű, azért elég sok szintemelkedés van benne összességében. Egy nap alatt teljesíthető, de azért estére kellemesen elfárad az ember. Kisebb kitérőkkel, esetleg a kalandparkkal fűszerezve akár több napot is aktívan el lehet tölteni itt.


Mindenkinek csak ajánlani tudom! Akár családdal, akár barátokkal, mindenképp kihagyhatatlan élmény!

 

 

Ezért a kilátásért megéri feltekerni!

 

Előkészületek

 

Mivel a bicikliút nem olyan régen készült el, ezért sajnos még sok információt nem lehet találni róla az interneten. Valamint az út mentén sem épültek még ki külön bringás szolgáltatások.


Mi egy turistatérképpel vágtunk neki a túrának, mondván, hogy majd Sárospatakon szerzünk egy biciklis térképet. Bár a tourinformos srác nagyon kedves és segítőkész volt, sajnos csak egy nyomtatott fekete-fehér térképpel tudott szolgálni a magyarországi szakaszról. Ezzel nem mentünk sokra, de azért több volt, mint a semmi. A biztonság kedvéért még a sátoraljaújhelyi Tourinformba is benéztünk. Itt térképet nem kaptunk, viszont a Zempléni Kalandparkról egy prospektust igen. És a srác azt mesélte, hogy a szlovákoknak novemberre kéne elkészülni a bicikliúttal, de nem állnak túl jól, és leginkább kisforgalmú utakon fogunk majd haladni.


Szlovákiában, Hernádcsányban (Čaňa) a bicikliboltban viszont nagyon rendesek voltak, mert adtak egy olyan térképet, ami ’Kerékpártúrák Kassától délkeletre’ címen fut, és minden rajta van magyarul, szlovákul és angolul is. Ilyet mondjuk osztogathatnának a magyarországi Tourinformokban is.

 

Az egyik legfontosabb lépés a biciklitúra előkészületeiben az útvonal megtervezése. Érdemes előre kitalálni, hogy naponta hány kilométert akarunk tekerni, és ennek fényében megtervezni az utat. Szerintem a legcélravezetőbb, ha megpróbáljuk egyenletesen elosztani a távot. Célszerű egy napra 40-70 km-t betervezni. Ha gondoljuk szállást is foglalhatunk előre.

 

Sárospatakig leutazni autóval a legegyszerűbb. Találhatunk olyan parkolót, esetleg egy hotelnek, panziónak a parkolóját, ahol ott hagyhatjuk az autót több napra is. A legtöbb biciklis azonban vonattal utazik. Most már egyre több olyan vonat közlekedik, amelyiken található biciklis kocsi. Itt a biciklit a hátsó kerekére állítva, az elsőt egy kampóba akasztva tárolhatjuk. Bár ezek legtöbbször a kocsik (főleg nyáron) tömve vannak bringákkal, és elég nehézkes a tárolásuk, illetve le- és felpakolásuk.

 

Bicikli túrára többféleképpen is lehet a szállást keresni.


- előre lefoglalni: Ennek az az előnye, hogy amikor délután vagy este odaérünk egy faluba, akkor nem kell a szálláskereséssel foglalkozni, így nyugodtabban biciklizhetünk napközben is.


- helyben keresni szállást: Ennek előnye, hogy nem feltétlenül kell eljutni egy kitűzött célig, ha bármi közbejön, akkor meg lehet állni előbb is. Hátránya az, hogy legkésőbb délután 5-6 órára érdemes odaérni az aznapi végcélba, hogy még mindenképp találjunk valamiféle szállást. Ráadásul a Tourinformok, ahol szállások után lehet érdeklődni, legkésőbb 6-kor bezárnak.


- kemping: Lehet előre is foglalni helyet a kempingben, de lehet helyben is keresni kempingeket. Előnye hogy olcsó, hátránya, hogy a kemping cuccokat is cipelni kell magunkkal, ami megdobja pár kilóval a csomagunkat.

 

Az egyik legnagyobb problémát a biciklitúrán az jelentheti, ha bicikliknek valami komolyabb baja esik. Útközben két szervizzel találkoztunk, Pálházán és Hernádcsányban. Ezek az út mentén is ki voltak táblázva.

 

 

Hasznos tanácsok

 

A különböző élménybeszámolókból, útleírásokból és egyén honlapokról számos jó tanácsot meríthetünk. Például, hogy miket vigyünk bicikli túrára, hogyan öltözködjünk, mikre ügyeljünk, hogyan kezeljük a defektet, stb.


Ezekből szerintem a legfontosabb a következő:

 

6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletnek azok a pontjai, amik a kerékpárok üzemeltetési műszaki feltételeit szabják meg:


116. §


(1) A kerékpárt fel kell szerelni
a) könnyen kezelhető, megbízható kormányberendezéssel,
b) két, egymástól függetlenül működtethető fékszerkezettel, melyek közül az egyik az első, a másik a hátsó kerékre hat,
c) hangjelző berendezéssel, amely csak csengő lehet,
d) egy előre fehér, vagy kadmiumsárga fényt adó lámpával,
e) egy hátra piros fényt adó, sötétben, tiszta időben legalább 150 méter távolságról látható helyzetjelző lámpával,
f) hátul egy vagy két, szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú, piros színű fényvisszaverővel,
g) legalább az első keréken legalább 1 db borostyánsárga színű, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverővel (küllőprizmával).


(2) A kerékpárt fel szabad szerelni
- elöl fehér,
- oldalán borostyánsárga,
- mindkét oldali lábpedálon elöl és hátul borostyánsárga
fényvisszaverővel, továbbá a kerékpár bal oldalán elhelyezett szélességjelzővel, amely előre fehér, hátra piros színű fényvisszaverőt tartalmaz.


(3) A kerékpárra felszerelt fényvisszaverőknek sötétben, tiszta időben - olyan járműből, amelynek távolsági fényszórója azt megvilágítja - 150 méterről észlelhetőnek kell lenniük.


(4) A kettőnél több kerekű és 0,80 méternél szélesebb kerékpárt mindkét oldalon fel kell szerelni az (1) bekezdés d)-f) pontjában említett világító, illetőleg fényjelző berendezésekkel. Ezek a berendezések a jármű legszélső pontjától 0,15 méternél távolabb, egymáshoz pedig 0,60 méternél közelebb nem lehetnek.


(5) A kerékpárra gyermekülés oly módon szerelhető fel, hogy az ülés és a rajta ülő gyermek a vezetőt a kilátásban és a vezetésben ne akadályozza, a kerékpár világító- és jelzőberendezéseit ne takarja. Az üléshez kapaszkodót és lábtartót is fel kell szerelni. Az ülés, a kapaszkodó és a lábtartó nem lehet összefüggésben a kormányzott kerékkel, illetőleg az azzal együtt elforduló szerkezettel.


(6) A kerékpárhoz kapcsolható legfeljebb 0,70 méter széles és legfeljebb 70 kilogramm össztömegű, egytengelyű, két nyomon futó vontatmány (kerékpár utánfutó).


(7) A kerékpár utánfutót fel kell szerelni
a) hátul egy, az utánfutó középsíkjában, vagy attól balra, az úttest szintje felett legalább 0,35 méter és legfeljebb 0,60 méter magasságban elhelyezett piros színű, háromszög alakú - a pótkocsira előírt - fényvisszaverővel,
b) a kerékpárra előírt hátsó helyzetjelző lámpával. A kerékpár utánfutó hátsó helyzetjelző lámpája elektromos kapcsolásának olyannak kell lenni, hogy bekapcsolása a kerékpár hátsó helyzetjelző lámpáját kikapcsolja.


(8) A kerékpár lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lenni, hogy a lámpák együtt legyenek be- és kikapcsolhatók.


(9) A kerékpár világító és fényjelző berendezéseit a következőképpen kell elhelyezni:
a) Az (1) bekezdés
- d) pontjában említett lámpát,
- e) pontjában említett hátsó (piros színű) helyzetjelző lámpát és
- f) pontjában említett hátsó (piros színű) fényvisszaverő(ke)t,
Valamint a (2) bekezdésben említett első (fehér) fényvisszaverőt a kerékpár hosszirányú függőleges felezősíkjában úgy, hogy
- az úttesthez 0,35 méternél közelebb,
- a lámpák az úttesttől 0,90 méternél távolabb,
- a fényvisszaverők az úttesttől 0,60 méternél távolabb ne legyenek.
b) Az (1) bekezdés g) pontjában említett, kerékre oldalsó (borostyánysárga színű) fényvisszaverőt (küllőprizmát) úgy, hogy annak távolsága a kerékabroncstól 0,10-0,15 méter legyen.
c) A (2) bekezdésben említett szélességjelzőt úgy, hogy az a kerékpár hosszirányú függőleges felezősíkjától balra 0,30-0,40 méterre és az úttest szintjétől 0,35-0,60 méterre legyen.
(Amikor ezt a két utolsó pontot olvasom, mindig különösen csúnyát szoktam gondolni a jogszabály kidolgozóiról, elfogadóiról, érvényben tartóiról és betartatóiról. Az biztos, hogy a szuper fejlámpám nem felel meg az előírásoknak, miközben a régi dinamós pislancsok előtt szalutálhatnak a közegek.)
És a 12 évesnél fiatalabbak akkor sem biciklizhetnek a főútként jelzett utakon, ha ott egyébként nem tilos a biciklizés. Jó tudni azt is, hogy utast csak 16 évesnél idősebb szállíthat, és az utas nem lehet idősebb 10 évesnél.


Összbenyomás

 

Bicikliutak

 

 

Bicikliút Pálházán. Ezen könnyű haladni.

 

A Sárospatak-Kassa bicikliút részben önálló kerékpárúton, részben kis forgalmú közutakon vagy vegyes használatú utakon halad. Előfordul, hogy gyalogosokkal kell osztoznunk az úton, ez fokozott elővigyázatosságot igényel.


A magyarországi szakaszokon leginkább kiépített bicikliút, vagy biciklisáv van. A szlovák oldalon kisforgalmú utakon haladunk túlnyomó részben, itt nem árt a KRESZ ismerete.


Bicikliutak minősége

 

 

Vadonatúj szakasz Pálháza után.

 

A magyar részen a bicikliút kiváló minőségű. Az autóutak általában nagyon rossz minőségűek, tele kátyúval. A szlovák részen az autóutak jobb minőségűek, ahol van bicikliút, ott jó minőségű. Viszont a Kassára bevezető bicikliút nagyon rossz minőségű, az egész felrepedezett a fák gyökerei által.

Bicikliutak kitáblázottsága

 

Magyarországon végig, nagyon jó minőségben ki van táblázva az út. Nem nagyon lehet eltévedni szerencsére. Szlovákiában mi nem láttunk egy táblát sem. El is tévedtünk, mert Hernádcsányban (Čaňa) lyukadtunk ki, ahol ráadásul a bicikliboltban azt mondták, hogy ne a bicikliúton menjünk, mert az nem jó (magyarázatot nem kaptunk, ugyanis nem nagyon tudtak angolul), hanem inkább a kis forgalmú autóúton. Úgyhogy végül ott mentünk.


Szolgáltatások

 

 

Ilyen bringás pihenők vannak az út mellett Magyarországon.

 

Még nincsenek nagyon bringás szolgáltatások kiépülve. Három pihenő van a magyar szakaszon, biciklitárolóval, padokkal, kukával felszerelve. Ezen kívül 2 szervizzel találkoztuk, Pálházán és Hernádcsányban.


Részletes beszámoló

 

1. nap: Budapest - Sárospatak


vonat: Budapest - Szerencs - Sárospatak, kb. 3,5 óra
szállás: Kert Panzió, Sárospatak

 

A fél 4-es vonatot néztük, ki, ami három és fél óra alatt ért le Sárospatakra, egy Szerencsi átszállással. Az utazás meglepően zökkenőmentes volt. A Keletiben felszálltunk a vadonatúj, légkondis vonatra, amin a bicikliknek is volt helyjegye. Egy- egy kampóra kellett felakasztani őket a kocsink elejében. Egész kényelmes megoldás. Szép nyugodtan utaztunk Szerencsig, közben az utat tervezgettük, és azt próbálgattuk, hogyan használjuk a GPS-t.


A Szerencs - Sárospatak vonalon közlekedő vonat már kevésbé volt komfortos. Itt, bár elvileg lehetett biciklit szállítani, nem volt biciklis kocsi, úgyhogy gyakorlatilag az ajtóban tudtuk csak letámasztani a bringákat, így megakadályozva a közlekedést. Szerencsére csak 40 perces volt az út, ezt valahogy még kibírtuk így.


Még délelőtt foglaltunk szállást a Kert Panzióba, ami a belvárosban helyezkedik el, így könnyen megtaláltuk. A szoba szuper, van nagy kert és tűzrakó hely is a házhoz. A szállásadó hölgy nagyon kedves és segítőkész volt, ajánlott legalább 5 éttermet estére. Mindenkinek csak ajánlani tudom ezt a szállást!


Lepakoltunk, a bicikliket beraktuk a garázsba, és indultunk is sétálni a városba. Sárospatak gyönyörű, nagyon hangulatos belvárossal, és persze az egyedülálló várral, ahonnan csodálatos kilátás nyílik mindenre.


Mire leültünk volna vacsorázni, már az éttermek zöme bezárt, de találtunk egy nagyon hangulatos helyet, ahol ittunk egy finom, ellenben nagyon drága fröccsöt és ettünk egy nagyon jó grill csirkemellet salátával.
Utána még fagyiztunk egyet és sétáltunk a városban kicsit.


2. nap: Sárospatak - Kassa


táv: 75 km
szállás: Penzion Slovakia (Rosto Steak House)

 

 

A Sárospatak és Sátoraljaújhely közötti szakasz.

 

Reggel 8 órás indulást terveztünk be, ebből 9 lett végül. Nagyon finom és bőséges reggelit kaptunk, ráadásul a hölgy a maradékunkat elcsomagolta nekünk az útra, nagyon kedves volt. Mikor mondtuk, hogy Kassára megyünk, akkor tágra nyílt szemmel nézett, nem gondolta, hogy meg tudjuk csinálni.


Még gyorsan beugrottunk a Tourinformba egy bringás térképért. A srác csak egy nyomtatott magyarországi térképet tudott adni, amivel nem voltunk sokkal előrébb, de azért biztos, ami biztos, eltettük. Végig tűzött a nap, ami nagyban megnehezítette a tekerést. A táj gyönyörű volt, nem is értettük, hogy eddig miért nem jártunk még az országnak ezen a felén. Sátoraljaújhelyen is meglátogattuk a Tourinformot, viszont térképet ott sem kaptunk. Végig hangulatos kis falvakon át tekertünk, szőlőhegyek, napraforgómezők között, gyönyörű tájakon. A bringaút végig nagyon jó minőségű volt, profin kitáblázva. Viszont egy kicsit végig emelkedik ebben az irányban a terep, annyira alattomosan, hogy odafele észre sem vettük. Másnap visszafele, amikor végig gurultunk, akkor jöttünk rá, hogy bizony ez nagyon kicsit, de emelkedik.

 

 

A sátoraljaújhelyi szakasz

 

A nagy melegben nagyon elfáradtunk, azt beszéltük meg, hogy Hollóházán fogunk majd egy nagyobbat pihenni. Fáradtságomban Hollóházát úgy képzeltem, mint a jeges kávék és jéghideg limonádék hazáját, azonban ezek az utópisztikus elképzeléseim rögtön megszűntek, amint beértünk a faluba. Bár nagyon hangulatos helyiség, kis patakkal, szép házakkal, gyönyörű környezetben, de nemhogy jegeskávé nem volt, de limonádé sem. Egy büfében ittunk egy kávét és narancslevet, és vártuk, hogy elmúljon a holtpontunk.


Hollóházáról végig nagyon meredek az út felfele, ráadásul a 35 fok még rátett erre egy lapáttal, úgyhogy minden erőnket összeszedve tekertünk felfele. A határtól viszont nagyjából 6-7 km-en keresztül száguldottunk lefele 45-50 km/órával, ami nagyon jólesett és fel is frissültünk tőle kicsit. Közben azért imádkoztunk, hogy jó irányba menjünk, nehogy vissza kelljen tekerni. Ráadásul nem találtuk meg a bicikliutat, úgyhogy autóúton tekertünk, egészen a határ túloldalán fekvő Hernádcsányig.


Itt Anna mondta, hogy furcsa hangja van a biciklijének, valami súrlódik. És sajnos bizony defektet kapott. Ott álltunk egy ismeretlen szlovákiai kisvárosban, egy defektes első kerékkel. Körbenéztünk, és olyan hihetetlen szerencsénk volt, hogy pont mögöttünk volt kitáblázva a bicikliszerviz. Egész úton 2 szervízzel találkoztunk, ez volt az egyik. Nagyon rendesek voltak, volt gumibelsőnk, úgyhogy a srác 2 euróért, 20 perc alatt kicserélte. Közben a feleségével beszélgettünk, aki azt ajánlotta, hogy ne menjünk vissza a bicikliútra, hanem inkább ezen az úton tekerjünk tovább Kassára.

 


Tanácsát megfogadva betekertünk Kassára, ahol egy nagyon rossz minőségű, felrepedezett bringaút vezetett be a városba. A dóm környékén nézegettünk szállásokat, és találtunk is egyet, ahol hely is volt, olcsó is volt, úgyhogy ezzel is nagy szerencsénk volt. Egy éttermen keresztül lehetett megközelíteni a panziót, ami kicsit furcsa volt. Ráadásul koszosak, fáradtak és izzadtak voltunk, sok cuccal, ezért egyrészt mindenki minket bámult, másrészt a recepciós lány is nagyon udvariatlan volt velünk. Valószínűleg még nincsenek hozzászokva a biciklisekhez.

 

 

A kerékpárosút kassai szakasza átvezet a gyönyörű belvároson is

 

Gyorsan megfürödtünk, átöltöztünk (érdeked módon a recepciós lány már sokkal kedvesebb volt velünk így) és még kicsit sétáltunk a városban, ami egyébként gyönyörű. A belváros nagyon szépen meg van csinálva, minden ház felújítva, igazi kis ékszerdoboz.


Este szerencsére nagyon nagy élet volt, minden tele emberekkel. Beültünk egy olasz fagyizóba vacsorázni, ahol óriási adag tésztákat kaptunk. Akármennyire is éhesek voltunk, egyszerűen nem bírtuk megenni. Utána még levezetésképp sétáltunk egyet. Elég hosszú és fárasztó napunk volt, alig álltunk a lábunkon, így a bulizást hanyagoltunk, viszont egyet azért fagyiztunk még hazafele.

 

 

Kassa belvárosa gyönyörű és nagyon hangulatos. Ráadásul biciklivel is egyszerűen lehet közlekedni.

 

Bicikliutak minősége

 

• Sárospatak: kisforgalmú autóút
• Sárospatak - Sátoraljaújhely: nagyon jó minőségű bicikliút
• Sátoraljaújhely: biciklisáv, kisforgalmú autóút, jó minőségű bicikliút
• Sátoraljaújhely - Széphalom: jó minőségű bicikliút
• Széphalom: kisforgalmú autóút
• Széphalom - Mikóháza: jó minőségű autóút
• Mikóháza: bicikliút, kis forgalmú autóút
• Mikóháza - Pálháza: nagyon jó minőségű bicikliút
• Pálháza: nagyon jó minőségű bicikliút
• Pálháza (- Bózsva) - Nyíri: nagyon jó minőségű bicikliút, kisforgalmú autóút
• Nyíri: kis forgalmú autóút
• Nyíri - Füzérkomlós: kis forgalmú autóút
• Füzérkomlós: nagyon jó minőségű bicikliút
• Füzérkomlós - Hollóháza: rossz minőségű autóút, jó minőségű bicikliút
• Hollóháza: nagyon jó minőségű bicikliút, rossz minőségű autóút
• Hollóháza - Skároš - Ždaňa - Čaňa - Geča - Valaliky - Košice: közepes forgalmú autóút
• Kassa: nagyon rossz minőségű, gyökerek által feltört bicikliút


Bicikliutak kitáblázottsága

 

Magyarországon végig nagyon jól ki van táblázva. Távolságokkal jelölt táblák is gyakran vannak.
Pálháza után a vasúti kereszteződés előtt rögtön jobbra kellett fordulni, de itt nem volt tábla, ami figyelmeztetett volna, úgyhogy mi továbbmentünk Kishuta irányába, itt kérdezősködtünk, és visszairányítottak a vasúthoz, ahol már láttuk a jó minőségű bicikliutat.


Szlovákiában nem volt tábla. Ezért nem is találtuk meg a bicikli utat. Čaňa-ban a bicikliboltban igazítottak útba, de azt ajánlották, hogy inkább az autóúton haladjunk.


Szolgáltatások

 

Három bringás pihenő van kialakítva Magyarországon, biciklitárolóval, padokkal, és kukával.


Útközben a falvakban elszórva vannak kutak, itt lehet újratölteni a kulacsokat. De főleg nyáron fontos sok vízzel útra kelni, mert kiszámíthatatlan, hogy mikor lesz a következő vízszerzési lehetőség.


Kifejezetten bringás megállóhelyek, vagy szállások nincsenek. Útközben 2 bicikliszervizzel találkoztunk, Pálházán és a szlovákiai Hernádcsányban (Čaňa).

 

 

A Sárospatak - Széphalom közötti szakasz részletes nyomvonala

 

3. nap: Kassa - Sárospatak


táv: 75 km
vonat: Sárospatak - Budapest, kb. 4 óra

 

Egy bőséges reggeli után rögtön el is indultunk. Körbebicikliztünk még a belvárosban, fotóztunk kicsit, majd elindultunk Sárospatak irányába.


Nagyon gyorsan Čaňaba értünk. Mivel tudtuk, hogy 7 km emelkedő vár ránk, ezért a boltban betankoltunk sok vizet, és némi erősítőt, azaz banánt és csokit. Kicsit pihentünk még, majd nekiindultunk a hegynek. Szerencsére majdnem végig árnyékban tekertünk, meg egyébként is kicsit hűvösebb volt, mint előző nap, így elviselhetőbb volt a hegymenet. Nagy nehezen fel is értünk a csúcsra. Innen legurultunk Hollóházára, ahol egy bringás pihenőnél kicsit felfrissültünk. Innen Füzérkomlósig végig gurultunk, itt volt egy kisebb emelkedő Nyíri-ig, ahol viszont nem találtuk a táblát, így végül Bózsván kötöttünk ki, ahol vissza tudtunk már keveredni a bicikliútra. Innen jó tempóban tekertünk egészen Sátoraljaújhelyig, ahol már nagyon éhesek voltunk, úgyhogy beültünk egy hamburgerezőbe, ahol elfogyasztottunk egy nem túl finom hamburgert, és indultunk tovább.


Közben a vihar, ami egész nap üldözött minket, utol is ért, úgyhogy orkán erejű szélviharban, villámlások és dörgések között, fekete felhők gyűrűjében száguldottuk Sárospatakra. Megint szerencsénk volt, ugyanis ahogy beértünk az állomásra, lecsapott a vihar.


Szakadó esőben pakoltuk fel a bringákat a vonatra, megint az ajtóba, ugyanis nem volt biciklis kocsi. Az a furcsa helyzet állt elő, hogy ez a vonat egészen Budapestig közekedett, de ha Miskolcon átszálltunk volna egy IC-re, akkor fél órával gyorsabban értünk volna haza. Sajnos a csatlakozást lekéstük. Ráadásul a kalauz közölte velünk, hogy a bicikliket nem szabad így tárolni, hanem vagy az első vagy az utolsó kocsiba kell őket tenni, nem igaz, hogy ezt nem tudjuk, mindenkinek tudni kell, stb. Logikusnak logikus, viszont ilyet én még soha nem hallottam. Úgyhogy Miskolcon hátra kellett bumlizni a biciklikkel és a cuccokkal. Kicsit viszontagságosan, de végül megérkeztünk Budapestre.


Bicikliutak kitáblázottsága

 

Nyíriben letértünk a bicikliútról, mert nem láttunk táblát, és csak Bózsva után sikerült visszakeveredni rá, addig egy nagyon rossz minőségű kisforgalmú autóúton tekertünk.

 

 

Egyéb érdekességek

 

Sárospatak: http://sarospatak.eu/
Kassa: http://kosice.sk/index.php
Zemplén Kalandpark: http://www.zemplenkalandpark.hu/index.php
Kisvasút: http://www.kisvasut.hu/index.php?rfa=129

 

 

Források

 

http://frontier-value.eu/kerekparut-kassa-sarospatak/
http://www.mozgasvilag.hu/kerekpar/hirek/kassa-sarospatak-kerekparut-eurovelo
http://www.turizmus.com/cikk/index/Elk%C3%A9sz%C3%BClt%20a%20Kassa-S%C3%A1rospatak%20EuroVelo%20ker%C3%A9kp%C3%A1r%C3%BAt
http://iho.hu/hir/europai-minosegu-kerekparut-kassa-es-sarospatak-kozt-121007
http://hvg.hu/itthon/20100922_kassa_sarospatak_kerekpar

 

 

 

Cikkajánló