MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumTuristashopTermészetjáró kártya

KÉKTÚRA

Új pecsételődobozok a kéktúrán
A Magyar Természetjáró Szövetség munkatársai ezekben a napokban cserélik le az Országos Kékkör valamennyi szakaszán a régi pecsételődobozokat új, rozsdamentes, lézergravírozott változatra. 2015.10.22 11:19
Élet a Kéken DDK 6. rész - A Mecsek gerincén
A DDK-t bemutató sorozatunk mostani részében az abaligeti vasútállomásáról folytatjuk utunkat, hogy Abaliget érintésével felkapaszkodjunk a Mecsek gerincére, ahonnan a Jakab-hegyen át Árpádtetőig vándorlunk. Célállomásunk nem DDK-pecsételőhely, innen azonban könnyedén és mindössze negyedóra alatt eljuthatunk busszal Pécsre, ahol szállást kereshetünk magunknak. Az alábbi egynapos túra sok látnivalót tartogat, ezért gazdálkodjunk okosan az idővel. 2015.10.10 09:30
Tóni nagy találkozása egy világsztárral - VIDEÓVAL
Miklósa Erika világhírű operaénekesnő, amikor megtudta, hogy látássérült túrázónk milyen nagy útra vállalkozott, azonnal igent mondott arra, hogy elkísérje őt egy szakaszon. A művésznő Bakonykutiban él, házuk előtt halad el a Kéktúra útvonala. Egyértelmű volt a találkozás helyszíne. 2015.09.07 13:38
Élet a Kéken DDK 5. rész - Fekete István nyomában
A DDK-t bemutató sorozatunk ötödik részében Kaposmérőről folytatjuk az utunkat, hogy bebarangoljuk az Észak-Zselic, majd a Dél-Zselic dimbes-dombos tájait. Túránkat a Mecsek lábainál, Abaliget vasútállomásán fejezzük be. 2015.09.07 08:30
Tökéletes hangulatjelentés a Kékről
Olvasónktól kaptuk az alábbi videót, amit megnézve az ember rögtön indulna is túrázni. 2015.08.25 13:00
Élete legnagyobb kalandjának vágott neki a látássérült túrázó
Puskás Antal május elején keresett meg minket, hogy segítsünk neki élete nagy álmát megvalósítani, ami nem más, mint az Országos Kéktúra teljesítése. Három hónap, több száz telefon, tucatnyi Excel-táblázat és Google Naptár kitöltése után, Tóni augusztus közepén nekivágott az 1160 kilométeres távnak. 2015.08.19 12:39
Élet a kéken DDK 4. rész - A zalai dombok vége és Kelet-Belső-Somogy
A DDK-t bemutató sorozatunkban ezúttal Palinból indulunk tovább, a Principális-völgyből felkapaszkodunk a Zalaapáti-hátra, majd Zalakarosra leereszkedve érkezünk meg a Kis-Balaton medencéjébe. Innen a Marcali-háton és Kelet-Belső-Somogyon keresztül jutunk el túránk végpontjára, Kaposmérőre. 2015.08.02 09:00
Kidolgoztuk az Országos Kékkör táblarendszerének terveit
A nyáron megújul és egységes arculatot kap a Kékkör táblarendszere: 12718 db tábla 3344 helyszínen segíti majd a túrázókat a tájékozódásban. 2015.06.19 08:52
Élet a Kéken DDK 3. rész - A zalai dombok között
Zalalövőről, a Felső-Zala-völgyéből indulva átvágunk a Közép-Zalai-dombságon (Göcsejen), majd Kistolmács után érkezünk a jóval dimbes-dombosabb Egerszeg–Letenyei-dombság területére. Az észak–déli lefutású dombgerinceket keresztezve jutunk el Homokkomáromba, ahonnan leereszkedünk a Principális-völgybe, és Palinban fejezzük be a túránkat. Palinból a sűrűn közlekedő helyközi buszokkal utazhatunk a csupán pár kilométerre fekvő Nagykanizsára. 2015.06.14 09:01
Élet a Kéken DDK 2. rész - Molnaszecsődtől Zalalövőig
DDK túránkon a molnaszecsődi Rába-hídtól indulva átvágunk a Rába-völgy déli oldalán, megmásszuk a Felső-Kemeneshátat, majd „végigbillegünk” az északi peremén. Kirándulunk a Lugos-patak völgyében, Szalafőnél keresztezzük a Felső-Zala-völgy kistájat, majd bevesszük magunkat az Őrség szívébe, a Kerka-vidék dombsorai közé. Utunk végén visszaereszkedünk ismét a Felső-Zala völgyébe, és Zalalövő határából – ahol a DDK útvonala délnek fordul a Göcsej felé –, mi besétálunk a vasútállomásra. 2015.05.28 17:00
Élet a Kéken DDK 1. rész - Írott-kőtől Molnaszecsődig
Túránkat a Kőszegi-hegységben kezdjük, felkapaszkodunk a legmagasabb csúcsára, az Írott-kőre, a DDK hivatalos kezdőpontjára, majd visszaereszkedünk Kőszeghegyaljára. További gyenge ereszkedéssel érjük el a Kisalföld részét képező Pinka-síkot, ezen átvágva érkezünk meg mostani túraszakaszunk végpontjához, a Rábához. 2015.05.10 09:00
Az önismeret bajnoka: Németh Csaba terepfutó
A barna hajú miskolci kissrác annak idején panelházak útvesztőjében rótta a kilométereket, hogy évekkel később már a profik között hódítsa meg a világot a legrangosabb ultramaratoni versenyeken. A terepfutás nemzetközi mezőnyében is elismert kiváló sportolót, az Országos Kékkör felmérésének jeles alakját, Németh Csabát a kezdetekről, az eltelt évekről és jövőbeli terveiről kérdeztük. 2015.04.28 08:31
Lépésről lépésre - Faludi Sándor
Nélküle csupán némafilm lenne a három Kéktúrát bemutató dokumentumsorozat. A kiváló hangmérnököt otthonában látogattuk meg, ahol azokkal az eszközökkel is megismerkedhettünk, amelyeket anno a forgatáshoz használt. 2015.04.13 15:00
Lépésről lépésre - Sinkó László
Most induló videós portrésorozatunkban az Országos Kékkörről szóló kultikus dokumentumsorozatok alkotóit mutatjuk be. Elsőként ahhoz az emberhez látogattunk el, aki összetéveszthetetlen hangjával tette még szuggesztívebbé a Rockenbauer Pál és Gyenes Károly által rendezett, csodálatos hangulatú dokumentumfilmeket. Sinkó László 75 éves születésnapjának megünneplését követően otthonában fogadta stábunkat. 2015.03.31 10:44
Előzetes bejelentkezéssel látogatható a gibárti vízerőmű
A műemlék vízerőmű vezetése azzal a kéréssel fordult a túrázókhoz, hogy az erőmű látogatása iránti szándékukat előzetesen jelezzék a vízerőmű vezetése felé. 2015.03.26 11:39

Közösségi oldalak
A hónap fotója
2018. július
Czigány Dávid:
Első fények
36. GERECSE 50
Így látták az idei Gerecse teljesítménytúrák résztvevői ezt a borongós, kissé hűvös, húsvét...