MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumTuristashopTermészetjáró kártya

KÉKTÚRA

Küldetése a kéktúra
A Viharsarokban él egy elhivatott pedagógus, akiről bátran elmondhatjuk, hogy kékvérű. E különleges jelző azonban nem nemesi származására utal, hanem arra, hogy egész élete és lénye az Országos Kéktúra (OKT) szeretetével és szellemiségével van átitatva. Ez a hitvallása, megszállottsága, küldetése. Évtizedeken át annyiszor és olyan odaadással járta már be tanítványaival a kéktúrát, hogy joggal hihetjük azt Mokran Jánosról – barátainak csak Jimmy –, hogy ereiben valóban a kék vér csörgedezik. Vele beszélgettünk munkahelyén, a békéscsabai Szeberényi Gusztáv Adolf Evangélikus Gimnázium egyik tantermében, s mi másról is szólt volna a diskurzus, mint magáról a kéktúrázásról. 2016.01.05 14:30
Négyszeres földkerülő, mesebeli kéktúrafutó
Már az is tekintélyt parancsoló teljesítmény, ha valaki egyszer nekivág az Országos Kékkör több mint 2500 kilométeres távjának lefutásához. Szarvas Mátyás ultraterepfutó ezt már kétszer is megtette. Most készül a harmadik kísérletére, nem kisebb céllal, mint hogy az eddigi 43 napos idejéből lefaragjon, és 39 nap alatt fussa végig hazánk egyik legszebb túraútvonalát. Amikor nem a Kéken fut, szupermaratonokat teljesít, illetve 4000 méteres csúcsokat mászik meg. Nem mindennapi teljesítményeiről, céljairól beszélgettünk vele. 2015.12.06 09:30
Élet a Kéken 8. rész – A Geresdi-dombság és a Szekszárdi-dombság
A Dél-dunántúli Kéktúrát bemutató sorozatunk utolsó részében a Geresdi- és a Szekszárdi-dombság tájait járjuk be, megnézzük a grábóci szerb ortodox templomot és kolostort, végigmegyünk a Szarvas-szurdikon, hogy túránk végén megérkezzünk Szekszárdra, az autóbusz-állomás parkjában felállított, Rockenbauer Pál emlékét őrző kopjafához. 2015.12.05 08:00
LÁTNI A LÁTHATATLANT - VIDEOINTERJÚ PUSKÁS ANTAL KÉKTÚRÁZÓVAL
Tóniról sok tudósítást olvashattatok már itt, a Turista Magazinban is, de őt megszólalni csak kevés alkalommal hallhattátok. 2015.11.30 15:38
Gyönyörű bélyegzők várják a kéktúrázókat
Az elmúlt hetekben új, rozsdamentes pecsételődobozok jelentek meg az Országos Kékkör mentén, de nemcsak a dobozok, maguk a pecsétek is teljesen újak. Ezeket mutatjuk most be. 2015.11.05 11:00
Élet a Kéken 7. rész – A Keleti-Mecsek
Sorozatunk mostani részében Pécs-Árpádtetőről indulva átvágunk a Keleti-Mecseken. Utunk során végigjárjuk a hegység két csodálatos patakvölgyét: a Hidasi- és az Óbányai-völgyet, végül túránkat a DDK nyomvonaláról kissé letérve, a Mecsek és a Geresdi-dombság határán fekvő Mecseknádasdon fejezzük be. 2015.11.03 09:30
Új pecsételődobozok a kéktúrán
A Magyar Természetjáró Szövetség munkatársai ezekben a napokban cserélik le az Országos Kékkör valamennyi szakaszán a régi pecsételődobozokat új, rozsdamentes, lézergravírozott változatra. 2015.10.22 11:19
Élet a Kéken DDK 6. rész - A Mecsek gerincén
A DDK-t bemutató sorozatunk mostani részében az abaligeti vasútállomásáról folytatjuk utunkat, hogy Abaliget érintésével felkapaszkodjunk a Mecsek gerincére, ahonnan a Jakab-hegyen át Árpádtetőig vándorlunk. Célállomásunk nem DDK-pecsételőhely, innen azonban könnyedén és mindössze negyedóra alatt eljuthatunk busszal Pécsre, ahol szállást kereshetünk magunknak. Az alábbi egynapos túra sok látnivalót tartogat, ezért gazdálkodjunk okosan az idővel. 2015.10.10 09:30
Tóni nagy találkozása egy világsztárral - VIDEÓVAL
Miklósa Erika világhírű operaénekesnő, amikor megtudta, hogy látássérült túrázónk milyen nagy útra vállalkozott, azonnal igent mondott arra, hogy elkísérje őt egy szakaszon. A művésznő Bakonykutiban él, házuk előtt halad el a Kéktúra útvonala. Egyértelmű volt a találkozás helyszíne. 2015.09.07 13:38
Élet a Kéken DDK 5. rész - Fekete István nyomában
A DDK-t bemutató sorozatunk ötödik részében Kaposmérőről folytatjuk az utunkat, hogy bebarangoljuk az Észak-Zselic, majd a Dél-Zselic dimbes-dombos tájait. Túránkat a Mecsek lábainál, Abaliget vasútállomásán fejezzük be. 2015.09.07 08:30
Tökéletes hangulatjelentés a Kékről
Olvasónktól kaptuk az alábbi videót, amit megnézve az ember rögtön indulna is túrázni. 2015.08.25 13:00
Élete legnagyobb kalandjának vágott neki a látássérült túrázó
Puskás Antal május elején keresett meg minket, hogy segítsünk neki élete nagy álmát megvalósítani, ami nem más, mint az Országos Kéktúra teljesítése. Három hónap, több száz telefon, tucatnyi Excel-táblázat és Google Naptár kitöltése után, Tóni augusztus közepén nekivágott az 1160 kilométeres távnak. 2015.08.19 12:39
Élet a kéken DDK 4. rész - A zalai dombok vége és Kelet-Belső-Somogy
A DDK-t bemutató sorozatunkban ezúttal Palinból indulunk tovább, a Principális-völgyből felkapaszkodunk a Zalaapáti-hátra, majd Zalakarosra leereszkedve érkezünk meg a Kis-Balaton medencéjébe. Innen a Marcali-háton és Kelet-Belső-Somogyon keresztül jutunk el túránk végpontjára, Kaposmérőre. 2015.08.02 09:00
Kidolgoztuk az Országos Kékkör táblarendszerének terveit
A nyáron megújul és egységes arculatot kap a Kékkör táblarendszere: 12718 db tábla 3344 helyszínen segíti majd a túrázókat a tájékozódásban. 2015.06.19 08:52
Élet a Kéken DDK 3. rész - A zalai dombok között
Zalalövőről, a Felső-Zala-völgyéből indulva átvágunk a Közép-Zalai-dombságon (Göcsejen), majd Kistolmács után érkezünk a jóval dimbes-dombosabb Egerszeg–Letenyei-dombság területére. Az észak–déli lefutású dombgerinceket keresztezve jutunk el Homokkomáromba, ahonnan leereszkedünk a Principális-völgybe, és Palinban fejezzük be a túránkat. Palinból a sűrűn közlekedő helyközi buszokkal utazhatunk a csupán pár kilométerre fekvő Nagykanizsára. 2015.06.14 09:01

Közösségi oldalak
A hónap fotója
2018. december
Nagy Ferenc:
Tükröződés
36. GERECSE 50
Így látták az idei Gerecse teljesítménytúrák résztvevői ezt a borongós, kissé hűvös, húsvét...