Keresés eredménye

Érdekes hazai filmes helyszínek, ahol kirándulni is lehet

Külföldön a filmturizmus mára nagy trenddé nőtte ki magát, és szerencsére itthon is bőven akadnak olyan forgatási helyszínek, amelyeket élmény meglátogatni. Összegyűjtöttük azokat, ahol nemcsak a filmes élményeket elevenítheted fel, de akár kirándulhatsz is egy jót.

2023.05.02.
Jenga-torony és Üvegtigris az aranyló őszben

Joó Annamária 2021.11.03

Mi lehet jobb egy klassz kirándulásnál? Két klassz kirándulás. Nincs is szebb, mint sétálni a kora délutáni napsütésben, és érezni a levegő meleg ölelését, amikor az erdei ösvényeket megtöltik az ősz illatai. Mi éltünk a lehetőséggel, és egy pasztellszínekben tobzódó, októberi napot a Nagy-Kopasz tetején, majd a Garancsi-tónál töltöttünk.

Kis hidak nagy felfedezésekhez

Sokszor csak átsétálunk rajtuk, néha épp maguk a hidak jelentik a fő látványosságot, máskor pedig még tágabb környezetükkel együtt várnak felfedezésre. Képeslapok hazánk kis hídjairól, a kőtől az acélon át az újból felfedezett fáig.

2021.07.26.

Kisgyerekkel túrázni, avagy a nagy hordozódilemma

Kezdő szülőként az ember rengeteg, kisebb-nagyobb fejtörést okozó problémával találja magát szembe. Milyen kiságyat és babakocsit vegyünk, használjunk-e hordozót, és ha igen, akkor milyet? Ha a szülők korábban rendszeresen jártak túrázni, és ezen a család bővülése után sem szeretnének változtatni, újabb kérdések merülnek fel. Vajon hány hónapos korától vihetjük magunkkal a kicsit, milyen hosszú túrákra és milyen terepre induljunk, illetve legfőképp: miben vigyük a legifjabb túrázót? Ez utóbbi kérdésnek jártunk utána.

2021.06.18.

Titokzatos kaptárköveket rejt a Bükkalja

Rejtélyes időkapszulák a bükkaljai erdő mélyén. Az ismerkedést e különleges sziklaalakzatokkal érdemes Szomolya környékén kezdeni, hiszen itt találjuk hazánk legtöbb fülkével rendelkező kaptárkőcsoportját. Meg egy tanösvényt is, amely segít bepillantani a kőből faragott világ rejtelmeibe. Plusz tufába vájt pincelakások, lankás szőlőültetvények és egy kilátótorony játszótérrel, amelyek könnyű sétával összekötve izgalmas félnapos kirándulást nyújtanak minden korosztálynak.

2021.06.12.

Oázis a fővárosban – Sas-hegy

Már a török előtti időkben forgalmas országút haladt a Sas-hegy lábánál, amelynek kopár sziklái azóta is Buda kapuját jelzik az M1-es vagy az M7-es autópályán érkezőknek. A legtöbben csak elrobognak alatta, de még a környéken élők többsége is csak keveset tud erről a történelmi és természeti értékekben egyaránt gazdag magaslatról, amely a főváros XI. és XII. kerületének határán fekszik.

2021.05.23.
Hidegpárna ellen napfényben fürdő hegytetőt!

Akár hiszed, akár nem, életed legnagyobb túraélménye várhat ebben a hideg, nyirkos, ködös, szürke időben, még akár gyerekekkel is! Mielőtt teljesen magadba roskadnál ebben a valóban depressziós időben, nem is sejted, hogy a káprázó téli napsütés már sokszor hazánk, viszonylag alacsonyabb hegycsúcsain is elérhető.

Kemenesaljai kilátások

Bögöte falu alig húszméteres dombjának tetején, pár percre a kéktúra útvonalától, egy apró kilátó hirdeti, hogy bár a legmagasabb pont fogalma erősen relatív, a csúcson időzni mindenhol egyformán felemelő lehet.

2019.04.24.

Beindultak a hazai kincsvadászok

Az Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) és a Magyar Geocaching Közhasznú Egyesület (MGKE) által meghirdetett geocaching nyereményjátéknak köszönhetően több száz természetjáró indult el felfedezni az ország rejtett kincseit. Érdemes még útnak indulni, hiszen a játék augusztus 7-ig tart.

2018.07.26.

Panorámák a budai sárgán

Egy főváros környéki kiránduláshoz mi a sárga turistautat választottuk, hogy jelzésváltás nélkül és egyben járjuk be az ismertebb és eldugottabb budai kirándulóhelyeket. Túraajánlatunk első részében Pilisvörösvárról indultunk, és számos látnivaló érintésével jutottunk el Hűvösvölgybe. Ezúttal a sárga út budaörsi végállomásáig tartó szakaszát mutatjuk be, ami szintén változatos és panorámás helyeket tartogat a Budapest környéki kirándulók számára.

2018.03.29.

Sárga úton a város peremén

A főváros környéki hegyek és különösen a normafai rész igen szövevényes turistaút-hálózattal bír. A kirándulók többsége errefelé rövid körtúrákat tesz, vagy sűrű jelzésváltásokkal jutnak el a Budai-hegyek valamely látványosságához. Mi ezúttal a környék turistaút színkavalkádjából kiválasztottunk egyet, és nemcsak végig jártuk, de meg is bizonyosodtunk arról, hogy egy utat követve is remek túrát tehetünk a város peremén.