MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumTuristashopTermészetjáró kártya

A keresett kulcsszó: kőszegi-hegység

2019.05.07 09:05
Az Írott-kőnél véget ért a Bakancslista kéktúrája
Ezzel a 28. résszel a Bakancslista stábja befejezi az ország leghosszabb túraútvonalának, az Országos Kéktúrának a bemutatását. Közel három és fél éven át járták a kéktúrát, hogy végül Sárváron és Kőszegen át felérjenek az Írott-kő csúcsára...
2019.01.03 12:22
Színes gombák a nyugati végeken
Ritka gombákra bukkantak a Kőszegi-hegységben. A bíbor tinóru vörös tönkje miatt érdekes, lilásbarna döggombával pedig még nem találkoztak Kőszeg környékén.
2018.12.21 09:00
Fedezd fel Velemet
A Kőszegi-hegység déli sarkában, a kéktúra végpontján, remek közlekedéssel, minden adott ahhoz, hogy nagy kirándulásokra induljunk. Pedig az itt fekvő Velemben egy napra helyben maradni is érdemes.
2018.11.13 14:00
Így kebelezte be a hajnali köd a Kendig-csúcsot
Mintha az Excalibur kezdő jelenetéből a sárkány lehelete érkezett volna meg, úgy hömpölygött a köd a Kendig-csúcs felett a Kőszegi-hegységben.
2018.09.19 10:38
Pompáznak a tárnicsok Kőszeghegyalján
Bontogatják a szirmaikat a tárnicsok a Kőszegi-hegységben, az osztrák tárnicskával pedig csak most találkozhatunk Bozsok láprétjein.
2018.04.28 09:00
Egy darab Alpok a nyugati határszélen
A Kőszegi-hegység eredettörténetét tekintve bizonyos értelemben „kakukktojásnak” számít a hazai középhegységeink között. A festői hegyvidéki tájakkal tagolt terület geográfiai értelemben az Alpok legkeletibb nyúlványa.
Stájer házak – kéktúrázók menedéke az Alpokalján
Van egy hely a Kőszegi-hegységben, amelyet szinte minden kéktúrázó ismer. Három épület, egy üldögélésre csábító szabadtéri pihenő, egy kecses harangláb és körös-körül az erdő. Kipróbáltuk. 2018.01.25 14:00
A Kőszegi-hegység ősszel is óriási élmény
A kötelező hazai. Volt még egy túra aznap, amire igen szívesen mentem volna, de hát a Kőszegi-hegység számomra természetesen kihagyhatatlan. Ebben a gyönyörű őszben pláne! Nem is bántam meg, bár akadtak magasságok és mélységek – minden értelemben.  2017.10.25 12:30
Alpannonia-túra családi piknikkel
Sziasztok, Emese vagyok, a múltkor már találkozhattunk itt. Láttam, hogy a Gaja-völgyi beszámolómat igen sokan elolvastátok, ezért apával ismét mesélni szeretnénk egy szuper alkalomról. Három éve ez volt a legelső túrám, amikor még kicsi voltam, vagyis majdnem négy éves. Akkor tíz kilométeren voltunk – most a tizenötöst csináltuk meg, és közben átmentünk Ausztriába is!  2017.09.08 10:00
Tűz ütött ki a Kőszegi-hegységben
A lángokat több órán keresztül próbálták megfékezni a Hörmann-forrásnál. A tűz állítólag még Szombathely magasabb házainak ablakaiból is látszott. 2017.02.24 10:04
Mozgással a hideg ellen – hétvégi programajánló
Bár sokan úgy gondolják, hogy a kemény mínuszokkal támadó Tél tábornok elől jobb begubózni, és várni a tavaszt, mi jobbat ajánlunk. Túrázz egyet, és próbáld ki, milyen frissítő élmény néhány órát a téli természetben tölteni. Mutatjuk, hova érdemes kimozdulni a hétvégén.  2017.01.12 09:00
Öt hazai hegy, ami csak téged vár - II. rész
Tátika, Szársomlyó, Prédikálószék, hogy csak hármat említsünk azon hegycsúcsok közül, amelyek kiváló úti célok lehetnek, ha remek túrákra és gyönyörű panorámára vágysz. A kirándulás előtt azt is megtudhatod, hogy milyen útvonalat érdemes választanod, és milyen látnivalók vannak a környéken. 2015.06.13 09:00
A Kőszegi-hegységbe került a 4000. geoláda
Jubiláltak a magyar geoládászok. A májusi geoversenyen közösen helyezték ki a 4000. ládát az osztrák határnál, Keresztkút csúcsának közelében. 2015.05.22 11:48
Élet a Kéken DDK 1. rész - Írott-kőtől Molnaszecsődig
Túránkat a Kőszegi-hegységben kezdjük, felkapaszkodunk a legmagasabb csúcsára, az Írott-kőre, a DDK hivatalos kezdőpontjára, majd visszaereszkedünk Kőszeghegyaljára. További gyenge ereszkedéssel érjük el a Kisalföld részét képező Pinka-síkot, ezen átvágva érkezünk meg mostani túraszakaszunk végpontjához, a Rábához. 2015.05.10 09:00
Történelmi időutazás – A Kőszegi vár
A Kőszegi-hegységben tett nagy túrát érdemes megkoronázni a Jurisics-vár felfedezésével. Az erősség kiállításait látogatva történelem- és kultúramorzsákkal töltekezhetünk fel, a Várszínházban egyedülálló előadások, koncertek fül- és szemtanúi lehetünk, megtekinthetjük a nyugati torony csodálatos panorámáját, és az egész családot megörvendeztető programokon vehetünk részt. 2014.11.09 13:24
<< 1 2 >>

Közösségi oldalak
A hónap fotója
2019. szeptember
Herczeg Kinga:
Helix
38. Gerecse 50
38. alkalommal rendezték meg a Gerecse 50 teljesítménytúrát 2019. április 27-én, közel 6500-an...