Már több mint ezer napja tart a nászút

Zita és Árpád csupán napi 2735 forintból élnek és utaznak fekvő kerékpárjaikon a világ körül, de nagyon  gazdagnak és szerencsésnek érzik magukat.

Szerző:
forrás: 360fokbringa
2014. március 10.

Zita és Árpád csupán napi 2735 forintból élnek és utaznak fekvő kerékpárjaikon a világ körül, de nagyon  gazdagnak és szerencsésnek érzik magukat.

Félúton járnak az egyenlítő és a déli sark között és hamarosan időutazók lesznek. Nemrég volt 1000 napja, hogy útnak indultak Budapestről. Jelenleg Új-Zélandon tartózkodnak, fekvő kerékpárjaikon 40 ezer kilométert megtéve megkerülik a földet. 

 Melltartókkal szegélyezett út

 

Mennyi pénz kell egy ekkora vállalkozáshoz?
„Ma ezredik napja, hogy elindultunk Budapestről. Mivel rengetegszer megkaptuk a kérdést, hogy ťKinek van erre ideje és pénze?Ť, ezért a kezdetektől fogva fillérre pontos táblázatot vezetünk a költségeinkről, amely 1000 sorhoz ért, ezért most publikáljuk. A számokból kiderül, hogy havonta 82 ezer forintot költünk fejenként, ami napi 2735 forintnak felel meg. Egy autó árát spóroltuk össze indulás előtt, de az autó helyett a világot választottuk. A pontos költségeket azok kordában tartása végett vezetjük, és azért, hogy példánkkal megmutassuk, hogy kellő tervezéssel, okosan, nyitott szívvel és lélekkel, kerékpáron és sátorral utazva

ilyen kevésből is ki lehet hozni egy utazást - amelynek a végén garantáltan  gazdagabban, élményekkel feltöltődve fogunk hazaérkezni” - nyilatkozta Árpád, aki szerint a világ felfedezése elsősorban elhatározás kérdése.

Melltartók és

 

Zita és Árpád kalandjait a naponta frissülő Facebook-oldalukon, valamint nagyon részletes, személyes hangvételű blogjukon követhetik nyomon az érdeklődők.

 

A nagy kalandra vállalkozó fiatalok 1000 napos útjuk alatt eddig 24 400 km-t tettek meg különleges fekvő kerékpárjaikon.

 

„Több mint két hónapot töltöttünk a föld egyik legszegényebb országában. Személyesen

megéltük, láttuk az életüket, amely materiális értelemben, a mi szemszögünkből nézve igen

nyomorúságos, de ők ezt mosolyogva, boldogan élik meg, szinte tudomást sem szerezve

szegénységükről. Csodálatos barátságokra tettünk itt szert, és egyébként sem voltunk

azok a panaszkodós típusok, de azóta egyáltalán eszünkbe se jut az ilyesmi. Túlzás nélkül

átértékeltük az életünket” - meséli Zita, akiben Banglades hagyta a legmélyebb nyomokat.

 

 

Zita tapsolós játékra tanítja a gyerekeket   Bangladesben, a rohingya menekülttáborban „Ha az emberek a tengerpart helyett 2 hétre Bangladesbe mennének nyaralni, utána garantált lenne az egész éves boldogságuk és elégedettségük” - mondja Árpi.

 

 Játék Bangladesben

 

Útjuk során rengeteg furcsasággal is találkoznak, amelyekben Új-Zéland sem szűkölködik. „A minap egy kerítés mellett bicikliztünk el, amely több száz méter hosszan melltartókkal volt teleaggatva. Aztán testközelből is szemügyre vehettünk egy házköltöztetést. Ausztráliában sokszor láttuk, hogy kamionok egész házakat visznek a platójukon, de ott mindig csak elszáguldottak mellettünk. Lenyűgöző, ahogyan egyszerűen csak felpakolják és odébbszállíttatják ezeket a könnyűszerkezetes, földrengésbiztos favázra épített otthonokat”- mesélte lelkendezve Zita.

 

 Guruló házak félúton

 

 

A 45. szélességi körnél, félúton az Egyenlítő és a Déli-sark között, még az időutazás előtt A házaspár Új-Zéland után Hawaii felé fogja folytatni a végtelen utazást, amely egyben a nászútjuk is. „Eredetileg nem terveztünk megállni a polinéz szigeteken, de mivel onnan már belföldi repülőjáratok közlekednek Kaliforniába, ezért így a legolcsóbb átkelnünk a Csendes-Óceánon, és így is fogunk tenni. Ez már csak azért is érdekes lesz, mert így az időutazást is ki fogjuk próbálni: mivel Új-Zéland és Hawaii között a repülőnk keresztezni fogja a nemzetközi dátumválasztó vonalat, ezért május 20-án fogunk felszállni, és 9 órával később május 19-én fogunk leszállni” - magyarázta nevetve Árpád.

 

Déli szélesség 45 fok
 

 

Zitáék az USA után Közép- és Dél-Amerika országain keresztül folytatják kalandos világ körüli útjukat, melyet 2015 szeptemberében szeretnének befejezni Magyarországon.

Cikkajánló