Megjelent a februári Turista Magazin

Az idei év első számában térben és időben is nagy távolságokat teszünk meg. Hűvösvölgytől Iránig utazunk, bejárjuk a vadregényes Csarna-völgyet, Ótátrafüreden felidézzük a századforduló hangulatát, és arról is szó lesz, vajon mi vár a ránk a jövőben itt, a Föld nevű bolygón.

TM
Gulyás Attila
Tóth Tamás
2019. január 28.

Idén januárban jelent meg az új szakaszokra tagolt Rockenbauer Pál Dél-dunántúli Kéktúra vadonatúj igazolófüzete. Ennek örömére a magazin februári számában részletesebben is bemutatjuk a mintegy 540 km hosszú túraútvonalat.

A Budai-hegység egyik legnépszerűbb látnivalója a Gyermekvasút, amelynek sínjei 12 kilométer hosszan kanyarognak Hűvösvölgy és a Széchenyi-hegy között. Az ország egyik legkülönlegesebb vasútvonalának ezúttal kevésbé ismert arcait is megmutatjuk. Belestünk a kulisszák mögé, megnéztük az ott lapuló kincseket.

Messzelátó rovatunkban a Visegrádi-hegységben található Bányatető-kilátót mutatjuk be, szálláshelynéző bemutató rovatunkban pedig ezúttal a hegység északnyugati szegletében megbúvó, több mint százéves múlttal büszkélkedő Brilli Gyula menedékházba látogattunk el.

Fraknó magányos dolomitszirten álló vára a kismartoni kastélyhoz hasonlóan hajdan az Esterházy-uradalom része volt, ma pedig Burgenland egyik legismertebb jelképe. Bejártuk a vár termeit, a fegyvertártól a kincseskamráig, láttunk sárkánytojást és unikornisszarvat, és az is kiderült, mit keres Drakula gróf az Esterházyak családfáján.

A Csarna-völgy neve ma már annak is ismerős, aki még soha nem járt ott. A Kemencei Erdei Múzeumvasút felső szakaszának tervezett felújítása megosztotta a közvéleményt, a média is sokat foglalkozott az üggyel. A kisvasutak rajongói erdei vasutat szerettek volna, míg a természetvédők ellenezték azt. Ellátogattunk a Börzsöny egyik legvadregényesebb völgyébe, hogy szakavatott vezetőnk segítségével megismerjük annak különleges természeti értékeit.

Bicske határában egy titokzatos műemléket rejt az erdő. Egy düledező falú obszervatóriumot, amely a 19. századi hazai csillagászat egyik fontos helyszíne volt. Hogy ki és miért álmodott ide csillagvizsgálót, az kiderül Rejtett Kincseink rovatunk februári cikkéből.

Városi Séta rovatunkban ezúttal a Tátra egyik gyöngyszemét, Ótátrafüredet mutatjuk be. A kisváros történetét és a századforduló hangulatát ezúttal gyönyörű régi képeslapokon is felidézzük, de természetesen megmutatjuk azt is, mi minden változott az elmúlt évszázadban.

A WWF Élő Bolygó Jelentése már jó ideje Földünk egészségi állapotának fontos fokmérője. Sajnos a felmérések, tudományos kutatások eredményei évről évre egyre szomorúbb képet mutatnak. Szakértőkkel beszélgettünk a 2018-as jelentésről, illetve arról, mit tartogat a jövő.

FEBRUÁRI SZÁMUNKAT ITT TUDOD ONLINE MEGRENDELNI, ELŐFIZETNI PEDIG ITT TUDSZ RÁNK.