MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumGalyakilátó

Nomád, a hegyek vándora

2016.12.28.
Mélység és magasság – A Visegrádi-hegységben túráztunk
Az idén októberben a 639 méter magas Prédikálószéken kilátót avattak. Megnéztük. Ezen kívül meglátogattuk a Spartacus-ösvényt, a Visegrád feletti dombokon a Bányatető-kilátót, és egy eldugott, csendes kis teraszt, ahonnan csodás kilátás nyílik a Dunakanyarra...
2016.12.12.
Biharfüred – A Szerenád-vízesés körútja
November végén már általában havazik a mai Románia területén fekvő, 1100 méteres magasságban található Biharfüred (Stana de Vale) környékén, így arra gondoltunk, felugrunk egy rövid túrára, hátha látunk egy kis havat. Utóbbiból végül kevesebbet, de...
2016.11.28.
Távol a világ zajától – öt nap a Zemplénben
Tíz év kihagyás után ismét célba vettük Regéc várát. Ehhez egy olyan szálláshelyet kerestünk, ahol a csend és a nyugalom uralkodik, és ahonnan szép erdei túrákat tehetünk. A Zempléni-hegység egyik eldugott szegletében meg is találtuk.
2016.10.05.
Retyezáti próbakör
Még kora tavasszal elhatároztuk, hogy az idén ellátogatunk a Déli-Kárpátok gyöngyszemébe, a Retyezátba, más néven a Zerge-havasokba. Aztán ez a túra szépen elmaradni látszott, de szeptember végén úgy tűnt, mégis sikerül kijutnunk talán. Sikerült!
2016.08.13.
Tündérek, sárkányok és maga az ördög – Túra az Ördögmalom-vízeséshez
Több mint 5 éve annak, hogy felmerült, mint lehetséges túracélpont az Ördögmalom-vízesés (Cascada Moara Dracului). Azóta sem jutottunk el hozzá, de most sikerült! Nem, ez nem a Visegrád melletti Ördögmalom-vízesés, melyet még a Wikipédia is összekever ezzel...
2016.05.16.
Vártúra és kisvasutazás Magyarország legészakibb szegletében
Folytatjuk a kalandozást a Zempléni-hegység mesés tájain. Az egyik úti cél a felújított – újjáépített – Füzéri vár, és egy napsütéses túrát is teszünk Pálházáról a Kemence-patak völgyébe az ÉSZAKERDŐ Zrt. Pálházi Állami Erdei Vasút (PÁEV)...
Kalandozás Magyarország legészakibb szegletében
Ha április vége, akkor jöhet egy hosszabb túra! Ez már lassan két évtizedes hagyomány nálunk, Szent György napja környékén mindig a hegyekben lehet minket találni, kihasználva az ilyenkor általában remek tavaszi időt. Nem volt ez alól kivétel az idei év sem, bár az indulásunk előtti napokban még havazott több helyen az ország magasabban fekvő hegyvidékein. De ez természetesen nem rettentett vissza minket, tehát túrára fel, irány hazánk legészakibb része, a Zempléni-hegység és a Nagy-Milic Natúrpark!  2016.05.09.
Krókuszok és szép panorámák Biharfüreden
Április végén, május elején, már évek óta bevett gyakorlat, hogy kimegyünk Romániába, az Erdélyi-szigethegység valamelyik részébe, és ott meglessük a krókuszok tömeges virágzását, a télről még megmaradt havat, és a remek panorámákat.  2016.05.06.
Tűzhányók nyomában a Bükkalján
Nemrégiben olvastam a Turista Magazin oldalán, hogy a Bükknek bizonyos könnyen elérhető részeit már szinte „szétfotózták” turisták. És ez igaz is. Éppen ezért kerestem egy olyan környéket húsvéti túránk helyszínéül, ahonnan ritkábban látni képeket, leírásokat, és csendesebb hely, mint mondjuk Lillafüred vagy éppen a Szalajka-völgy. Így esett a választásunk a Bükkaljára.   2016.04.05.
Egyéjszakás kaland a Mátrában
Még az év elején megnéztük a Mátra egyik új kilátóját, a Nyikom csúcsán épített Gortva-Jójárt-kilátót. Akkor elhatároztuk, hogy ott fogunk tölteni egy éjszakát, hiszen hála Gortva Zsolt munkájának, az építmény erre is alkalmas, lényegében bármelyik évszakban. 2016.03.25.
A bükki gejzírek nyomában
Az idei év tavaszán kicsit talán több eső esett, mint általában, de lényegében nem volt semmi rendkívüli. Tavaszi szél vizet áraszt, áradnak hát a folyók és patakok, így volt ez máskor is, más években is. De érdekes módon a különböző médiák éppen most, 2016 tavaszán nagyon felkapták a „bükki gejzírek”-ként is emlegetett időszakos forrásokat. Megpróbálom hát megmutatni, hogy miben is rejlik ezeknek a vizeknek a rendkívülisége! 2016.03.08.
Kilátómustra a hófödte Mátrában
A Mátra nyugati szélén egy teljesen új kilátót emeltek 2015 tavaszán, amely így a hegység legfiatalabb ilyen építménye lett. A márciusi megnyitóra sajnos nem tudtunk elmenni, így most felkerekedtünk, hogy megnézzük, milyen lett Gortva-Jójárt-kilátó a Nyikom csúcsán. 2016.02.03.
Évzáró teszttúra a Bükkben
Kicsit megkésve, a 2015-ös év utolsó délutánján határoztam el magam, hogy megírom ezt a kis bejegyzést. December végén a Bükk hegységbe, Szilvásváradra, a Szalajka-völgybe és természetesen a kihagyhatatlan Bükk-fennsíkra kirándultunk. 2016.01.05.
Túra a Bükk hegység hóbirodalmában
A téli kirándulások teljesen másfajta élménnyel kecsegtetnek, főként, ha friss hóban gyalogolhatunk. Az idei első havas túránkon a Bükkben szereztünk felejthetetlen emlékeket. 2015.11.26.
Keresztül-kasul a Mátrában
Három nap a Mátrában már pont elég arra, hogy felkeressük a legszebb helyeket és látnivalókat. Íme, egy kis szubjektív képes beszámoló, hogy mi hogy osztottuk be az időnket. 2015.11.15.

Közösségi oldalak
2016. december
Árvai Mátyás:
Winter is coming...
Gerecse 2017 - Már lehet online nevezni!
A 36. Gerecse 50 távjai 2017-ben sem változnak, a klasszikus 50-es mellett 30, 20 és 10 km-es szakaszok...