Összekötik a nagybörzsönyi és szobi kisvasutakat

Elkezdődött a keskeny nyomközű vasút építése Márianosztra és Nagyirtás között, miután az Ipoly Erdő Zrt. munkatársai átadták a munkaterületet a kivitelezőknek.

Szerző:
Ipoly Erdő Zrt.
Fotó:
Gulyás Attila
2015. április 13.

Elkezdődött a keskeny nyomközű vasút építése Márianosztra és Nagyirtás között, miután az Ipoly Erdő Zrt. munkatársai átadták a munkaterületet a kivitelezőknek.

A beruházás a korábban már meglevő, de a hetvenes évek végére felszámolt kisvasúti pályaszakasz megújítását tűzte ki célul, mely a jövőben nem fát, vagy követ, hanem a Börzsöny-hegység természeti értékeire vágyó turistákat fogja szállítani.

 

A pályaszakasz helyreállításával egy 6,9 km hosszú szakasz köti majd össze a két már működő erdei vasutat, így lehetővé válik majd, hogy Szobról egészen Nagybörzsönyig utazhassunk kisvasúton, ezzel is erősítve a már meglevő vasutak működését. A pálya kiépítését az Európai Unió is támogatja 600 millió forinttal. A beruházás megvalósításához természetesen szükség van a pályán gördülő járművekre és az azt kiszolgáló épületekre is, amit az Ipoly Erdő Zrt. biztosít saját forrásaiból.

 

A KMOP-3.1.1/E-2013-0001 sz. „Márianosztra - Nagyirtás közötti kisvasút teljes, turisztikai célú helyreállítása” címet viselő projekt hozzájárul a térségi környezetbarát turizmus minél szélesebb körű elterjesztéséhez, ugyanakkor éppen Márianosztra közelségéből fakadóan, a zarándokturizmus igényeit is szolgálja. A Márianosztrai kegytemplomon át juthatunk el többek között gyalogos zarándoklattal Mátraverebély-szentkútra vagy éppen Czestochowa-ra is.

 

A kisvasúti pálya kivitelezési munkái - melyet az Ipoly Völgye kisvasút konzorcium végez el - várhatóan idén ősszel befejeződnek.

 

A felhagyott pálya a Brezina-patak völgyében

Cikkajánló