MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumTuristashopTermészetjáró kártya

PROGRAMAJÁNLÓ

Egy ismeretlen kastély karnyújtásnyira a fővárostól
Senkit nem hibáztatok, ha még soha életében nem hallott az acsaújlaki Prónay–Patay-kastélyról. Én is csak teljesen véletlenül, egy kevésbé ismert netes fórumon bukkantam rá, és meglepetten konstatáltam: amellett, hogy kivételes állapotban van, Budapest belvárosától csupán egy óra autóútra található. Látogatásunkkor aztán kiderült, hogy a kastély nem csak küllemében lóg ki a hasonló épületek sorából. 2018.12.29 07:00
Erdő szélén, felhők között – a bánfalvi kolostor
A sopronbánfalvi kolostorban az évszázadok alatt sok minden történt. Éltek itt szerzetesek, apácák, tenyésztettek a falak között selyemhernyót, az épület évtizedekig szociális otthon volt, majd a 21. században szállodaként született újjá. 2018.12.26 10:00
Nagy kvízgyűjtemény hideg téli estékre
Bekuckózós napokon, vagy épp egy hosszú kirándulás után a forró tea mellé jól jöhet egy kis kikapcsolódás; akár a családdal együtt is próbára tehetitek magatokat kvízeink valamelyikével. 2018.12.25 07:00
Különleges templomok Magyarországon – 2. rész
Összeállításunkban olyan hazai templomokat mutatunk be, amelyek szépségük mellett egyedi építészeti megoldásaikkal is lenyűgöznek.  2018.12.24 07:00
Templomok, amelyeket látnod kell – 1. rész
Különleges építészeti alkotások a templomok. Van közöttük masszív falakkal erősített, van égbe törő tornyokkal, csúcsíves pillérekkel díszített. Némelyik arannyal ékeskedik, mások puritán, fehér falaikkal nyűgöznek le. A megjelenés sokféle, ami közös, hogy szép környezetben állnak, ahol körülölel a csend és a nyugalom. Tökéletes célpontjai lehetnek egy kirándulásnak. 2018.12.23 07:00
Az Esterházy-tündérbirodalom kellős közepén
Az Esterházy család évszázadokon átívelő története nem szűkölködik különleges személyiségekben és a hozzájuk köthető meglepő történetekben. A kismartoni kastély kiállításain nemcsak velük ismerkedhetünk meg, de kiderül az is, mi köze van a pop artnak Joseph Haydnhoz. 2018.12.20 14:45
Az ünnepek alatt is várnak az erdei vasutak
Lassanként hagyománnyá válik, hogy az ünnepek közötti iskolai szüntet idején az egyébként téli álmot alvó vasutakon is csattognak néhány napon át a kerekek, sőt: gyertyafény, gőzösfütty és tűzijáték is vár. 2018.12.19 12:00
Óévbúcsúztató lazulás a téli természetben – programajánló
Azért, mert kaptunk a nyakunkba egy kis havat, és hideg van, még nem feltétlenül kell otthon maradni. Ha a téli táj szépségeiben szeretnél feltöltődni, ajánlunk pár klassz szabadtéri programot az ünnepek előtti és utáni időszakra.  2018.12.17 09:00
Nyakunkon a tél – hétvégi programajánló
Ez a hétvége ugyan egynapos, de azok a szerencsések, akiknek szombaton nem kell dolgozniuk, már ekkor elkezdhetik a lazulást, mert szombaton is klassz programok lesznek, a többieknek pedig ott van a vasárnap. Szabadtéri eseményekben erős lesz ez a hétvége, mutatjuk, szerintünk, hova érdemes ellátogatni.  2018.12.11 07:00
Klassz helyek, ha a hidegben is kimozdulnál – hétvégi programajánló
Megérkeztek a borongós téli napok, de ettől még nem kéne bekuckózni, mert remek programok várnak rád a hétvégén. Adunk néhány tippet, hogy hova érdemes ellátogatni, ha a természetben töltenél pár órát.  2018.12.03 11:00
A nemzeti parkokban télen sem áll meg az élet
Bár a főszezon már a hazai nemzeti parkokban is véget ért, a természet még ilyenkor is tartogat érdekes látnivalókat. Érdemes hát kimozdulni, de előtte lapozzuk át a nemzeti park igazgatóságok programfüzeteit, ugyanis az év utolsó hónapjában is találhatunk még izgalmas túrákat. Ezek közül ajánlunk most néhányat. 2018.11.29 14:55
Ne töltsd otthon december első vasárnapját – programajánló
A mostani hétvége már bőven a mikulásozás jegyében zajlik: többek között a Gaja-völgybe, a Mecsekbe és Ácsra is ellátogat a nagyszakállú. Persze az is találhat szuper programot vasárnapra, akinek valami máshoz lenne kedve, íme, a mi javaslataink. 2018.11.29 09:36
Lopakodik a tél – hétvégi programajánló
Eljött az első hószállingózások ideje. Bár téli időben hajlamosabbak vagyunk begubózni a szobába, a mozgás a hidegben is lehet örömteli, főleg, ha azt a természetben tesszük. Ajánlunk pár remek szabadtéri programot hétvégére, amit kár lenne kihagyni.  2018.11.20 11:23
Kalandos utazások a Járatlan Utakon Fesztiválon
90 előadás és 46 workshop- és kerekasztal-beszélgetés utazásról a Járatlan Utakon Fesztiválon. Ha kíváncsi vagy, milyen utazni a világ különleges vidékein, akár extrém körülmények között is, november 24–25-én a Fáklya Klubban a helyed.  2018.11.16 10:30
Őszi felfedeznivaló – hétvégi programajánló
Hiába „felhőcafatos” és kicsit szottyos már az ősz így november közepén, azért mégiscsak a legizgalmasabb program az, ha a természetben töltünk néhány órát. Főleg, ha az időjárás is mellettünk áll, és ki-ki süt a napsugár. Mutatunk pár klassz szabadtéri programot a hétvégére, amiért megéri kimozdulni.  2018.11.13 12:00

Közösségi oldalak
A hónap fotója
2019. október
Ángyán Krisztián:
Vintgar-szurdok
38. Gerecse 50
38. alkalommal rendezték meg a Gerecse 50 teljesítménytúrát 2019. április 27-én, közel 6500-an...