Keresés eredménye

Felvidéki hangulat a határ mentén: Somoskő szlovák tanösvénye

Konfár Tibor 2023.11.24

Az ország északi peremén hullámzó Medves-vidék egyik legszebb látnivalója, és egyben jelképe a határ túloldalán rekedt Somoskői vár. A magyar oldalról autóval is könnyedén megközelíthető erősséghez a szlovákiai Sátorosbánya felől egy igényesen kiépített tanösvény vezet, melyet végigjárva szinte úgy érezhetjük magunkat mintha egy másik világba csöppentünk volna.

Két ország peremén - Somoskő vára

Áll Somoskő fölött egy vár, amely sajátos időkapszulaként magasodik a Medves egyik vulkanikus kúpján. A Salgótarjánhoz tartozó településrész érdekessége, hogy kettészeli a magyar-szlovák határ: Somoskő még Magyarországon, ám vára már Szlovákiában van. Szerencsére a schengeni egyezmény életbe lépése óta a vár magyar oldalról is szabadon látogatható.

2023.06.17.
A Karancs-Medves legszebb bazaltcsúcsai

Turista Magazin 2021.07.28

Gyermekkorom legszebb nyarai kötődnek ehhez a palóc főváros köré fonódó káprázatosan szép bazaltvulkán-koszorúhoz, a Medves-vidékhez. Örömmel látom, mostanában egyre többen indulnak el, hogy felfedezzék tájait, várait, kicsiny palóc falvait. Éppen ezért gondoltam egyet, és csokorba gyűjtöttem, mit is érdemes felfedezni, ha az ember először jár ezen a csodálatos tájon.

Száz esztendő csapott arcul a Medves-vidék peremén

Konfár Tibor 2020.06.13

Trianonra emlékező túránkon a somoskői vártól indulva láttuk a Tavas-bánya festői katlanját, a zúgó Zagyva folyó bővizű forrását, jártunk gyönyörű erdőkben, alföldi rónákat idéző bazaltfennsíkon, és a piros sapkás kis határkövek mentén végül megérkeztünk Ceredre.

A Karancs-Medves felfedezése

Nincs is annál kényelmesebb, mint amikor egy ismeretlen tájat szervezett túra keretében fedezhetünk fel. A Karancs-Medves teljesítménytúra számomra egy ilyen esemény volt, amely a testmozgás mellett egy fantasztikus, természeti és történelmi látnivalókban egyaránt gazdag vidéket tárt fel előttem.

2017.05.04.

Várak, virágok, vizek - A hét képei

Végtelen számú célja lehet annak, hogy nekilóduljunk egy túrának. Megmászni egy hegyet azért, hogy csodás panoráma táruljon elénk, vagy épp megcsodálhassunk egy őseink által épített várat. „Vadászhatunk” ritkán látott virágokra vagy rovarokra, esetleg egy kis nyugalomra áhítozva a természet feltöltő látványában szeretnék elmerülni. Egy biztos: az e heti összeállításunkban szereplő képek készítésénél szívesen ott lettünk volna mi is.