MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumTuristashopTermészetjáró kártya

A keresett kulcsszó: szlovákia

2019.09.09 12:05
Üvegpadlós kilátót építenek a Csorba-tónál
A torony 53 méteres lesz, az üvegpadló mellett pedig adrenalinhálót és csúszdát is terveznek hozzá.
2019.09.07 07:00
A Medves-vidék bazaltcsodái
A somoskői várnézés mellé kiváló kirándulós program lehet a vár szlovákiai oldalán található Somoskői és Macskalyuk kőbánya tanösvények bejárása. Mindkettő gyönyörű erdőkben, különleges geológiai képződményeket felvonultató Medves-vidéken vezet...
2019.08.27 07:00
Gőzmozdonnyal fel, kisvasúttal le a felvidéki Veporban
A mozdony dohog, sistereg és fújtat, majd nekiveselkedik a hamisíthatatlan kárpáti világba, a hegyi kaszálókkal övezett Betyár-hágóba tartó útnak. Mi, a mozdonyhoz hasonlóan, tele vagyunk „gőzzel”, hiszen a Vepor egyedülálló felvidéki kalandokat ígér...
2019.08.23 09:00
Öten meghaltak, száznál is többen megsérültek villámcsapások miatt a Tátrában
Csütörtökön a hirtelen kitört viharban négyen életüket vesztették, és csaknem százan megsérültek a a villámcsapások miatt a Lengyel-Tátrában. A viharban a hegység szlovák oldalán is meghalt egy túrázó, és többen megsérültek.
2019.08.03 09:00
Vasalt utakon a Körmöci-hegységben
Kipróbáltuk Szlovákia egyik legújabb via ferratáját Körmöcbánya szomszédságában. Az akár egy nap alatt is teljesíthető túra családi programnak sem utolsó.
2019.06.15 07:00
Szurdoktúra a Szádelői-völgyben
A magyar–szlovák határtól néhány kilométerre egy, a hazai turisták által talán kevésbé ismert, de igen látványos kirándulásra csábító szurdokot találunk. Vadregényes kanyon, változatos sziklaalakzatok, virágos rétek és festői kilátások várnak ránk...
Ezzel a hatalmas medvével nem szívesen futottunk volna össze
A megtermett medve a szlovákiai Rózsahegy városában rohangált. 2019.05.30 13:40
Idő ostromolta várfalak Torna felett
Aki szereti a különleges hangulatú várromokat, annak a felvidéki Torna várát érdemes felkeresnie. A magyar–szlovák határtól mindössze négy kilométerre, Torna községtől északi irányban, immár 700 éve dacol az idővel egy mészkőhegy kúpján. Ha felkapaszkodunk a gerincen, tekintélyes méretű falmaradványokat és gyönyörű körpanorámát kapunk kárpótlásul fáradozásainkért.  2019.05.18 07:00
Fák fölött sétáltunk a Bélai-Tátrában
Már az átadása óta fenjünk a fogunkat a szlovák lombkorona-tanösvényre, amely számos hazai társával ellentétben nem az ágak között, hanem egyenesen a fák fölött vezet, egy látványos kilátó is tartozik hozzá, a teteje pedig a tériszonyosok rémálmát rejti: egy rugalmas hálón lépkedve nézhetünk le a mélybe.  2019.04.06 07:00
A Tátrán túl a Felvidéken
A Felvidék keleti részén magasodó Csergő-hegység gerince minden évszakban kiváló túraterep: tavasszal és nyáron madárfüttyös, virágos kirándulásra van lehetőségünk, csendes őszi estéken szarvasbőgés invitál sátrazásra, télen pedig lavinaveszély nélkül hótalpazhatunk. Mindezek ellenére alig ismerik, így „tömegre” sem kell számítanunk.  2019.01.27 09:00
Hókrízis és lavinaveszély: szükségállapot a Tátrában
A napok óta tartó havazás, az erős szél és az utakon keletkezett hóátfúvások miatt szükségállapotot rendeltek el a tátrai régióban. Az ítéletidő három járásban – a poprádiban, a lőcseiben és a késmárkiban – okoz komoly problémákat.  2019.01.16 14:41
Füleki vár, a házakkal körbezárt történelem
A határtól alig húsz percre, Budapesttől csak kétórányi autózásra helyezkedik el, Füleket mégis viszonylag kevesen látogatják Magyarországról. Ez idáig valamiért nekünk is kiestek a látószögünkből a külföldi célpontok, amikor a magazin História rovatába kerestünk témát – kár volt. A Felvidék egyik legérdekesebb várához látogattunk el.  2018.12.31 07:00
Elkészült a Tátra mesebeli jégtemploma
November 23-án megnyitotta kapuit a tarajkai jégtemplom, melynek témája idén a római Szent Péter- bazilika. A különleges látványosság jövő év áprilisáig várja a Tátrába érkező látogatókat. 2018.11.26 12:19
Értékes régészeti leletek kerültek elő Füleken
Ezüstérméket, pipákat, kerámiákat, edényeket és egy különleges 16–17. századból származó imakorongot is találtak a nemrég befejezett feltárás során a füleki vár alatt.  2018.11.07 09:00
Kipróbáltuk, milyen a fák fölött sétálni Szlovákiában
Alig vártuk, hogy meglátogathassuk a Bélai-Tátrában tavaly átadott, fenyőfák fölött kanyargó tanösvényt és a hozzá tartozó kilátót. Nem csalódtunk: a panoráma pazar, a 32 méterrel a föld fölött kifeszített, ruganyos hálón sétálgatni pedig szokatlan és emlékezetes élmény. 2018.10.30 07:00
<< 1 2 3 4 >>

Közösségi oldalak
A hónap fotója
2019. szeptember
Herczeg Kinga:
Helix
38. Gerecse 50
38. alkalommal rendezték meg a Gerecse 50 teljesítménytúrát 2019. április 27-én, közel 6500-an...