MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumTuristashopTermészetjáró kártya

A legjobb dolog, ami hőségriadóban történhet veled
Idén valahogy nehezebben hagyom el a komfortzónámat, és bár a túrázásról még a legnagyobb melegben sem akaródzott lemondanom, tudtam, hogy valami alternatív megoldás után kell néznem. Így jött az ötlet: éjszakai túra a Budai-hegységben. 2017.07.24.
A Pieninek koronája
A Tátra árnyékában, Lengyelország és Szlovákia határán, az Északnyugati-Kárpátok külső vonulatában bújik meg a Pieninek mészkőhegysége. Leghíresebb csúcsa, a kontúrjáról nevezetes Korona-hegy fehér sziklacsipkéivel magasodik a Dunajec fölé. Megcsodálhatjuk alulról, a folyón ereszkedő tutajról, vagy akár meg is mászhatjuk az oromra vezető túrautakon. 2017.07.24.
Balatoni kék 100 kilométeren át
Balatoni nyár. Sok-sok napsütés és egy rövid zápor, remek étkek, friss gyümölcsök és finom borok. Pompás társaság és felejthetetlen hangulat, kellemesen langyos éjszaka és egy rövid, de szép pirkadat. Mi kellhet még? Egy kiváló túra? Akkor jó helyen vagyunk: ez itt a Kék Balaton 100 teljesítménytúra. 2017.07.20.
Óbükk, az ismeretlen föld
Magyarország északi peremén, a történelmi Nógrád és Gömör vármegyék határán hullámzó Vajdavár-homokkővidék, vagy ahogyan a helyiek hívják, az Óbükk a turisták előtt még ma is terra incognita, azaz ismeretlen terület.   2017.07.17.
A Gerecse katlanjában izzadtunk
Egy egészen különleges kihívást ígérő túra a Szuperkatlan: a Kinizsi Százas útvonalának elhíresült, csak „Katlan” néven emlegetett szakasza, önálló túraként. Hogy az ott megszokott hőség még erőteljesebb legyen, július közepén rendezik, rajtolni pedig délelőtt tizenegytől egyig lehet. 2017.07.14.
A Cuha-völgyben még teljesítménytúrán sem lehet rohanni
Mélységek és magasságok, hegyek és völgyek. A Bakonybél 48 teljesítménytúrán csendes, ismeretlen környékek és kirándulóktól nyüzsgő szakaszok váltakoznak. A Bakony csodaszép, vadregényes és sokszínű tájait kínálta ez a túra. 2017.07.13.
Bécs–Budapest két keréken két nap alatt
Bécs pont olyan távolságra van Budapesttől, mint Budapest Bécstől. Távolságban igen, de ha a nyugati szelekkel számolunk, akkor időben már nem. Számoljon vele mindenki, megéri. Az út épp elég hosszú, hogy a profikon kívül ne egynaposra tervezze valaki a bringázást az EuroVelo 6-on.  2017.07.11.
Családi túra a Gaja-völgyben
Sziasztok, Emese vagyok, hat és fél éves. Apa gyakran túrázik, és sokszor elvisz engem is, ha nem túl hosszú, és ha nekem is van hozzá kedvem. Most különösen örültem, hogy mehettem, mert az egész hétvégét ott töltöttük Csókakőn és Bodajkon.  2017.07.05.
Hochalmspitze: a legközelebbi háromezres
A Hochalmspitze 3360 méteres csúcsát hódítottuk meg a Detmolder Grat úton, jeges patakok, virágzó alpesi rétek és terjedelmes hómezők között. 2017.07.03.
Ilyen volt a 61. Barlangnap
Barlangászni jó! Azon kívül, hogy kellő felkészültséggel és tapasztalattal elindulva technikai és fizikai kihívásoknak nézünk elébe, és ugye fejben is ott kell lenni, meg kell küzdenünk az időjárással is. Ahány évszak, amennyi földrajzi szélesség, annyi változat adódik a barlangba érkezésre. 2017.06.30.
Meglepett a vadregényes Lövérek
Igaz, a SopronTrail terepfutó verseny, de ránk, teljesítménytúrázókra is gondoltak a rendezők. És milyen okosan tették! Jól megfértünk egymás mellett, és számunkra nagy ajándék volt, hogy remekül végigjelölték a sok-sok turistajelzés nélküli szakaszt. 2017.06.29.
Újra a nyugalom szigetén, a Zemplénben jártunk
Zempléni-hegység. Sajnos több mint 20 évig elhanyagoltuk hazánknak ezt a csendes és csodás részét, de tavaly valami megváltozott. Újra rátaláltunk a történelmi és természeti értékekben gazdag vidékre. Jó lenne, ha egyre többen fedeznék fel Magyarország távoli, de egyáltalán nem elérhetetlen, turisták által sajnos kevéssé látogatott és ismert táját.   2017.06.29.
Medvék nyomában a Kohász Kéktúrán
Egykor virágzó, ma már kissé elfeledett északi tájakat köt össze, a salgótarjáni vasútállomástól Ózdon át a Diósgyőri Acélművekig húzódik és közel fél évszázada létezik a 117 km hosszú, kék sáv jelzésű túraútvonal, amely egyedülállóan szép tűzzománc-jelvénnyel rendelkezik. Ez a Kohász Kéktúra. 2017.06.29.
Bemelegítő teljesítménytúra a Lövérekben
Tavaly kis családommal már jártunk a Soproni Ünnepi Hetek IVV-túrán, és igen tetszett mindenkinek. Akkor a tízesen voltunk, most a legrövidebb, hatos(nak nevezett) távon indultunk Laci öcsémmel. 2017.06.27.
A Somló éjszaka is izgalmas
Negyedik rendezésű teljesítménytúra, ami mindig egészen egyedi, különleges szokott lenni. Inkább egy jó buli, élmények gyűjtése, megfűszerezve finomságokkal – és persze remek somlai borokkal. Mindehhez pedig az este és az éjszaka sajátos hangulata, fényei.  2017.06.26.

Közösségi oldalak
A hónap fotója
2018. július
Czigány Dávid:
Első fények
36. GERECSE 50
Így látták az idei Gerecse teljesítménytúrák résztvevői ezt a borongós, kissé hűvös, húsvét...