MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumTuristashopTermészetjáró kártya

Városnézés a Dunakanyarban és a mumus legyőzése a Naszályon – 1. rész
Tanult turista barátaimmal történt beszélgetésekből, beszámolókból, leírásokból nekem a Naszály egyfajta mumusnak tűnt az OKT-teljesítők körében. Nyár végén egy kétnapos túrát terveztünk ide és a Cserhátba. Pozitívan csalódtunk, de a két nap egyáltalán nem indult jól, sőt. Összességében azonban élménydús túrán vagyunk túl. 2019.09.12.
Vándortábor újratöltve: ami összeköti az erdőt és a gyerekeket
A vándortáborokról már mi is sokat írtunk, ezúttal viszont új szemszögből, egy pedagógus olvasónk élménybeszámolójából tudhatjátok meg, miért olyan klassz ez a nyári gyerekprogram. 2019.09.11.
Zakopane egyik legforgalmasabb pontja, a Gáspár-csúcs
A Lengyelország téli fővárosának tartott Zakopane nem csak a hideg hónapokban büszkélkedhet turistadömpinggel. A környező hegyóriások a síelőkön kívül a kirándulók paradicsoma is. Aki az egyik legnépszerűbb csúcs, a Gáspár meghódítását tervezi, annak nemcsak érdemes korán felkelni, de nem árt előre gondolkodnia sem.   2019.09.10.
Örmény kulisszatitkok Gyergyószentmiklóson
Gyergyószentmiklós, Erdély kaland fővárosában nem csak via ferratázhatsz, kanyoningozhatsz, túrázhatsz és barlangászhatsz, nem pusztán medvéket és a pásztorkodás nyomait lehet meglesni. A város, amely egykoron a Kárpát-medence egyik legnagyobb örmény közösségének adott otthont, különleges kulturális búvárkodásra is alkalmas. Ebbe a különleges örmény világba nyújt bepillantást a „Bejön?! – Nyitunk a városra” közösségi fesztivál szeptember 7-én.   2019.09.04.
„Piroskodás” a Magas-Bakonyban
Még nyár derekán túráztunk a Magas-Bakony legszebb részein Vinyétől az Odvas-kő-barlangig, miközben „meghódítottuk” a Bakony legmagasabb csúcsát is.  2019.09.03.
A Karancs–Medves legszebb bazaltcsúcsai
Gyermekkorom legszebb nyarai kötődnek ehhez a palóc főváros köré fonódó káprázatosan szép bazaltvulkán-koszorúhoz, a Medves-vidékhez. Örömmel látom, mostanában egyre többen indulnak el, hogy felfedezzék tájait, várait, kicsiny palóc falvait. Éppen ezért gondoltam egyet, és csokorba gyűjtöttem, mit is érdemes felfedezni, ha az ember először jár ezen a csodálatos tájon. 2019.08.23.
Medvék nyomában a Kohász Kéktúrán
Egykor virágzó, ma már kissé elfeledett északi tájakat köt össze, a salgótarjáni vasútállomástól Ózdon át a Diósgyőri Acélművekig húzódik és közel fél évszázada létezik a 117 km hosszú, kék sáv jelzésű túraútvonal, amely egyedülállóan szép tűzzománc jelvénnyel rendelkezik. Ez a Kohász Kéktúra. 2019.08.19.
Magashegyi élmények a határtól egyórányira
Északi szomszédunk kétezresein fellelkesülve szétnéztünk egy kicsit nyugatabbra is. Mivel a Hohe Wandot már kipipáltuk, maradt a Keleti-Alpok legközelebbi magashegyi párja, az osztrák határ közeli Rax és Schneeberg.   2019.08.13.
Életre szóló élmény volt a Milicen ébredni a „másfélmilliósokkal”
Fent állni a Nagy-Milic csúcsán egy júliusi hajnalon, és a legendás Másfélmillió lépés Magyarországon című filmsorozat stábjának tagjaival nekivágni a nagy kék útnak. Azt hiszem, ez az álomvilág kategóriába tartozik egy magamfajta, mezei kéktúrázó számára. Mondják, hogy csodák nincsenek. Szerintem pedig vannak. Mert ez az álom 2019. július 31-én valóra vált.  2019.08.05.
A boldogság zöld szigetén mindenki tud magyarul
Párszor feltették már nekem a kérdést, hogy némi tapasztalattal felvértezve mit ajánlanék annak, aki először készül Horvátországba, biztosra akar menni, és egy jól sikerült nyaralás élményével szeretne hazajönni. Mindig ugyanazt válaszolom: irány a Rab-sziget! 2019.08.04.
A vértesi szellemfalu és a Géza-pihenő nyomában
A Vértes lábánál megbúvó Gánt községet a kirándulók leginkább a felhagyott bauxitbánya téglavörös katlanjáról ismerik, pedig a környék más érdekességeket is tartogat. Ismerkedjünk meg az elhagyott faluval, Kápolnapusztával, majd tegyük fel koronaként túránk csúcsára a Géza-pihenő panorámáját.  2019.07.27.
Nyáresti túra későn kelőknek Dobogókőtől Pajkaszegig
Pénteken estefelé, a heti mókuskerékből kiszabadulva három kívánságunk volt csupán a másnapra tervezett kirándulással kapcsolatban. A forróságból menjünk hűvös, erdei környezetbe, legyenek szép, érdekes látnivalók, és végül, de nem utolsósorban, ne kelljen korán kelni. A Dobogókőtől Pilisszentlélekig gyönyörű erdőkben vezető, alig háromórás túra minden szempontból tökéletes választásnak bizonyult.   2019.07.22.
Aranyhíd a Balatonon a tihanyi őrtornyokhoz
Titokzatos római őrtorony maradványai a Csúcs-hegyen, több ezer éves földvár sáncai az Óváron, gejzírkúpok látványos sziklacsipkéi, az utolsó igazi, erdős partszakasz vagy éppen az Apáti-hegyen álló Őrtorony-kilátó csodás panorámája. Vajon ezek hallatán mindenki tudja, hogy hol járunk? 2019.07.21.
A Dolomitok jelképe: a Drei Zinnen
Az Alpok észak-olaszországi hegycsoportja, a Dolomitok 2009 óta a világörökség része. Leglátványosabb sziklaformációja a Drei Zinnen, vagy magyarul „Hármas-hegyorom” a tömegturizmus helyszínévé vált. Mindez semmit sem von le a páratlan természeti jelenség értékéből, csak felkeresését jól kell időzíteni.  2019.07.20.
Egy küzdelmesen szép gerinctúra az Alacsony-Tátrában
Tudtuk, hogy nehéz lesz, hiszen ez a Kárpátok ívének egyik leghosszabb összefüggő gerincútja. Tudtuk, hogy május végén vagy szerencsénk lesz az idővel, vagy nagyon nem. Ez utóbbi jött be, de hát az ember barátja egyszer negyven éves. A felhőket belülről szemlélve a tomboló elemek között sokat néztünk befele: lélekemelő megpróbáltatás lett a túrából. 2019.07.19.

Közösségi oldalak
A hónap fotója
2019. október
Ángyán Krisztián:
Vintgar-szurdok
38. Gerecse 50
38. alkalommal rendezték meg a Gerecse 50 teljesítménytúrát 2019. április 27-én, közel 6500-an...