MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumTuristashopTermészetjáró kártya

Kőről kőre a Keszthelyi-hegységben
Sziasztok, Emi vagyok. Megint egy nagyon jó túrán voltunk apával, és sikerült életem első húszas távja. Ezúttal a Keszthelyi-hegységben jártunk – méghozzá kőről kőre. Jártunk almáskertek és szőlők között, bazaltutcában és barlangban, szép erdőkben és a sztúpánál is. 2019.04.23.
Múlt és jelen egybeforr a zempléni hegyek között
A Háromhutai-hegycsoportban tett egynapos túránk során felkerestük a megkapóan szép Huták-völgyét, Rákóczi gyermekkorának várkastélyát, Regécet, a lenyűgöző formájú Pengő-kő szikláit, a Nagy Péter-mennykő sasbércét, és elidőztünk az éppen zöldbe boruló, hófehér törzsű István-kúti nyírjesben is. Utunk során emlékezetes pillanatokat idéztünk fel a történelemből, a Kéktúra múltjából és saját élményeinkből. 2019.04.19.
A Balaton-felvidék még esőben is tud újat mutatni
Csodálatos környék, amit mindig érdemes újra bejárni, ám ez a túra még ismeretlen tereppel is kecsegtetett. A „Pirkanc hosszúlépés és társai” teljesítménytúra már a nevében is jelezte, hogy nem egy szokványos eseményről van szó. 2019.04.17.
Gyerekeknek is szuper móka a PanoráMaraton
Sziasztok, Emese vagyok, ezúttal a Lövérekben jártam apával. Panorámákról szólt ez a teljesítménytúra, és tényleg sok szép kilátópontot érintettünk, pedig az idő elég borongós volt. Jártunk a Boszorkány tanösvényen, ami nagyon-nagyon tetszett. Szintidőre végigjártam a túrát, pedig le is sérültem közben. 2019.04.17.
Zala megye csodája lenyűgöző, titokzatos és félelmetes
A Kovácsi-hegyet minden kéktúrázó ismeri, hisz az OKT-vándorlás közben megismerhetjük a hegy délkeleti részét Zalaszántó fölött. Ugyanakkor a hegy északnyugati felén felejthetetlen túrát tehetünk Zala megye egyik legszebb természeti értékének területén. Megismerhetjük a Bazaltutcát, leereszkedhetünk a Vadlány-likba, miközben várjuk, hogy tündékkel vagy orkokkal találkozzunk. 2019.04.09.
A legvizesebb teljesítménytúra a víz világnapján
Lelkes, barátságos és profi csapat eseményén vehettünk részt a Bakony rejtett zugaiban. Olyannyira rejtett, hogy mindvégig szalagok kísértek bennünket – mivelhogy jelzett ösvényen nem is jártunk. Sőt, többnyire ösvényen sem! Erdők mélyén, hegyi réteken, csodálatos szurdok medrében viszont igen. A Tiszta víz 22 teljesítménytúra felejthetetlen élményeket adott. 2019.04.04.
Tavaszi túra a budai sziklákon
A Budai-hegység egyik legnépszerűbb turistaútján látványos, panorámákban is bővelkedő, könnyed kirándulást tehetünk. Az Apáthy-sziklától a Hármashatár-hegy új kilátójáig vezető útvonal családoknak, kisgyermekeseknek is élményekben gazdag kikapcsolódást nyújt. 2019.04.03.
Medvehagymaillat és pazar kilátások a Bakonyban
Harmincadik rendezés, sok kellemes meglepetéssel és kitűnő (szinte már nyári) meleg túraidővel. Testet-lelket üdítő barátságos bakonyi tájak, sok remek ösvény, virág- és medvehagyma-tengerek. A Bakony 50 teljesítménytúra kiváló választás volt! 2019.03.26.
A misztikus Burok-völgy, ahol megállt az idő
A zord sziklák rejtett zugaiban a jégkorszakból itt rekedt növények kandikálnak, a fák törzsein fél évszázaddal ezelőtt felfestett kék jelzések mutatják az utat, árnyas, misztikus légkör, érintetlen őserdei hangulat, melyet így tavasszal a mindent átható medvehagymaillat lengedez körül, Bakonykútitól egészen Királyszállásig éppen egy tucatnyi kilométeren: ez a Burok-völgy.  2019.03.25.
A régi és az új Kék a Mátra-nyereg és Galyatető között
A Mátra egyik legnépszerűbb üdülőhelye, Galyatető kitűnő célpontja lehet egy kellemes hétvégi kiruccanásnak, vagy hosszabb bakancsos túrának is. A Mátra-nyeregből indulva, a Kék régi és új nyomvonalán látványos, panorámagazdag körtúrát tehetünk.  2019.03.20.
Egy mesebeli barlang-összeköttetés története a Bükkből
A Bükk-fennsík sokak által ismert és szeretett részén, Létrás-tetőn 25 évvel ezelőtt három ember kitartása meghozta gyümölcsét, és egy régen sejtett és kutatott csoda született meg. 2019.03.20.
Tekergés a Tekeres-völgyi maratonon
Veszprém egy völgybe épült, de városon belül komoly szintkülönbségek is vannak. A környék pedig a Bakony szelídebb része, ám meghökkentő emelkedőket is talál, aki keres. A rendező egyesület megtette ezt a szívességet az indulók számára: a Tekeres-völgyi maraton (és a hozzá kapcsolódó teljesítménytúrák és séták) remek lehetőséget biztosítottak sok-sok ember számára, hogy március idusát a természetben köszöntsék. 2019.03.18.
A Medves türkizkék gyöngyszeme: a Tavas-bánya
Függőlegesen felugró hatalmas sziklafalak közt kékeszölden csillogó víztükörrel megbújó kicsiny tengerszem, melynek vizében édesvízi medúzák, kárászok élik mindennapi életüket. Joggal gondolja bárki ezek hallatán, hogy valamely határainkon túl eső magashegységben jártunk. Pedig „csupán” a páratlan látnivalók sokaságát felvonultató Karancs–Medves-vidék egyik legszebb gyöngyszemét, a Tavas-bányát kerestük fel.  2019.03.16.
Művészetek, völgyek és hegyek a Balaton-felvidéken
A közismert Művészetek Völgye eseményt nyáron rendezik; hőségben, nyüzsgő sokaságban és tumultusban. Ám a táj szépsége miatt is érdemes felkeresni a környéket. A hegyek-völgyek, sziklák és kilátópontok, a helyi épületek – és persze maga a csodás természet is, mind-mind megérnek egy felfedezést. Kiváló alkalom erre a békés, csendes kora tavasz időszak – és a Művészetek Völgye 36 teljesítménytúra. 2019.03.14.
A kakasmandikó és társai
Mi a kakasmandikó? Színes tollú madár, virág vagy egy domb neve? Akár egy kvízműsor kérdése is lehetne. Néhány évvel ezelőtt még nem tudtam volna határozott feleletet adni. Egy kis gondolkodás után a dombot választottam volna, a Kandikóval, a Zalai-dombság egyik legmagasabb pontjával összefüggésbe hozva. Kandikó, kakasmandikó? Hasonló szavak végül is. Tévedtem, nem domb, bár a Zalai-dombvidéken is él kakasmandikó.  2019.03.14.

Közösségi oldalak
A hónap fotója
2019. június
Boronkai Miklós:
Viharban
38. Gerecse 50
38. alkalommal rendezték meg a Gerecse 50 teljesítménytúrát 2019. április 27-én, közel 6500-an...