MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumGalyakilátó

A sukorói különc ingókő nyomában
A Velencei-tó és környéke többünknek nem csak a vidám strandélményeket juttatja eszünkbe. Ilyenkor ősszel érdemes a vízparttól kicsit távolabbra kalandozni. Az északi oldalt ölelő szelíd lankák kellemes túraútvonalai, forrásai és egyedi gránit sziklaalakzatai, az ingókövek, szabadtéri geológiai múzeumként csábítják a kirándulókat. 2016.11.11.
Őszi teljesítménytúra Balatonfürednél
A Balaton-felvidék minden évszakban pompás élmény; érdemes ellátogatni ide. Ez a mottója a rendező egyesületnek, akik télen és tavasszal is remek túrákat szerveznek ezen a vidéken. A Balatonfüred környékén (immár harmadszor) megtartott Füredi ősz 20 TT meg is hálálta a bizalmat. 2016.11.09.
Ilyen volt a Piros 85
Egy nap, ami a terepfutókat és a teljesítménytúrázókat egyaránt lázba hozza. Ahol 85 kilométerre összesen két müzliszeletet teszek a zsákba, azt is csak a biztonság kedvéért.  2016.11.05.
Őszi ködfátyol a Pilisben
A Pilist és a Visegrádi-hegységet elválasztó képzeletbeli vonal valós állomása a Két-bükkfa-nyereg, ahonnan számtalan izgalmas túrát tehetünk. A Fekete-kő és Kémény-szikla érdekes alakzataikon túl pazar panorámát kínálnak. 2016.11.02.
Ismeretlen ismerős: a Zarándi-hegység
Amikor a Dél-Alföldről elindulunk a Maros völgye felé, és közeledünk Aradhoz, a távolban lassan kirajzolódik egy halovány hegyvonulat. Arad után már betölti a keleti horizontot, és láthatjuk, hogy egyetlen, meredek szökkenéssel emelkednek a hegyek az Alföld fölé. 2016.10.28.
Katarzis az Írottkő 50-en
Volt egy legendás teljesítménytúra a Kőszegi-hegységben, ami 25 rendezést „élt meg”. A környék – sőt, a Dunántúl – legmagasabb pontjáról nevezték el: ez volt az Írottkő 70 TT. Sajnos 2014-től ez a táv megszűnt, azóta csak 50, 35 és 20 kilométeren indulhatnak a vállalkozó szelleműek. Majdnem egész hetes esőzés után is több mint négyszázan választottuk ezt a programot. Aligha bánta meg bárki is.   2016.10.26.
Kirándulás Szandavár romjaihoz
A Magyarország északi részén elterülő, változatos felszínű Cserhát közepén emelkedik a hegység legszebb vulkáni csúcsa, melyet Szandavár romjai koronáznak. A messziről is látható középkori építmény égbe nyúló toronyromja a kirándulók kedvelt úti célja. 2016.10.25.
A Keleti-Cserhát legjei
A Cserhát keleti nyúlványa több szempontból is a legek közé sorolható. Legmagasabb csúcsa az 576 méteres Tepke, melynek kilátójából a legszebb nógrádi panoráma élvezhető, és itt található a leglátványosabb cserháti andezit képződmény, a Függő-kő is. Érdemes tehát Mátraszőlősre utazni, ahol kellemes túrát tehetünk.  2016.10.17.
A Bakony, ami mindig meg tud lepni
A Bakony a maga vadregényes, változatos és sokszor érintetlen tájaival, hangulatával könnyen elvarázsolja az ide érkezőt. Természetesen ősszel is lenyűgöző: nem véletlen, hogy immár tizenöt éve rendezik meg a „Bakonyi barangolás” túrasorozatot. 2016.10.13.
Vidám Búbánat-völgyi kikapcsolódás dunai panorámával
Kellemes őszi napsütés, a természet rozsdabarnába hajló színei, megunhatatlan dunakanyari panoráma. Ha ezeket a jelzőket illesztjük egy túrához, akkor biztosan nem lövünk mellé. 2016.10.12.
250 kilométeres túra a Himalája hófödte hegyei között - 2. rész
Este összeraktunk minden információt, amit addig begyűjtöttünk. Mindenkit megkérdeztünk, aki szembe jött velünk, és úgy döntöttünk, elindulunk felfelé addig, amíg úgy látjuk, hogy nincs probléma. Megbeszéltük, hogy visszafordulunk, ha nem biztató a terep. Felmegyünk 5416 méterre, és ha kell, visszajövünk onnan. Úgy gondoltuk, elég jól körüljártuk a témát, minden lehetséges infót begyűjtöttünk, vettünk hóláncot, és szerintünk egy jól átgondolt döntést hoztunk. 2016.10.10.
250 kilométeres túra a Himalája hófödte hegyei között - 1. rész
Mivel a párommal mind a ketten nagy sportolók és túrázók vagyunk, így csak idő kérdése volt, hogy mikor kerül elő a Himalája, mint lehetséges úti cél. Nagy lelkesedéssel vártuk, hogy elinduljunk és megtapasztaljuk, hogy milyen lesz a világ legmagasabb hegyei között túrázni. Kinéztük magunknak az Annapurna-kört, ami az említett hegyláncot járja körül. 2016.10.03.
A Gyömbértől a Chopokig az Alacsony-Tátrában
Szeptember végén még éjszakának érzed a hajnalt, amikor a 4 órai ébresztő – és a véredben azonnal felcsapó adrenalin – kivet az ágyból. A hátizsákot már tegnap degeszre pakoltad – nem is bírt tovább várni, az oldalára borult, és talán az ajtóig is elaraszol, ha időben fel nem támogatod. De ma eljött az ő napja.   2016.10.03.
Szarvasbőgés a Mecsekben
A Dunántúl déli részét elfoglaló Mecsek nemcsak geológiai szempontból, hanem látnivalóit tekintve is hazánk közkedvelt túracélpontja. A Jakab-hegy hasonló okokból keresendő fel. Kialakulását vizsgálva itt is a Pannon-tenger idejébe kell visszanyúlnunk, amelyből a Mecsek és a Bakony délcegen emelkedtek ki. A hegység déli oldalán található Babás-szerkövek és a Zsongor-kő minket is megbabonáztak. 2016.10.02.
100 kilométer a nyugati végeken
Az Őrvidék-Várvidék teljesítménytúra a nyugati végek legszebb részén a Kőszegi-hegység magyar és osztrák oldalán vezet. Az alábbi élménybeszámoló a 100 kilométeres táv legyűrését mutatja be.  2016.09.28.

Közösségi oldalak
2016. december
Árvai Mátyás:
Winter is coming...
Gerecse 2017 - Már lehet online nevezni!
A 36. Gerecse 50 távjai 2017-ben sem változnak, a klasszikus 50-es mellett 30, 20 és 10 km-es szakaszok...