MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumTuristashopTermészetjáró kártya

Pazar panorámák a lillafüredi sziklakilátókról
Lillafüredet bizonyára mindenki ismeri, azt azonban már jóval kevesebben tudják, hogy a völgy peremén körös-körül szinte függőlegesen kiugró, hófehéren szikrázó dolomitsasbércekről milyen különleges panorámák tárulnak a túrázók elé.   2019.04.28.
A vadregényes Bél-kő ormain
Eger felől Szilvásvárad felé autózva egy pillanatra tátva marad az ember szája, amikor egy útkanyarulatnál egyszerre csak megpillantja Bélapátfalva piros cserepes tetői felett a Bél-kő jellegzetes, szinte műremekké faragott monumentális tömbjét. 2019.04.27.
Kőpanorámák a Bükkben
A Bükk legvarázslatosabb vidéke, a Nagy-fennsík és az azt délről szegélyező kövek vonulata klasszikus túra keretében járható be. Miközben megismerkedünk az Olasz-kapui tanösvény unikumaival, páratlan kilátásokat is élvezhetünk. 2019.04.25.
Kőről kőre a Keszthelyi-hegységben
Sziasztok, Emi vagyok. Megint egy nagyon jó túrán voltunk apával, és sikerült életem első húszas távja. Ezúttal a Keszthelyi-hegységben jártunk – méghozzá kőről kőre. Jártunk almáskertek és szőlők között, bazaltutcában és barlangban, szép erdőkben és a sztúpánál is. 2019.04.23.
Múlt és jelen egybeforr a zempléni hegyek között
A Háromhutai-hegycsoportban tett egynapos túránk során felkerestük a megkapóan szép Huták-völgyét, Rákóczi gyermekkorának várkastélyát, Regécet, a lenyűgöző formájú Pengő-kő szikláit, a Nagy Péter-mennykő sasbércét, és elidőztünk az éppen zöldbe boruló, hófehér törzsű István-kúti nyírjesben is. Utunk során emlékezetes pillanatokat idéztünk fel a történelemből, a Kéktúra múltjából és saját élményeinkből. 2019.04.19.
Gyerekeknek is szuper móka a PanoráMaraton
Sziasztok, Emese vagyok, ezúttal a Lövérekben jártam apával. Panorámákról szólt ez a teljesítménytúra, és tényleg sok szép kilátópontot érintettünk, pedig az idő elég borongós volt. Jártunk a Boszorkány tanösvényen, ami nagyon-nagyon tetszett. Szintidőre végigjártam a túrát, pedig le is sérültem közben. 2019.04.17.
A Balaton-felvidék még esőben is tud újat mutatni
Csodálatos környék, amit mindig érdemes újra bejárni, ám ez a túra még ismeretlen tereppel is kecsegtetett. A „Pirkanc hosszúlépés és társai” teljesítménytúra már a nevében is jelezte, hogy nem egy szokványos eseményről van szó. 2019.04.17.
Zala megye csodája lenyűgöző, titokzatos és félelmetes
A Kovácsi-hegyet minden kéktúrázó ismeri, hisz az OKT-vándorlás közben megismerhetjük a hegy délkeleti részét Zalaszántó fölött. Ugyanakkor a hegy északnyugati felén felejthetetlen túrát tehetünk Zala megye egyik legszebb természeti értékének területén. Megismerhetjük a Bazaltutcát, leereszkedhetünk a Vadlány-likba, miközben várjuk, hogy tündékkel vagy orkokkal találkozzunk. 2019.04.09.
A legvizesebb teljesítménytúra a víz világnapján
Lelkes, barátságos és profi csapat eseményén vehettünk részt a Bakony rejtett zugaiban. Olyannyira rejtett, hogy mindvégig szalagok kísértek bennünket – mivelhogy jelzett ösvényen nem is jártunk. Sőt, többnyire ösvényen sem! Erdők mélyén, hegyi réteken, csodálatos szurdok medrében viszont igen. A Tiszta víz 22 teljesítménytúra felejthetetlen élményeket adott. 2019.04.04.
Tavaszi túra a budai sziklákon
A Budai-hegység egyik legnépszerűbb turistaútján látványos, panorámákban is bővelkedő, könnyed kirándulást tehetünk. Az Apáthy-sziklától a Hármashatár-hegy új kilátójáig vezető útvonal családoknak, kisgyermekeseknek is élményekben gazdag kikapcsolódást nyújt. 2019.04.03.
Medvehagymaillat és pazar kilátások a Bakonyban
Harmincadik rendezés, sok kellemes meglepetéssel és kitűnő (szinte már nyári) meleg túraidővel. Testet-lelket üdítő barátságos bakonyi tájak, sok remek ösvény, virág- és medvehagyma-tengerek. A Bakony 50 teljesítménytúra kiváló választás volt! 2019.03.26.
A misztikus Burok-völgy, ahol megállt az idő
A zord sziklák rejtett zugaiban a jégkorszakból itt rekedt növények kandikálnak, a fák törzsein fél évszázaddal ezelőtt felfestett kék jelzések mutatják az utat, árnyas, misztikus légkör, érintetlen őserdei hangulat, melyet így tavasszal a mindent átható medvehagymaillat lengedez körül, Bakonykútitól egészen Királyszállásig éppen egy tucatnyi kilométeren: ez a Burok-völgy.  2019.03.25.
Egy mesebeli barlang-összeköttetés története a Bükkből
A Bükk-fennsík sokak által ismert és szeretett részén, Létrás-tetőn 25 évvel ezelőtt három ember kitartása meghozta gyümölcsét, és egy régen sejtett és kutatott csoda született meg. 2019.03.20.
A régi és az új Kék a Mátra-nyereg és Galyatető között
A Mátra egyik legnépszerűbb üdülőhelye, Galyatető kitűnő célpontja lehet egy kellemes hétvégi kiruccanásnak, vagy hosszabb bakancsos túrának is. A Mátra-nyeregből indulva, a Kék régi és új nyomvonalán látványos, panorámagazdag körtúrát tehetünk.  2019.03.20.
Tekergés a Tekeres-völgyi maratonon
Veszprém egy völgybe épült, de városon belül komoly szintkülönbségek is vannak. A környék pedig a Bakony szelídebb része, ám meghökkentő emelkedőket is talál, aki keres. A rendező egyesület megtette ezt a szívességet az indulók számára: a Tekeres-völgyi maraton (és a hozzá kapcsolódó teljesítménytúrák és séták) remek lehetőséget biztosítottak sok-sok ember számára, hogy március idusát a természetben köszöntsék. 2019.03.18.

Közösségi oldalak
A hónap fotója
2019. október
Ángyán Krisztián:
Vintgar-szurdok
38. Gerecse 50
38. alkalommal rendezték meg a Gerecse 50 teljesítménytúrát 2019. április 27-én, közel 6500-an...