MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumTuristashopTermészetjáró kártya

Boszorkányos medvesi panorámák
A Medves-fennsík bazaltjának kiemelkedő sziklaszirtjét koronázó Salgó vára a közeli Boszorkány-kő csipkéihez hasonlóan páratlan panorámát ígér. 2018.04.24.
Kab-hegy, duplán az igazi
Ismétlés a tudás atyja? A Déli-Bakony legmagasabb pontját, az antennákkal tűzdelt Kab-hegyet vettük célba, és – akárcsak három hete az Írott-kő esetében – az élményt meg is dupláztuk. Szinte júliusi melegben, de sikerrel vettük a kétszeres kihívást.  2018.04.24.
Bringával néztük meg Siófokot és környékét
Mostani 50 km körüli tekergésünket a Balaton fővárosa körül tesszük meg. Ellátogatunk a régmúltba, bejárjuk a környező falvakat, melyekben a haza- és szabadságszeretet ékes példáit találjuk, s ahol ma is kiemelkedően ápolják a „turini remete” emlékét. Kicsit ejtőzünk a Sió partján, majd vadregényes tavak közt érkezünk vissza a mindig nyüzsgő Siófokra.  2018.04.21.
Sárkányok kertje, a „hepehupás vén Szilágyság” tündéri kővilága
Még középiskolásként olvastam Orbán Balázs és Xántus János festői sorait erről a romantikus hangulatú vidékről, így régi vágyam teljesült, amikor egy kalotaszegi buszos kirándulás csúcspontjaként elindulhattam felfedezni ezt a geomorfológiai ritkaságot rejtő vidéket. 2018.04.21.
A Mátra bércei most sem adták magukat ingyen
Bérc. Elég ennyit mondani teljesítménytúrázó körökben, és mindenki tudja, miről van szó. Nem ez a „leg”: vannak jóval hosszabb túrák, szintesebbek és nehezebbek is. A Mátrabérc mégis közismert, elismert, talán legendás is. Még a térképre is felírják a nevét, és saját turistajelzése van. Idén is sokan voltunk, de lett egy nem várt kísérőnk is, a hirtelen jött nagy meleg. 2018.04.17.
A malaclevestől a mediterrán mészkőszirtekig
A Bükk-hegység meredeken leszakadó nyugati peremén méltóságteljesen emelkedő, pusztulásában is csodaszép Bél-kő a családunk egyik kedvenc kirándulóhelye. Itt egy helyen szinte mindent megtalálunk, amiért érdemes elindulni egy szép tavaszi szombat reggelen: napfényben fürdő, üde, zöld erdei ösvényeket, kalandos sziklamászásra csábító mészkőszirteket, lenyűgöző panorámákat, és végül, de nem utolsósorban a család kedvenc levesét, a savanykás malacragulevest is. 2018.04.16.
Vízesés a szomszédban
Lépjünk túl a „Horvátország, tengerpart, Plitvicei-tavak”-asszociáción, és csemegézzünk déli szomszédunk szebbnél-szebb tájai között. Elindulhatunk Horvátországba fürdőruha nélkül is, mert a tengerparton kívül is akad bőven látnivaló. A Magyarországhoz legközelebb eső Papuk Természetvédelmi Park lenyűgöző vízesése kitűnő túracélpont az év bármely szakaszában.   2018.04.16.
Visszatérés tavasszal az Alföldi Kékre
Újabb 23 kilométer az Alföldi Kéktúrán, gyönyörű tavasz, 12 fok, szikrázó napsütés, Károlyi-kastély, tavaszi daruvonulás, Árpádhalom, életfa, csongrádi dombok – végre újra a Kéken! 2018.04.13.
A Kőszegi-hegység minden szempontból nagy élmény
Akasztják a hóhért! Életemben először kipróbáltam, milyen is a „túlsó térfél”. A szombathelyi Borostyánkő Egyesület tagjaként alaposan kivehettem a részem egy teljesítménytúra rendezéséből. Állíthatom, hogy nagyon sok idő, pénz és energia, de hatalmas élmény!  2018.04.10.
Családi teljesítménytúra a Kőszegi-hegységben
Lehet-e fokozni egy Í2 50 teljesítménytúrát? Ha nem, akkor van-e értelme elindulni a leghosszabb után a legrövidebb távon is? Az egyértelmű válasz: persze. A kislányommal és a barátnőjével, meg a feleségemmel igazán kellemes program volt. 2018.04.08.
Írott-kő kétszer – egyszerre
Írott-kő kétszer: más-más úton, nehézséggel és körülmények között. Írott-kő, a Dunántúl (és Burgenland) legmagasabb csúcsa; egyszerre két kéktúra kiindulópontja. Írott-kő kétszer, pár óra leforgása alatt, Nagyhéten, hóban és esőben. Igen!  2018.04.05.
Kikelet a Börzsöny csúcsain
Túlzás nélkül állítható, hogy a Dunakanyarhoz legközelebb magasodó, börzsönyi 500-as vulkáni kúpok közül a Kopasz-hegy panorámája viszi a prímet. A kereszttel koronázott csúcs és környékbeli társai látványos körtúrára fűzhetőek fel. 2018.04.05.
Hótalppal a Koralpe hegyeiben
A férjemmel régóta terveztük, hogy elmegyünk egy hótalpas túrára Ausztriába. A síelést már próbáltam, de nem nekem való sport, nem vagyok elég bátor hozzá, így találtuk ki helyette a hótalpazást. 2018.04.04.
Drótszamáron a Dél-Balaton mentén
Sorozatunk következő részeiben az Apostolok lovát drótszamárra cseréljük, hogy folytathassuk a Dél-Balaton felfedezését. Közel 50 km-es kerékpártúránkat Keszthely-Külső Pályaudvaron kezdjük, majd a Balaton nyugati csücskébe tekerünk, a Festeticsek vadászkastélyát érintve megmásszuk a Marcali-hátat, leereszkedünk a Nagy-Berek sejtelmes világába, majd Magyarország utolsó működő gazdasági vasútjának végállomására érkezünk.  2018.03.29.
Az Iszkiri 100 a végletek teljesítménytúrája
Világok határai: Vértes és Gerecse, tél és nyár, nappal és éjjel. Egy változatos, izgalmas és kellően nehéz, kihívásokkal teli közösségi eseményen vettem részt. 2018.03.27.

Közösségi oldalak
A hónap fotója
2018. december
Nagy Ferenc:
Tükröződés
36. GERECSE 50
Így látták az idei Gerecse teljesítménytúrák résztvevői ezt a borongós, kissé hűvös, húsvét...