Keresés eredménye

Fejezetek a magyar természetjárás történelméből

Jeles évfordulót ünnepel idén novemberben a Magyar Természetjáró Szövetség, ugyanis pontosan 110 évvel ezelőtt hozták létre a Magyar Turista Szövetséget azzal a céllal, hogy a hazai turistaszervezeteket összefogva képviselje a természetjárók érdekeit. Az alábbiakban kerek 150 évet utazunk vissza az időben, hogy bemutassuk a szervezett természetjárás legfontosabb pillanatait.

2023.11.30.

Te is lehetsz király a kőszegi várban

A kőszegi Jurisics-várban már kapásból azzal fogadtak minket, hogy az emberek manapság alapvetően „élményvadászok”, ezért itt már az első percben arra törekednek, hogy a látogatókat bevonják a sztoriba. Számunkra sem volt menekvés: köpenyt kanyarítottunk a vállunkra, ha kellett, szablyát ragadtunk vagy éppen koronát nyomtunk a fejünkbe, és eltöltöttük a várban életünk egyik legközépkoribb hangulatú délutánját.

2019.11.18.

Élményekkel teli küldetés a hazajárás

Jártam a Lófingató-hegyen és pilisi gyilkosságok helyszínén, szellemjárta kőtoronyban, illetve mecseki láthatatlanok nyomában. Geológiai érdekességekre bukkantam hegycsúcsokon és szakadékokban, valamint filmekbe illő helytörténeti sztorikat kutattam. Sok minden történt egy év alatt a terepen.

2018.12.30.

Főszerepben Kanizsa végvára

Egykor a török elleni hadjárat fontos elemeként tartották számon, majd jelentőségét vesztette, végül lerombolták. Mostantól kiállításon ismerhetjük meg a hajdani kanizsai várat.

2015.11.16.

Erősség a nyugati végeken

Van az északnyugati határszélen egy ódon hangulatú kisváros, ahol a török feletti győzelem emlékére 11 órakor is szólnak a harangok. Majdnem minden Kőszeg hős várkapitányáról, Jurisics Miklósról van elnevezve; a pompás vár, a múzeum és a városháza előtti tér is, melynek szinte minden háza előtt megállhat gyönyörködni az utazó.

2015.05.11.

Marót, avagy a második Mohács

Hátborzongató helyneveket találunk a Gerecse-hegység térképén: Emberölő, Rác-temető, Hajdúugrató, Szépasszony-völgy, Jaj-hát, és Vérkút. Ennek okairól szól írásunk.