MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumTuristashopTermészetjáró kártya

A keresett kulcsszó: túra

2019.07.06 09:00
Őserdő a Bakony szívében – Burok-völgy
Vannak különleges helyek, ahol a természetélmény olyan erős, hogy elfogynak a jelzők, a szavak. Ahol nagyon másabb a táj, ahol nem mindennapi ott lenni, és az ember úgy érzi, mintha nem is Magyarországon járna. Pedig ott jár. A Burok-völgy a Keleti-Bakonyban ilyen...
2019.06.15 07:00
Szurdoktúra a Szádelői-völgyben
A magyar–szlovák határtól néhány kilométerre egy, a hazai turisták által talán kevésbé ismert, de igen látványos kirándulásra csábító szurdokot találunk. Vadregényes kanyon, változatos sziklaalakzatok, virágos rétek és festői kilátások várnak ránk...
2019.06.14 11:48
Kezdődik a nyári szezon a Magas-Tátrában
Június 14-én befejeződik a téli zárlat, június 15-től ismét túrázhatunk a Tátra magasabban fekvő jelzett turistaútjain.
2019.06.13 10:00
Hűs szurdokok forró napokra – 2. rész
Sokféle bakancslista létezik. Van tavas, hegyes, vízeséses, mi most egy szurdokoshoz ajánlunk ismert és kevésbé ismert magyarországi célpontokat, amiket egyszer mindenkinek be kell járnia.
2019.06.10 07:00
Bazaltba zárt mesevilág a Medves-vidéken
Utazásaink során számtalan helyen megfordultunk már határainkon innen és túl. Bejártunk hegyeket-völgyeket, láttunk romantikus várromokat, ültünk vulkánok tüzében született sziklaszirtek ormain, jártunk évszázados erdők árnyas ösvényein. Mégis, sok-sok...
2019.06.09 07:00
Látványos hazai szurdokok – 1. rész
A nyári forróság talán nem a legideálisabb időszak a túrázásra. Kivéve akkor, ha az úti cél egy kellően hűvös terület, ahol ráadásul a természet frissítő erejét és az erdők nyugalmát párosíthatod a kalandtúrák izgalmával. Ha mozgalmas kirándulást...
Börzsönyi Kéktúra
Sokféleképpen megtervezhetjük egy táj felfedezését, de egy túramozgalom mindig kényelmes választás azoknak, akik nem akarnak bajlódni az útvonaltervezéssel, a látnivalók és más hasznos információk összegyűjtésével. Mi ezúttal a Börzsönyt megkerülő, mintegy 66 km hosszú kék utat ajánljuk nektek.  2019.06.02 07:00
Windows-háttérképen kirándultunk Öskü körtemplomáig
Aki szívesen megkoronázná a túráját egy több mint 900 éves kulturális érdekességgel, annak csak annyit mondunk: irány Pétfürdő és Öskü!  2019.06.01 07:00
Aktív feltöltődés az alpesi paradicsomban
Ausztria legdélebbi tartománya, Karintia ivóvíz tisztaságú tavaival, poszterre illő hegyvidéki tájaival és enyhe éghajlatával ideális kikapcsolódást nyújt a túrázás és a sportok szerelmeseinek is. A több mint ezer tóval büszkélkedő tartomány második legnagyobbját, a Millstatti-tavat és környékét vettük célba, hogy megnézzük, milyen aktív időtöltésre ad lehetőséget az ide látogatóknak. Nem csalódtunk. 2019.05.28 11:00
Legendás sziklaszoros – Damasa-szakadék
A turisták által kevésbé ismert Upponyi-hegység északkeleti részén, pontosabban a Lázbérci Tájvédelmi Körzet területén találjuk hazánk egyik legizgalmasabb földtani képződményét, amelynek legendája egy szerelmespár történetét, valamint egy páratlan sziklaszoros kialakulásának emlékét egyaránt őrzi.  2019.05.26 07:00
Szellemjárta kőtorony az erdő közepén
Egy bringás kiruccanás, ami véletlenül átcsapott egy terepi felfedezőútba. Legegyszerűbben így jellemezhetném azt a kirándulást, amely nem várt élményével nem csupán egy elfeledett és páratlan műemléket tárt elém, de a környezetében még egy világháborús történet is megelevenedett.   2019.05.02 10:30
Tókerülés extrákkal
A Velencei-tónál ideálisabb helyszínt talán nem is lehet elképzelni egy családi bringatúrához, de az is megtalálhatja a számítását, aki a 30 kilométeres körnél kicsit többet szeretne tekerni. Észak felé a Velencei-hegység lankái hívogatnak, de dél-délkeleti irányban is nagy kitérőket lehet tenni, ha valaki inkább síkon gyűjtögetné a kilométereket. 2019.05.01 09:00
Kemenesaljai kilátások
Bögöte falu alig húszméteres dombjának tetején, pár percre a kéktúra útvonalától, egy apró kilátó hirdeti, hogy bár a legmagasabb pont fogalma erősen relatív, a csúcson időzni mindenhol egyformán felemelő lehet. 2019.04.24 09:00
Végigjártuk a Balaton kék útját
Egy vérbeli túrázó a Balatonra is más szemmel tekint, mint a legtöbb kikapcsolódásra vágyó turista. A tó északi partszakasza nem csupán strandjaival, híres borvidékeivel és gasztronómiai kínálatával csábítja a táj szerelmeseit, turistaútjaival kevésbé ismert, ugyanakkor varázslatos helyszínekre is elkalauzol. Hogy erről meggyőződjünk, mi is bejártuk a Balaton saját kék útját, amely száz kilométeren keresztül tárta fel előttünk a környék izgalmas látnivalóit és páratlan természeti kincseit.  2019.04.20 07:05
Adrenalinfröccs a Békás-szorosnál
A Gyilkos-tó feletti, a turisták által gyakran fotózott Kis-Cohárd merész sziklafalát most már az aktívabb és elhivatottabb természetjárók is megmászhatják a Wild Ferenc-emlékút páratlan via ferratáján. Az egekből pedig hova máshova, mint a Kis-Békás-szoros bugyraiba vezet utunk, ahol kipróbálhatjuk a kanyoningozást. Érdemes fentről és belülről is megtapasztalni a Békás-szoros környékének páratlan természeti kincseit.  2019.04.07 09:00
<< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 >>

Közösségi oldalak
A hónap fotója
2019. július
Czigány Dávid:
Tornyosuló
38. Gerecse 50
38. alkalommal rendezték meg a Gerecse 50 teljesítménytúrát 2019. április 27-én, közel 6500-an...