MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumTuristashopTermészetjáró kártya

A keresett kulcsszó: túra

2018.05.20 08:00
Látványos hazai kilátópontok – 2. rész
Jó érzés fent lenni és szétnézni, befogadni a magasság kínálta újszerű távlatot. Szárnyaink nincsenek, mint a madaraknak, pazar panorámát nyújtó kilátóhelyeink azonban igen. Ha a tájat a legszebb „oldaláról” szeretnéd megcsodálni, vedd célba a következő...
2018.05.19 09:00
Ismert és kevésbé ismert kilátópontok – 1. rész
Egy túra valódi csúcspontja lehet, ha a fárasztó kaptatók után elénk tárul a táj, és mi egyre lassuló pulzussal kezdünk el gyönyörködni a környékben. Ehhez persze jó idő is kell, de ha szerencsénk van, a most bemutatott kilátópontok felejthetetlen élményekkel...
2018.05.18 13:30
Bakonyi rompiknik és mesés tiszafás
Bakancslistám top 5-jében régóta ott szerepel a szentgáli tiszafás, mint az egyetlen nagy kiterjedésű hazai, természetes tiszafa-előfordulás. Eddig valamiért nem jutottam el ide, ezért is örültem a májusi bakonyi kirándulásnak. És ha már Bánd felé vettük...
2018.05.14 10:00
A Bükk nyugati kapuja, a megunhatatlan Bél-kő
Hogy miért maradt ki eddig a repertoárunkból a Bükk varázslatos sziklaformációja? Talán pontosan azért, mert a hegység említésére még a csapból is a Bél-kő folyik. Nagyot hibáztunk, mert a hófehér mészkőcsúcsok, a holdbéli fennsík és a panoráma felejthetetlen...
2018.05.11 10:30
Szellemjárta kőtorony az erdő közepén
Egy bringás kiruccanás, ami véletlenül átcsapott egy terepi felfedezőútba. Legegyszerűbben így jellemezhetném azt a kirándulást, amely nem várt élményével nem csupán egy elfeledett és páratlan műemléket tárt elém, de a környezetében még egy világháborús...
2018.05.01 09:00
Keresztülszeltük a Szlovák Paradicsomot
Ott jártunkkor nem éppen paradicsomi állapotok fogadtak minket a leghíresebb szlovák nemzeti parkban: a szűk, sziklás völgyekben nagy zajjal és rémisztő erővel vágtattak végig a hóolvadástól és szokatlanul bőséges esőzésektől megáradt patakok. A cél ezúttal...
Kisvasutazás extrákkal
A városok zaját, parkolót és aszfaltot is hátrahagyva megérkezni a csendbe: az erdei vasutak végállomásai sokak számára ideális úti célok, míg másoknak „csak” egy-egy újabb felfedezőút kezdőpontjai. Összeállításunkban hasznos tippeket adunk az utazás folytatásához.  2018.04.28 09:00
Tavaszi bringás Tisza-tó-kerülés
A Tisza-tó télen-nyáron egyaránt kiváló célpont a kerékpárral túrázóknak – családdal, barátokkal, párban vagy akár egyedül. Tavaly június után idén februárban is felkerekedtünk egy tókerülő bringatúrára. Egyik alkalommal sem csalódtunk.  2018.04.22 10:00
Geokéktúra a Zempléni-hegységben
Az Országos Kéktúra Hollóházától Boldogkőváraljáig tartó, közel 100 km-es szakasza számtalan egyedülálló földtani természeti értéket érint. Új sorozatunkban ezeket a geológiai csodákat mutatjuk be, elsőként a Zempléni-hegységet véve célkeresztbe. 2018.04.14 09:00
Forrástúra extrákkal
A bőség zavarával kellett szembenéznie április 7-én a teljesítménytúrázóknak. Ezen a szombati napon ugyanis meglehetősen színes volt a túrapaletta, ami jobbnál jobb útvonalakkal csalogatta a természetjárókat. Túratársaimmal mi végül az eldugott helyeket és járatlan utakat hirdető Magyarországi Forrástúrák a Visegrádi-hegységben elnevezésű tematikát választottuk, ami a várakozásoknak megfelelően nem csupán izgalmas helyekre kalauzolt el minket, hanem egy már unalomig ismert hegységet helyezett új dimenzióba. 2018.04.10 17:30
Az ócsai láperdőből már csak a tündérek hiányoznak
Ócsa és környéke remek programot kínál a kisgyerekes családok számára is. Sétálhatunk egy tanösvényen, megcsodálhatjuk az egyik legismertebb középkori eredetű templomot, és ha jókor megyünk, a hangulatos tájházban még kézműveskedhetünk is. 2018.04.08 09:30
Panorámák a budai sárgán
Egy főváros környéki kiránduláshoz mi a sárga turistautat választottuk, hogy jelzésváltás nélkül és egyben járjuk be az ismertebb és eldugottabb budai kirándulóhelyeket. Túraajánlatunk első részében Pilisvörösvárról indultunk, és számos látnivaló érintésével jutottunk el Hűvösvölgybe. Ezúttal a sárga út budaörsi végállomásáig tartó szakaszát mutatjuk be, ami szintén változatos és panorámás helyeket tartogat a Budapest környéki kirándulók számára. 2018.03.29 14:00
Sárga úton a város peremén
A főváros környéki hegyek és különösen a normafai rész igen szövevényes turistaút-hálózattal bír. A kirándulók többsége errefelé rövid körtúrákat tesz, vagy sűrű jelzésváltásokkal jutnak el a Budai-hegyek valamely látványosságához. Mi ezúttal a környék turistaút színkavalkádjából kiválasztottunk egyet, és nemcsak végig jártuk, de meg is bizonyosodtunk arról, hogy egy utat követve is remek túrát tehetünk a város peremén. 2018.03.27 14:00
Beindultak a Dél-Bükk időszakos karsztforrásai – videókkal
A csapadékos télnek és a kora tavaszi hóolvadásnak is megvannak a pozitív hozadékai, például működésbe lépett a Vörös-kői-alsó- és az Imó-kői-forrás. Méghozzá igen látványosan törnek a felszínre. Érdemes felkeresni őket, amíg még aktívak.  2018.03.22 14:27
Túra, ahol értékelik a teljesítményt
A teljesítménytúrázás Magyarországon viszonylag fiatal műfaj. Az elsőket (Kinizsi 100, Gerecse 50) a nyolcvanas években hirdették meg itthon, viszont azóta, és különösen az elmúlt évtizedben, gombamód szaporodtak a különböző hosszúságú és nehézségű túrák, amelyeken egyre többen indulnak el évről évre. Mi lehet a siker titka?  2018.03.09 14:00
<< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 >>

Közösségi oldalak
A hónap fotója
2018. május
Rajki Róbert:
Harmatos hajnal
36. GERECSE 50
Így látták az idei Gerecse teljesítménytúrák résztvevői ezt a borongós, kissé hűvös, húsvét...