MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumTuristashopTermészetjáró kártya

TÚRAAJÁNLAT

2019.07.16 10:00
Gránitsziklák földjén – Velencei-hegység
Ingókövek és kőtengerek, gránitkúpok és sziklahalmok alkotják hazánk geológiai értelemben egyik legidősebb hegységét, amely leginkább óriások játszóterére emlékeztet. Egy rendhagyónak számító túramozgalom keretében akár egy nap alatt is bejárhatjuk...
2019.07.15 10:01
Megmásztuk Szlovákia nemzeti szimbólumát, a Krivánt
Évről évre visszatérünk a Magas-Tátra pompás ormai közé, ezúttal pedig egy régi túratervünket is megvalósítottuk. Nehéz lenne megmondani, miért hagytuk ki idáig ezt a turistaúton is megmászható, különösebb felkészültséget nem igénylő hegyet, de idén...
2019.07.14 09:00
Bejártuk a „magyar Svájcot”
Nemcsak a híres Csepegő-sziklát és Ferde-vízesést láttuk, de sétálgattunk a hangulatos Óbányán és Kisújbányán, felmentünk egy remek kilátóhelyre és az erdei üveggyártásról is sok-sok érdekességet megtudtunk.
2019.07.14 07:00
Még öt klassz éjszakai menedék
Bemutatunk még néhány szuper bivakszállást a Bükktől kezdve a Zempléni-hegységig.
2019.07.13 09:00
Aludj a szabad ég alatt – Szuper bivakszállások
A francia eredetű bivak (bivouac) szó szabad ég alatt tartózkodást, táborozást jelent. Ezt a természetjárók is sokféleképpen értelmezik, ezért mi, a klasszikus bivakolás fogalmától némileg eltérve, olyan helyeket válogattunk össze, amelyek nem csupán fekhellyel...
2019.07.07 09:00
Mocsárciprusok birodalmában – A Tiszaigari Arborétum kulcsosháza
A Közép-Tisza-vidék egyik legismertebb és legnépszerűbb turisztikai desztinációja a Tisza-tó, ehhez nem fér kétség, mi ugyanakkor mégsem a madárparadicsom közvetlen közelében, hanem Tiszaigar csodálatos arborétumának szívében találtuk meg szálláshely...
Őserdő a Bakony szívében – Burok-völgy
Vannak különleges helyek, ahol a természetélmény olyan erős, hogy elfogynak a jelzők, a szavak. Ahol nagyon másabb a táj, ahol nem mindennapi ott lenni, és az ember úgy érzi, mintha nem is Magyarországon járna. Pedig ott jár. A Burok-völgy a Keleti-Bakonyban ilyen hely.  2019.07.06 09:00
Ismét robog Mahócára a kisvasút
Július 13-án, szombaton különvonat indul a Lillafüredi Állami Erdei Vasút szárnyvonalára. 2019.07.02 09:00
Tehénkéket kerülgetni szuperszonikus bringákkal – Nyár Ausztriában
Nyáron visszatérni a kedvenc síterepünkre kicsit olyan, mint nappal találkozni egy átmulatott éjszaka vonzó partnerével. Benne van a levegőben, hogy csalódni fogunk, de az is lehet, hogy egy merőben új oldalát ismerjük meg.  2019.07.01 09:34
Élménytúra a Csévi-szirtek körül
Kevés olyan hely van, ami egyszerre nyújt élményt és kikapcsolódást a hétvégén kiránduló gyerekes családoknak, a komolyabb outdoorozást kedvelő túrázóknak vagy akár barlangászoknak. A Pilis nyugati oldalába mindezt megtaláljuk, aminek felfedezését mi egy könnyű túrával ajánljuk nektek. 2019.06.28 14:00
Magyarpolány, a századforduló élő múzeuma
Magyarpolányt nevezhetnék akár a Bakony Hollókőjének is, pedig az évszázados utcákon kívül szinte minden más eltérő. Nagyokat kirándulni persze itt is remekül lehet. 2019.06.27 10:00
Felfedezések Sárvár utcáin
Első ránézésre egy sík vidéki kisváros nem sok különlegességgel kecsegtet, de a kéktúra jelzését és szellemiségét követve kicsit lelassítunk, és olyan változatos részletek, értékek és történetek kerülnek elő, amik közül másfél nap után is nehéz a továbbindulás. 2019.06.24 10:00
Gönctől Vizsolyig a Hernád völgyében
Ahogy magunk mögött hagyjuk a Zempléni-hegység vadregényes bérceit, és leereszkedünk a Hernád völgyébe, álmos kis településeken haladunk át. Nyugalmasan csordogál errefelé az élet, századokkal ezelőtt azonban nagy jelentőségű események történtek itt.  2019.06.23 09:00
Élmények útja a Vértesben
Vízen lebegő falu, erdőben megbúvó izgalmas történelmi helyszínek, bányászok és szerzetesek emlékhelyei, valamint egy dimbes-dombos táj a természet csendjével. Igen, ez mind belefér egy kényelmes kerékpártúrába, csak tudnunk kell, merre érdemes gurulni.   2019.06.22 07:03
Az Esztramos barlangcsodái – A bánya titkai
A Bódva völgye fölötti, félig elbányászott hegy felszíne egyedi látványt nyújt, ráadásul a hegy gyomrában, az egykori ércbánya tárója hazánk egyik legkülönlegesebb barlangját rejti.   2019.06.18 14:30

Közösségi oldalak
A hónap fotója
2019. július
Czigány Dávid:
Tornyosuló
38. Gerecse 50
38. alkalommal rendezték meg a Gerecse 50 teljesítménytúrát 2019. április 27-én, közel 6500-an...