MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumTuristashopTermészetjáró kártya

TÚRAAJÁNLAT

Varázslatos hazai vízesések
Bár Magyarország nem a hatalmas, hömpölygő zuhatagairól híres, azért itthon is találunk különleges vízeséseket, amelyek köré megéri kirándulást szervezni. A hazai „klasszikusok” mellé összegyűjtöttünk még néhány kevésbé ismertet, amitől garantáltan eláll majd a lélegzeted. Bakancslistagyanús mind. 2018.03.30 09:00
Panorámák a budai sárgán
Egy főváros környéki kiránduláshoz mi a sárga turistautat választottuk, hogy jelzésváltás nélkül és egyben járjuk be az ismertebb és eldugottabb budai kirándulóhelyeket. Túraajánlatunk első részében Pilisvörösvárról indultunk, és számos látnivaló érintésével jutottunk el Hűvösvölgybe. Ezúttal a sárga út budaörsi végállomásáig tartó szakaszát mutatjuk be, ami szintén változatos és panorámás helyeket tartogat a Budapest környéki kirándulók számára. 2018.03.29 14:00
Sárga úton a város peremén
A főváros környéki hegyek és különösen a normafai rész igen szövevényes turistaút-hálózattal bír. A kirándulók többsége errefelé rövid körtúrákat tesz, vagy sűrű jelzésváltásokkal jutnak el a Budai-hegyek valamely látványosságához. Mi ezúttal a környék turistaút színkavalkádjából kiválasztottunk egyet, és nemcsak végig jártuk, de meg is bizonyosodtunk arról, hogy egy utat követve is remek túrát tehetünk a város peremén. 2018.03.27 14:00
Sorrentói tavaszvárás
A Csíki-hegyek a Budai-hegység legdélebbi röge, a Sorrento pedig ennek egy kiemelkedő, látványos sziklaképződménye. Sokan az olaszországi Sorrento városának tengerparti szikláihoz hasonlítják, a neve is innen ered.  2018.03.25 09:00
Dinók sétáltak egykor a Mecsekben
A Mecsek nemcsak a Dél-Dunántúl ékköve, hanem hazánk egyik legvadregényesebb középhegysége. A szelíd lankákkal és sűrű erdőségekkel megkoronázott hegyvidék azonfelül, hogy valódi ínyencfalat a hegyi túrák kedvelői számára, a hazai földtörténet egyik legizgalmasabb „olvasmánya” is egyben. 2018.03.24 10:00
Benéztünk a pamlag-völgyi szörny barlangjába
Bár az évszakok még mindig nem döntötték el, mikor kezdődik a kikelet, azért múlt héten már egy kis tavaszban is részünk lehetett. Ezt kihasználva indultam a Vértesbe, ahol egy rövid túra keretében bejártam a Csákvár környéki egykori Esterházy birtokot, felfedeztem a vadregényes Pamlag-völgyet, és megcsodáltam egy festői kis falut, ahol meg is szálltam. 2018.03.21 10:21
Barlanglakások és kastélyok Dél-Budán
Budapest XXII. kerületét, Budafok-Tétényt a helyieken kívül viszonylag kevesen ismerik, pedig a lakótelepek és a családi házak között a múlt izgalmas darabkái rejtőznek. 2018.03.18 10:00
A Tiszántúl mesés főúri kastélya – Szabadkígyós
Áll a Viharsarok egyik eldugott szegletében egy pompás főúri palota, amelynek annyi épülete van, ahány évszak, annyi szobája, ahány hét, és annyi ablaka, ahány nap egy évben. Története Jókait is megihlette. A szabadkígyósi Wenckheim-kastélyban jártunk.  2018.03.17 09:39
Már érzik a tavaszt a Dinnyési-fertő madarai
Alig ötven percnyire a zajos fővárostól és a zsúfolt hétköznapoktól igazi feltöltődést jelent egy délután a Dinnyési-fertőn. A területet Fenyvesi László környezeti nevelővel jártuk be, akitől végre megtudtam azt is, mi is az a varsababa. 2018.03.15 10:00
Túra, ahol értékelik a teljesítményt
A teljesítménytúrázás Magyarországon viszonylag fiatal műfaj. Az elsőket (Kinizsi 100, Gerecse 50) a nyolcvanas években hirdették meg itthon, viszont azóta, és különösen az elmúlt évtizedben, gombamód szaporodtak a különböző hosszúságú és nehézségű túrák, amelyeken egyre többen indulnak el évről évre. Mi lehet a siker titka?  2018.03.09 14:00
Kipróbáltuk a legvagányabb szlovák turistaszállót
A Grand hotel Partyzán egy aprócska faház a Kis-Fátra mélyén, de nyolcórányi, sötétedésbe csúszó hótalpazás után maga az ötcsillagos turistakánaán. 2018.03.08 10:00
Lillafüred télen is elvarázsol
A népszerű turistahelyek holt szezonban egészen más arcukat mutatják, mint a nyári csúcsidőszakban. Ilyenkor az embernek arra is van esélye, hogy ott, ahol egyébként tömegek kerülgetik egymást, egyes-egyedül sétálgasson. Mint például Lillafüreden, egy hideg, szürke téli hétköznapon.   2018.03.05 09:00
A Balaton zöld kertje fehérben is különleges
Ha lehet még fokozni hazánk egyik igazán idilli tájának látványosságát, a Tapolcai-medence téli látványa biztosan a bakancslista elején foglal helyet: virágos kertek, hullámzó szőlők és apró nyaralók, ezúttal fehérben és kékben. 2018.03.04 09:00
Kőről kőre a Vértesben
Már két éve kőről kőre járjuk az országot, és idén sem hagynánk ki a túrasorozat új állomásait, amely ezúttal a Vértesbe kalauzolt el minket, megismertetve velünk a hegység sziklás déli peremét, valamint a februári tél zord és barátságos hangulatát.   2018.03.01 15:30
Túra a börzsönyi hiúz nyomában
Az európai erdők fenséges csúcsragadozója rejtőzködő életmódja miatt ritkán kerül szem elé, leginkább csak a nyomai árulkodnak róla. Egy februári szombaton kis csapatunkkal a Börzsönyben indultunk nyomkeresésre. 2018.02.25 09:04

Közösségi oldalak
A hónap fotója
2018. október
Nagy Patrícius:
Csillagkapu
36. GERECSE 50
Így látták az idei Gerecse teljesítménytúrák résztvevői ezt a borongós, kissé hűvös, húsvét...