MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumTuristashopTermészetjáró kártya

TÚRAAJÁNLAT

Bakonyi teljesítménytúra az utolsó nyári melegben
Változatos, vadregényes vidéken sok-sok látnivalóval fűszerezett teljesítménytúra vezet végig az Öreg-Bakony jellegzetes tájain. Ötven kilométeren keresztül nemcsak ezekkel, de megannyi kihívással is találkoztak a vállalkozó kedvűek. Mindezt pazar ellátással és kiváló rendezéssel tették még felejthetetlenebbé a szervezők. 2017.08.29 13:19
Bakancslistás túra a Triglavon
Nyolc-kilenc éves lehettem, amikor különféle próbákat eszeltem ki magamnak, amikkel azt akartam bizonyítani, hogy bátor lány vagyok. Akkor még nem gondoltam, hogy 50 fölött egy valódi bátorságpróbán veszek majd részt, ami meghatározó élménnyé válik számomra. 2017.08.28 12:01
Kerékpáros kalandozások az Őrségben
A kerékpártúra számomra a megismerés kalandjáról szól: úgy suhanni erdők és mezők között, hogy átélem és megismerem a tájat, meg-megállva, szemlélődve. A dimbes-dombos őrségi táj kiváló bringás túraterep, hiszen zömében alacsonyrendű közutakon lehet tekerni, sűrűn változó, gyönyörű tájban, látványos, sok kincset rejtő falvak között.  2017.08.28 11:11
Potyautasokkal Szennától Szilvásszentmártonig
Augusztus elején Igalban nyaraltunk pár napot. Úgy gondoltuk Gáborral, hogy nem csak a strandolásról kellene, hogy szóljon a szabadság, így egy kis túrázást is szerettünk volna beiktatni a nyári vakációba. Igaltól nem is olyan messze, Kaposvártól kicsit délre ki is néztünk egy szimpatikus Dél-dunántúli Kéktúra-szakaszt, több kiugrási lehetőséggel, így elég rugalmasan tudtuk alakítani a túrázást. 2017.08.25 11:04
Nyárzáró kiruccanás a Mátraalján
A Gyöngyös fölötti dombokon, egy olyan vidéken, ahol a legtöbbször csak átutazóban járunk, a közelgő ősz első színeit kerestük, és látványosságok egész sorát találtuk. 2017.08.24 14:00
A Júliai-Alpokban a kilátás minden fáradságot megér
Fenséges hegycsúcsok, szénatárolókkal és tehenekkel tarkított, üde hegyi legelők oldalában gondosan ápolt apró konyhakertek, amerre a szem ellát. Elsőre ez a kép fogadja az autópályáról letérő, hegyi utakon tekergő turistát, aki Szlovénia északnyugati része fele veszi az irányt. 2017.08.24 11:33
Balaton-felvidék akármikor, akárhányszor
Kilátók, fantasztikus panorámák, balatoni borok, egyedi építészeti emlékek. Többször bejárt, ismert utak és vadregényes, ritkán látott tájak. Ismerősök, barátok, remek csapat, jó hangulat, és még eső sem lett a Bauxitkutató 30 teljesítménytúrán. 2017.08.23 11:08
Felfedezésre vár a cserháti Csővár
A Cserhát délnyugati részén álló Csővár könnyen megközelíthető és egyáltalán nem eldugott. Mégis kevesen ismerik, pedig aki szereti a várakat és a panorámát, azoknak mindenképp érdemes ide ellátogatni. 2017.08.22 15:19
Az óbükki Partizán-túra
Szeretem a szép, régi turistajelvényeket, az izgalmas, alig járt vadregényes tájakat, a múltat idéző turistaemlékeket, de hogy mindezt egyszerre megtalálom, egyetlen 20 kilométeres túrába sűrítve, azt álmomban sem gondoltam volna. Pedig az Ózdhoz közel eső Hangonyi-tótól Borsodnádasdig piros sáv jelzéssel vezet a Partizán-túra, amelyet a 60-as években festettek fel, és egyszerre nyújtja mindezt. 2017.08.22 13:00
A Vértes esszenciája egy panoráma-tanösvényben
A 2014-ben átadott tanösvény állítólag a hegység legszebb panorámáját nyújtja. Szerintem sokkal inkább a Vértes esszenciáját adja, mind panorámában, mind útvonalában: a telepített fenyvesből először az ország talán legszebb dolomitkopárjaira mászunk fel, hogy aztán egy, kicsiny, de nagyon látványos, bükkössel teli völgybe ereszkedjünk le. A Vértes változatossága az igazán magával ragadó panoráma!  2017.08.22 09:00
Fenyőfői-ősfenyves a Bakonyalján
Létezik a Bakony lábánál egy különleges erdeifenyves, ahol húsz méter magas fák között barangolhatsz, mindig friss a levegő, és édeskés gyantaillatot hoz a szél. Telített csend uralkodik a tájon. Nincsenek zavaró zajok, csupán a természet hangjai szüremkednek át az ágak között: madárcsivitelés, gallyreccsenés, neszezések és mocorgások jelzik, hogy él az erdő. Természetélményből jelesre vizsgázott a Fenyőfő ősfenyvese.  2017.08.19 09:00
A tanúhegyek királya, a Szent György-hegy
Ha a Balaton-felvidék tanúhegyeinek a királynője a Badacsony, akkor a királyi titulus mindenképpen a Tapolcai-medence lápvidékéből kecsesen kiemelkedő, a táj felett vigyázóan terpeszkedő Szent György-hegyet illeti meg. Kedvenc tanúhegyemet egy kiadós balatoni strandolás után, naplemente idején, egy pár órás, vidám családi séta keretében fedeztük fel. 2017.08.19 08:19
Bejártuk a „magyar Svájcot”
Nemcsak a híres Csepegő-sziklát és Ferde-vízesést láttuk, de sétálgattunk a hangulatos Óbányán és Kisújbányán, felmentünk egy remek kilátóhelyre és az erdei üveggyártásról is sok-sok érdekességet megtudtunk.   2017.08.18 16:00
Az Inle-tavi hajótúra kész vízi mozi
Az Inle-tó fantasztikus felüdülés volt Yangon után. A két hegycsoport közti völgyben fekvő tó vízi mozija kötelező kör Burmában, hajózás vissza az időben. A tavi hajótúra vízi ösvényein elénk táruló látvány olyan, mintha egy NatGeo filmben járnánk élőben.   2017.08.17 10:14
Tihanyban a családdal is lehet teljesítménytúrázni
Kis helyen rövid táv, de komoly kihívásokkal, szintekkel, lenyűgöző panorámákkal, sok-sok élménnyel és változatos környezettel. A Tihanyi koponya teljesítménytúra meghökkentő neve ellenére kellemes vasárnapi (és akár családi) program. 2017.08.16 12:38

Közösségi oldalak
A hónap fotója
2018. május
Rajki Róbert:
Harmatos hajnal
36. GERECSE 50
Így látták az idei Gerecse teljesítménytúrák résztvevői ezt a borongós, kissé hűvös, húsvét...