MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumTuristashopTermészetjáró kártya

TÚRAAJÁNLAT

Keresztülszeltük a Szlovák Paradicsomot
Ott jártunkkor nem éppen paradicsomi állapotok fogadtak minket a leghíresebb szlovák nemzeti parkban: a szűk, sziklás völgyekben nagy zajjal és rémisztő erővel vágtattak végig a hóolvadástól és szokatlanul bőséges esőzésektől megáradt patakok. A cél ezúttal a legmagasabb vízesést rejtő Sólyom-völgy volt.  2018.05.01 09:00
Kisvasutazás extrákkal
A városok zaját, parkolót és aszfaltot is hátrahagyva megérkezni a csendbe: az erdei vasutak végállomásai sokak számára ideális úti célok, míg másoknak „csak” egy-egy újabb felfedezőút kezdőpontjai. Összeállításunkban hasznos tippeket adunk az utazás folytatásához.  2018.04.28 09:00
Tavaszi bringás Tisza-tó-kerülés
A Tisza-tó télen-nyáron egyaránt kiváló célpont a kerékpárral túrázóknak – családdal, barátokkal, párban vagy akár egyedül. Tavaly június után idén februárban is felkerekedtünk egy tókerülő bringatúrára. Egyik alkalommal sem csalódtunk.  2018.04.22 10:00
Autó nélkül a legszuperebb főváros környéki kirándulóhelyekre
A legtöbben tavasszal vágynak a természetbe, de nem sokan tudják, hogy a Budapest környéki kirándulási célpontok tömegközlekedéssel is könnyedén elérhetőek. A Pilisi Parkerdő szakemberei most összegyűjtöttek néhány környezetbarát lehetőséget. 2018.04.19 14:30
Páratlan úti cél a honti „szakadás”
A turisták által kevésbé ismert észak-börzsönyi táj legizgalmasabb természeti látványossága a Honti-szakadék, amit a környékbeliek csak „szakadásnak” hívnak. Nem véletlen az elnevezés, hiszen a páratlan geológiai helyszín valóban úgy fest, mintha beszakadt volna a hegy oldalába. 2018.04.19 13:30
Geokéktúra a Zempléni-hegységben
Az Országos Kéktúra Hollóházától Boldogkőváraljáig tartó, közel 100 km-es szakasza számtalan egyedülálló földtani természeti értéket érint. Új sorozatunkban ezeket a geológiai csodákat mutatjuk be, elsőként a Zempléni-hegységet véve célkeresztbe. 2018.04.14 09:00
Forrástúra extrákkal
A bőség zavarával kellett szembenéznie április 7-én a teljesítménytúrázóknak. Ezen a szombati napon ugyanis meglehetősen színes volt a túrapaletta, ami jobbnál jobb útvonalakkal csalogatta a természetjárókat. Túratársaimmal mi végül az eldugott helyeket és járatlan utakat hirdető Magyarországi Forrástúrák a Visegrádi-hegységben elnevezésű tematikát választottuk, ami a várakozásoknak megfelelően nem csupán izgalmas helyekre kalauzolt el minket, hanem egy már unalomig ismert hegységet helyezett új dimenzióba. 2018.04.10 17:30
Az ócsai láperdőből már csak a tündérek hiányoznak
Ócsa és környéke remek programot kínál a kisgyerekes családok számára is. Sétálhatunk egy tanösvényen, megcsodálhatjuk az egyik legismertebb középkori eredetű templomot, és ha jókor megyünk, a hangulatos tájházban még kézműveskedhetünk is. 2018.04.08 09:30
Szőlődombi perspektívák – Császtai-kilátó
Még három éve sincs annak, hogy Edelény városa egy impozáns kilátóval gazdagodott az Északerdő Zrt. jóvoltából.  2018.03.31 09:00
Varázslatos hazai vízesések
Bár Magyarország nem a hatalmas, hömpölygő zuhatagairól híres, azért itthon is találunk különleges vízeséseket, amelyek köré megéri kirándulást szervezni. A hazai „klasszikusok” mellé összegyűjtöttünk még néhány kevésbé ismertet, amitől garantáltan eláll majd a lélegzeted. Bakancslistagyanús mind. 2018.03.30 09:00
Panorámák a budai sárgán
Egy főváros környéki kiránduláshoz mi a sárga turistautat választottuk, hogy jelzésváltás nélkül és egyben járjuk be az ismertebb és eldugottabb budai kirándulóhelyeket. Túraajánlatunk első részében Pilisvörösvárról indultunk, és számos látnivaló érintésével jutottunk el Hűvösvölgybe. Ezúttal a sárga út budaörsi végállomásáig tartó szakaszát mutatjuk be, ami szintén változatos és panorámás helyeket tartogat a Budapest környéki kirándulók számára. 2018.03.29 14:00
Sárga úton a város peremén
A főváros környéki hegyek és különösen a normafai rész igen szövevényes turistaút-hálózattal bír. A kirándulók többsége errefelé rövid körtúrákat tesz, vagy sűrű jelzésváltásokkal jutnak el a Budai-hegyek valamely látványosságához. Mi ezúttal a környék turistaút színkavalkádjából kiválasztottunk egyet, és nemcsak végig jártuk, de meg is bizonyosodtunk arról, hogy egy utat követve is remek túrát tehetünk a város peremén. 2018.03.27 14:00
Sorrentói tavaszvárás
A Csíki-hegyek a Budai-hegység legdélebbi röge, a Sorrento pedig ennek egy kiemelkedő, látványos sziklaképződménye. Sokan az olaszországi Sorrento városának tengerparti szikláihoz hasonlítják, a neve is innen ered.  2018.03.25 09:00
Dinók sétáltak egykor a Mecsekben
A Mecsek nemcsak a Dél-Dunántúl ékköve, hanem hazánk egyik legvadregényesebb középhegysége. A szelíd lankákkal és sűrű erdőségekkel megkoronázott hegyvidék azonfelül, hogy valódi ínyencfalat a hegyi túrák kedvelői számára, a hazai földtörténet egyik legizgalmasabb „olvasmánya” is egyben. 2018.03.24 10:00
Benéztünk a pamlag-völgyi szörny barlangjába
Bár az évszakok még mindig nem döntötték el, mikor kezdődik a kikelet, azért múlt héten már egy kis tavaszban is részünk lehetett. Ezt kihasználva indultam a Vértesbe, ahol egy rövid túra keretében bejártam a Csákvár környéki egykori Esterházy birtokot, felfedeztem a vadregényes Pamlag-völgyet, és megcsodáltam egy festői kis falut, ahol meg is szálltam. 2018.03.21 10:21

Közösségi oldalak
A hónap fotója
2018. május
Rajki Róbert:
Harmatos hajnal
36. GERECSE 50
Így látták az idei Gerecse teljesítménytúrák résztvevői ezt a borongós, kissé hűvös, húsvét...