MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumTuristashopTermészetjáró kártya

TÚRAAJÁNLAT

Látványos fasorok Magyarországon
Az allékban mindig van valami fenséges, bármelyik évszakban sétálunk is át alattuk. Fasorokat bemutató sorozatunk második részében újabb öt szép és hangulatos hazai „faalagutat” ajánlunk a figyelmetekbe. 2019.08.20 09:00
Látványos hazai fasorok
Összeállításunkban olyan hazai fasorokat mutatunk be, amelyek minden évszakban elbűvölnek, ezért megéri „köréjük szervezni” egy kirándulást. A számtalan szép közül most ötöt ajánlunk. 2019.08.18 09:00
Végigjártuk Magyarország legszebb vidékét
Papíron – akárcsak mondjuk a pecázás – a vándortúrázás is nettó gyötrelem, mert ugyan kinek van kedve egy nehéz zsákkal hegyen-völgyön baktatni, esténként kipakolni a végtelen mennyiségű motyónkat, földön aludni, majd hajnalban kelni, és mindezt előröl kezdeni, és folytatni napokon át. Aztán a gyakorlatban valahogy mindez élvezetes hobbivá nemesül, amiért tömegek rajonganak. Az idei Fjällräven Vándortúrán próbáltuk meg kideríteni, hogy mi okozza ezt a tátongó szakadékot az elmélet és valóság között. 2019.08.17 07:00
A szentendrei macskakövektől a kőgombáig
Szentendre évszázados utcái a nyári napokon éppúgy remek célpontok, mint a fölötte emelkedő Kő-hegy bizarr sziklái, a kettőt azonban elválasztja néhány kevésbé izgalmas kilométer. Egy különleges, titkos úton viszont gyorsan elfogy a távolság. 2019.08.16 14:30
Négy közeli hely, ami a hosszú hétvégén is megőrzi a csendet
Itt az újabb augusztus 20-i hétvége, a népszerű belföldi úti célokat pedig menetrend szerint elözönli a kikapcsolódásra vágyó tömeg. Összegyűjtöttük helyettük néhány kedvenc alternatívánkat. 2019.08.15 12:00
Pihenő Veszprémfajsz dísze fölött
A veszprémi megyeszékhely szomszédságában létezik egy apró falu, amelynek utcái ma is a sváb falvak évszázados mindennapjairól, parkos dombja pedig a Bakony déli dombjairól mesél. Ha már itt jártunk, természetesen a Bakony legkevésbé magas kilátójának mindkét lépcsőfokát is megmásztuk. 2019.08.13 11:00
Egy nagy lépésre a Balatontól – Vászoly és Dörgicse
A Balaton-felvidék idilli falvaiban járva mindig költözhetnékem támad. Nagyon el tudnám képzelni errefelé az életet, a maga nyugalmával és gyönyörű természeti környezetével. Most sem volt ez másképp. 2019.08.11 09:00
Dunaföldvár őrtornyában
A Duna hazai szakaszának közepén elterülő város idilli fekvésével kis túlzással Buda kis méretű mása is lehetne, valójában viszont nem lenne találó ennyivel bemutatni Dunaföldvárt és apró várát. 2019.08.10 14:00
Nagy kalandok kis sétahajókon
Manapság a vadon szélére vagy akár a mélyére is több úton-módon eljuthat a kényelempárti kiránduló: gurulhat, libeghet vagy zakatolhat. De mi a helyzet akkor, ha nincs út? Hazánk sok eldugott táját a természet szerencsére vizekkel is bőségesen behálózta, így már csak egy kényelmes motoros hajóra lesz szükség. 2019.08.10 13:00
Egy rövid gerinctúra a Magas-Börzsöny peremén
A Magas-Börzsöny bércei hazánk legszebb középhegységi katlanjait övezik, és az egybefüggő lakatlan terület igazi turistaparadicsomként vonzza a természetjárókat. Meredeken leszaladó hegygerincek és kőtaréjok, vadregényes erdők és panorámás kaldera teszi páratlanná ezt a tájat, amit akár egy rövidebb túrával is megismerhetünk. 2019.08.10 10:50
Pelikán-ház Erdei Iskola – Elzamajor gyermekszigete
Nyári összevont lapszámunkban Magyarország harmadik legnagyobb természetes állóvizére, a Velencei-tóra és környékére fókuszálunk, és szálláshelyajánló rovatunkkal is szerettünk volna hűek maradni a tematikához. Iskolások hadaihoz szokott kiszemeltünk egy csodálatos madárparadicsom tőszomszédságában várta, hogy felfedezzük. 2019.08.08 10:30
Vaskeréken a Börzsöny déli kapujába
Nyár eleje óta átszállás nélkül utazhatunk Szobról Nagyirtáspusztára a Dunakanyar kevésbé ismert erdei vasútján. A vonat szinte új, a látnivalók viszont alig változtak, és továbbra is felfedezésre várnak. 2019.08.06 11:00
A Magas-Tátra esszenciája egy körtúrában
 Csipkézett hegyormokkal körbevett, zúgó hegyi patakok és kristálytiszta tengerszemek. Sziklaösvényes-láncos kapaszkodás varázslatos panorámákkal. Kényeztető menedékházazás és persze megannyi felejthetetlen élmény. Ezek mind beleférnek akár egy egynapos túrába is, tökéletesen bemutatva a Magas-Tátra változatos és elkápráztató környezetét. 2019.08.05 14:37
Vasalt utakon a Körmöci-hegységben
Kipróbáltuk Szlovákia egyik legújabb via ferratáját Körmöcbánya szomszédságában. Az akár egy nap alatt is teljesíthető túra családi programnak sem utolsó. 2019.08.03 09:00
Virágszőnyeg és óriás kőszivacs a Pilisben
Sok hűs árnyék, változatos kilátások és végig lejtő út: a legtöbben valahogy így képzeljük a tökéletes nyári erdei kiruccanást. A Pilis kevésbé ismert nyugati sarka pedig ennél is többet tartogat. 2019.08.02 10:30

Közösségi oldalak
A hónap fotója
2019. szeptember
Herczeg Kinga:
Helix
38. Gerecse 50
38. alkalommal rendezték meg a Gerecse 50 teljesítménytúrát 2019. április 27-én, közel 6500-an...