MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumTuristashopTermészetjáró kártya

TÚRAAJÁNLAT

Kőtenger és virágözön – tavasz Salföldön
A Balaton-felvidék számomra az ország egyik legszebb tája. Minden évszakban gyönyörű, ilyenkor tavasszal meg aztán különösen, mikor mindenhol virágba borult fákat és bokrokat lát az ember. A Káli-medence egyik legszebb falujában, Salföldön jártunk. 2019.04.11 08:30
Leereszkedtünk Magyarország legszomorúbb sorsú kristálybarlangjába
Néhány hónappal ezelőtt járta be a médiát a hír, hogy az egykor minden négyzetmilliméterén csillogó-villogó, majd alaposan lepusztított Sátorkőpusztai-barlangban új kristályképződmények kerültek elő. Alig vártuk, hogy megnézhessük ezeket. 2019.04.10 09:24
Legendás fák nyomában Héderváron
Győr és Mosonmagyaróvár között félúton, a Szigetköz szívében van egy kis falu, Hédervár, mely nemcsak, hogy gyönyörű környezetben fekszik, de meglepően sok látnivalóval is büszkélkedhet. Itt van például a Héderváry család kastélya, az ország legöregebb fája, és persze a híres Krumplibogár-szobor. 2019.04.10 09:00
Őr-hegyi minitúra felfedezőknek
 A Keleti-Gerecse Őr-hegye több szempontból is egyedinek számít. Nem is hinnéd, hogy egy rövid kirándulás mennyi élményt tartogathat. 2019.04.08 11:47
Most már biztos, hogy elpusztult Báró
A fehér gólya jeladója utoljára szeptemberben működött, akkor Báró Izrael északi részén járt. Azóta semmit nem tudni róla. Lehet, hogy lelőtték vagy áramütést szenvedett, de más baleset is érhette. 2019.04.08 11:18
Adrenalinfröccs a Békás-szorosnál
A Gyilkos-tó feletti, a turisták által gyakran fotózott Kis-Cohárd merész sziklafalát most már az aktívabb és elhivatottabb természetjárók is megmászhatják a Wild Ferenc-emlékút páratlan via ferratáján. Az egekből pedig hova máshova, mint a Kis-Békás-szoros bugyraiba vezet utunk, ahol kipróbálhatjuk a kanyoningozást. Érdemes fentről és belülről is megtapasztalni a Békás-szoros környékének páratlan természeti kincseit.  2019.04.07 09:00
Fák fölött sétáltunk a Bélai-Tátrában
Már az átadása óta fenjünk a fogunkat a szlovák lombkorona-tanösvényre, amely számos hazai társával ellentétben nem az ágak között, hanem egyenesen a fák fölött vezet, egy látványos kilátó is tartozik hozzá, a teteje pedig a tériszonyosok rémálmát rejti: egy rugalmas hálón lépkedve nézhetünk le a mélybe.  2019.04.06 07:00
Bánkúti turistaház – Sícentrum pecséttel
A Bükk alapos bebarangolására száz nap is kevés volna, de ha megfelelően választunk csillagtúránkhoz kiindulópontot, ennek töredéke is elegendő lehet egy mélyrehatóbb ismerkedéshez. Mi Bánkutat céloztuk meg. 2019.04.02 07:00
Már érzik a tavaszt a Dinnyési-fertő madarai
Alig ötven percnyire a zajos fővárostól és a zsúfolt hétköznapoktól igazi feltöltődést jelent egy délután a Dinnyési-fertőn. A területet Fenyvesi László környezeti nevelővel jártuk be, akitől végre megtudtam azt is, mi is az a varsababa. 2019.03.31 07:00
Győr – városi séta kicsit másképp
Miért lett a városháza tornya ilyen magas? Milyen kapcsolat van Egon Schiele és Győr között? Miért kellett a Rábcát, a hídjával együtt átköltöztetni? Többek között ezekre az izgalmas kérdésekre is választ kaptunk Győrben. A várost ezúttal egy rendhagyó városnéző túrán jártunk be.   2019.03.28 17:15
Az ócsai láperdőből már csak a tündérek hiányoznak
Ócsa és környéke remek programot kínál a kisgyerekes családok számára is. Sétálhatunk egy tanösvényen, megcsodálhatjuk az egyik legismertebb középkori eredetű templomot, és ha jókor megyünk, a hangulatos tájházban még kézműveskedhetünk is. 2019.03.24 09:00
Különleges hazai forgatási helyszínek, ahol kirándulhatsz is
Nem kell Los Angelesig utaznod ahhoz, hogy klassz filmes célpontokat találj, Magyarországon is bőven akadnak ilyenek. Összeszedtük a legérdekesebbeket.  2019.03.24 07:00
Érdekes hazai filmes helyszínek, ahol kirándulni is lehet
Külföldön a filmturizmus mára nagy trenddé nőtte ki magát, és szerencsére itthon is bőven akadnak olyan forgatási helyszínek, amelyeket élmény meglátogatni. Összegyűjtöttük azokat, ahol nemcsak a filmes élményeket elevenítheted fel, de akár kirándulhatsz is egy jót.  2019.03.23 07:00
Apró vár nagy panorámával Hegyesd felett
A Tapolcai-medence tanúhegyeinek szinte mindegyike különlegességet rejt a tetején. A várfalakat hordó Csobánc vagy a bazaltoszlopairól híres Szent György-hegy mellett igaz ez a medenceperemen magasodó kicsiny, de hegyes Hegyesdre is, amelynek várát gyakorlatilag teljesen elsöpörték az évszázadok, viszont körülötte minden más alig változott.  2019.03.17 09:00
Kisvasutazás extrákkal
A városok zaját, parkolót és aszfaltot is hátrahagyva megérkezni a csendbe: az erdei vasutak végállomásai sokak számára ideális úti célok, míg másoknak „csak” egy-egy újabb felfedezőút kezdőpontjai. Összeállításunkban hasznos tippeket adunk az utazás folytatásához.  2019.03.15 08:30

Közösségi oldalak
A hónap fotója
2019. május
Orliczki Gábor :
Tekergős az út hazafelé
36. GERECSE 50
Így látták az idei Gerecse teljesítménytúrák résztvevői ezt a borongós, kissé hűvös, húsvét...