MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumTuristashopTermészetjáró kártya

TÚRAAJÁNLAT

Két keréken a Börzsönyben
Még az aszfaltcsík is kiváló lehetőségeket rejt a természetjáró élmények szerzéséhez, főleg, ha jól választjuk ki az utat és jármódot. 2017.10.31 15:00
Most sem okozott csalódást a Piros 85
Piros sáv jelzés 87,6 kilométeren keresztül. Csakis az, és persze sok minden más: hegyek-völgyek a Pilisben, a Visegrádi- és Budai-hegységben. Őszi színek és illatok, nyüzsgés és vidám társaságok, komoly kihívások, változatos időjárás és hosszú sötétben megtett szakasz – végül pedig a teljesítés nagyszerű élménye.  2017.10.31 12:45
Potyautasokkal a Kéken – Palin–Nagybakónak
Az október 23-ai hétvégén családi barátokkal utaztunk el. Az úti cél kiválasztásakor figyelembe vettük azt is, hogy ne legyen túl messze a RP-DDK-tól, így Keszthelyen töltöttük a hosszú hétvégét. A cél az volt, hogy legalább egy napot kéktúrázzunk, úgy, hogy azt mindenki élvezze: felnőttek, apróbbak és kevésbé aprók egyaránt.   2017.10.30 11:25
Kikötöttünk a Kisalföld lakatlan szigetén
A Kis-Somlyó mérete, kora és hasznosítási módja alapján is a Badacsony ikertestvére lehetne, ha nem rejtőzne a nagyobbik fele a föld alatt. Pedig szomszédos városok, nagy magasságok és Balaton nélkül különleges felfedezések várnak. 2017.10.29 09:30
Az ország tetejétől a parádi kastélyig szánkáztunk az avaron
Ha az Ilona-völgyi vízesés a cél, általában Parádfürdőről közelít a kiránduló. Mi most inkább a Kékesről indultunk, és beiktattunk a tervbe egy kis mókusetetést és panorámavadászatot is. A bőséges esőzés a vízesésnek jót tett, nekünk pedig izgalmas kihívásokat tartogatott a csúszkálás a sáros leveleken. 2017.10.27 14:01
A Kőszegi-hegység ősszel is óriási élmény
A kötelező hazai. Volt még egy túra aznap, amire igen szívesen mentem volna, de hát a Kőszegi-hegység számomra természetesen kihagyhatatlan. Ebben a gyönyörű őszben pláne! Nem is bántam meg, bár akadtak magasságok és mélységek – minden értelemben.  2017.10.25 12:30
Európa legvastagabb madárszőnyege vár a Hortobágyon
Aki kíváncsi, miként töltekeznek fel nálunk a délre tartó daravak, jobb, ha mielőbb útnak indul az Alföld irányába, mert a madarak hamarosan felkerekednek, és a meglesésükre szervezett túrákra is vészesen fogynak a helyek. 2017.10.19 11:42
Egy nap két kilátó kétszer a Balaton-felvidéken
Varázslatos, lenyűgöző és sokszínű. Az aranyló október nyárias, kifejezetten meleg hétvégével ajándékozta meg a természetbe vágyókat. Lehet-e szebb, hangulatosabb tájat választani ilyenkor egy túrához, mint a Balaton-felvidék? Aligha! Egy esti vagy éjszakai túra egészen remek ötlet ilyenkor. 2017.10.17 14:40
Varázslatos őszi panoráma a Hegyes-tetőn
Tavaly sem hagytuk ki a „Fel a Hegyes-tetőre!” túrát, de idén egyenesen bűn lett volna. Szikrázó napsütésben pompázó őszi táj, balzsamos levegő és varázslatos panoráma. Egy kilátós túra ennél jobb már nem is lehetne. 2017.10.17 11:30
A szarvasbőgés és egy haramia nyomában
Kettős céllal vágtam bele még szeptember végén a Királyrétről induló rövid, de élménydús kirándulásba. Szerettem volna lencsevégre kapni egy bőgő szarvasbikát, illetve egy börzsönyi betyár búvóhelyét, melyet már korábbról ismertem, de még nem örökítettem meg a fotógyűjteményem számára. 2017.10.13 11:30
Kilátót avattak a Romhányi-hegyen
A most átadott, 26 méter magas építményt az Országos Kéktúra útvonaláról rövid kitérővel közelítheted meg. Teraszáról teljes körpanorámában lehet részed. 2017.10.12 12:15
Tejködbe vesző tátrai csúcson
Az első sikeres tátrai csúcstúránk után szeptember elején ismét a Magas-Tátra felé vettük az irányt. Nem mást pipálhattunk ki a listán, mint a 2454 m magas Nagyszalóki-csúcsot. Az időjárás ezúttal nem volt túl kegyes hozzánk: a köd az egész túra alatt sejtelmes fehérbe vont mindent. 2017.10.10 14:07
Meglepetés a Bakonyi Barangolás teljesítménytúra végén
Hetven kilométernyi túra őszi tájakon, közel kétezer méter szintemelkedéssel. Az Öreg-Bakony megannyi látványos részét érintettük és meghódítottuk, és mindvégig nagyon kellemes időben barangolhattunk. 2017.10.10 11:29
A retyezáti túra folytatódik
Van abban eleve valami nosztalgikus, ha az ember közel egy év elmúltával lépésre pontosan ugyanonnan kezdhet – folytathat egy túrát, vagy egy megkezdett utat. Így voltunk mi is most ezzel a retyezáti úttal.  2017.10.03 10:12
Szőlők és pincék között a Balaton-felvidéken
Nem egy klasszikus teljesítménytúra, annyi bizonyos! Két rövid táv, aránytalanul sok ellenőrző ponttal, számos szalagozott (egyébként jelzetlen) szakasz, rengeteg aszfalt. Mégis ide vonzott bennünket a gyönyörű táj, az ismeretlen részek felfedezésének vágya, no és nem utolsósorban a finom borok.  2017.10.02 15:28

Közösségi oldalak
A hónap fotója
2018. október
Nagy Patrícius:
Csillagkapu
36. GERECSE 50
Így látták az idei Gerecse teljesítménytúrák résztvevői ezt a borongós, kissé hűvös, húsvét...