MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumTuristashopTermészetjáró kártya

TÚRAAJÁNLAT

Láthatatlan erőd a Duna-parton - Komárom
A komáromi Monostori erőd a 19. század legfejlettebb haditechnikai elveinek felhasználásával több mint két évtizeden át épült, az építkezésen több ezer ember dolgozott. Az azonban nem derült ki, hogy a monumentális erődítmény éles helyzetben mire is képes; az erődöt ugyanis soha nem támadták meg. 2017.04.04 17:10
Törp Túra a Gerecsén
Hazánk legnépszerűbb teljesítménytúráján a legkisebbeket is külön túra várja a Decathlon csapatának támogatásával. 2017.04.04 16:30
Sziklatornyok és türkizkék lagúnák bűvöletében - Patagónia 2. rész
A chilei Torres del Paine Nemzeti Parkot a világ legszebbjei között tartják számon. A névadó sziklatornyok és gleccserek, tavak, folyók tarkítják ezt a festői vidéket. 2017.04.02 10:30
Kastélyok és kunhalmok a Dél-Tiszántúlon
A Körös-Maros Nemzeti Park részterületein számos érdekes kultúrtörténeti látnivalót találhatunk. Középkori templomromok, főúri kastélyok és kunhalmok is várják az alföldi túrázókat. 2017.04.01 09:06
Dél-börzsönyi kilátások
Egy túra, ahol egyszerre gyönyörködhettünk a Dunakanyar páratlan látványában, a dél-börzsönyi táj változatosságában és a tavasz pompázatos hírnökeiben. 2017.03.29 14:40
Messzelátó – Körtvélyesi-kilátó (Vértes, Tatabánya)
Az Országos Kéktúra útvonaláról a szépséges Mária-szakadék felső végén érdemes egy kis kitérőt tennünk egy új kilátóhoz. 2017.03.28 09:20
Festményben túrázni - Patagónia 1. rész
Patagónia meseszerű, elképesztően látványos nemzeti parkjairól és szélsőséges időjárásáról híres. Előbbiért látogattunk oda mi is, utóbbi pedig a túrák velejárója, amire érdemes előre felkészülni. 2017.03.27 10:00
Melyik magyarországi kastélyban járunk?
Nemcsak a várakat, de a kastélyokat is imádjuk: falaik között nemesi családok életébe nyerhetünk bepillantást, nem mindennapi történetek vagy egyenesen legendák kapcsolódnak hozzájuk, a parkjukban különleges növények között lehet kellemes sétát tenni. Képben vagy a hazai kastélyokkal kapcsolatban? 2017.03.24 10:00
Fókaügetésben a Téry Ödön-emléktúrán
Már tavaly terveztem, hogy végig járom a Téry Ödön emlék- és teljesítménytúrát, de akkor lemaradtam róla. Idén, március 18-án, szombaton viszont újból megrendezték, és engem az időjárás sem tarthatott vissza a budai, a pilisi és a visegrádi hegyeken 50 kilométeren át kanyargó túrától. 2017.03.23 13:03
Kora tavaszi túra a Gaja-szurdokhoz
Már több évre visszamenőleg kötelező programként szerepel naptárunkban a medvehagymaszedés, amihez kiváló lehetőséget biztosít a Keleti-Bakony. Természetesen nem kizárólag a sokféle gyógyhatásáról ismert növény invitál bennünket, hanem a gyönyörű táj, a rengeteg látnivaló és a friss levegő is, amelyben már a tavasz illata is érződik.  2017.03.18 09:00
Időutazás a szegedi Tisza-parton
Egy 138 évvel ezelőtti márciusi nap átírta Szeged történetét. Az áradó Tisza több ezer épületet döntött romba. Bejártuk azokat a helyeket, melyek mesélnek a város és a folyó kapcsolatáról, és felkerestük azokat az épületeket is, melyek túlélték az 1879-es nagy árvizet. 2017.03.15 16:00
Bazaltorgonák tövében – Kaán Károly kulcsosház (VIDEÓKKAL)
Megígértük, hogy változatos módon, részrehajlás nélkül fogunk válogatni a hazai outdoor szálláshelyek kínálatából. Igyekeztünk ennek eleget tenni, és ki is néztük magunknak a Szent György-hegy oldalában rejtőző objektumot, amely hazánk egyik leghíresebb erdőmérnökének és természetvédőjének nevét viseli. Két napunk volt a terepszemlére. 2017.03.11 08:06
Randevú a farmosi békákkal
Régóta készültem már arra, hogy részt vegyek egy békamentésen. Farmoson végre sikerült, ráadásul nemcsak barna ásóbékákkal találkoztam, de megismerhettem egy vadregényes, gyönyörű tájat is.   2017.03.09 16:30
Göcseji gyalog galopp
A Göcsej a Zalai-dombság legnagyobb kistája. Kevés turista ismeri ezt a dimbes-dombos tájat, melyben apró haranglábas falvak bújnak meg, és ahol pagonyerdők és lápos rétek váltják egymást. Pedig egyszer mindenkinek látni kell. 2017.03.09 10:39
Fagyott tavak a Bükkben
Egy tájékozódási pontbegyűjtő túra, ami csak rajtunk áll, hogy miről szól.   2017.03.03 14:00

Közösségi oldalak
A hónap fotója
2018. május
Rajki Róbert:
Harmatos hajnal
36. GERECSE 50
Így látták az idei Gerecse teljesítménytúrák résztvevői ezt a borongós, kissé hűvös, húsvét...