MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumTuristashopTermészetjáró kártya

TÚRAAJÁNLAT

Víztározóból madárparadicsom – a Tisza-tó
A tavat elsősorban az öntözés biztosítása, a villamosenergia-termelés és az árvízvédelem miatt hozták létre, hogy mindeközben a természet is otthonra talál itt, arra akkoriban talán nem is számított senki. Bejártuk a Tisza-tó vadregényes vízi útjait. 2018.07.01 09:30
Öt izgalmas erdei ösvény, amit kár lenne kihagyni
Nincs több ötleted, hogy mivel foglald le a gyerkőcöt a nyári vakáció idején? Összegyűjtöttünk néhány szuper kirándulást, amelyeken az egész család jól érezheti magát. 2018.06.30 09:00
Rejtélyes források és muzeális gőzhajók – Dunaalmás és Neszmély
Római emlékeket kutattunk fel az erdő közepén, megidéztük Csokonai szellemét, és megnéztük a Duna egyik öblében ringatózó, nyugdíjba vonult hajókat. A Gerecse lábánál, Dunaalmáson és Neszmélyen jártunk. 2018.06.28 16:00
A kőröshegyi levendulától a kereki várig
Ha balatoni nyaralás, esetünkben ez már hosszú ideje az északi partot jelenti. Idén nyáron azonban eldöntöttem, felfedezem a déli part környékének látnivalóit is. Az ismerkedést a Balatonföldvárhoz tartozó Kőrösheggyel és a közeli Kerekivel, illetve annak középkori várával kezdtem. 2018.06.24 10:30
Tekerés a bikla szélén
A dél-baranyai, Dráva menti tájegységet egyes néprajzkutatók úgy határolják le, hogy „ameddig a bikla ér”. Hogy mi is az a bikla, mi jellemzi az Ormánságot, hogy miért is érdemes kerékpárral meglátogatni? Cikkünkből minden kiderül.  2018.06.10 10:00
Panorámák a Zala mentén
A legszédítőbb vagy legmeredekebb hazai hegyeket innen messze találjuk, de a nyári színpompában ragyogó dombok és szőlőhegyek talán most mutatják a leghangulatosabb arcukat. Összeállításunkban a Zala folyó és tágabb környezetének néhány jellegzetes kilátópontját vesszük sorra. 2018.06.03 09:00
Kalandokkal körülbástyázott vár
Itt található az ország egyik legromantikusabb várromja és első via ferratája (vasalt útja). Az pedig hab a tortán, hogy a környéken minden megvan, ami egy izgalmas természetjáráshoz szükséges: vadregényes ösvények, barlangok, meredek sziklák, zúgó patakok. 2018.05.29 09:00
Ennyi vár ilyen kis helyen a világon nincs
Itt van két szuper tipp, hogy mivel töltsük el a hétvégénket, ha éppen nincs strandidő a Velencei-tónál, és már körbebringáztuk a tavat. 2018.05.28 09:44
Hazai zarándokutakon önmagad felé – 2. rész
Az egyre népszerűbb külföldi utak mellett itthon is számos zarándokút közül választhatod ki azt, amelyikre leginkább felkészültnek érzed magad testileg és lelkileg egyaránt. Megmutatjuk a legszebb és legfontosabb magyarországi zarándoklatokat.  2018.05.26 08:30
Bükk-átkelés csillagfénnyel
Hazai hegységeinkben is több napra félretehetjük a civilizációt, és meglehetősen szoros kapcsolatba léphetünk a természettel, ha ügyesen tervezzük meg túraútvonalunkat. A bükki átkelés 40 kilométere során teljes keresztmetszetet kaphatunk a hegyvidék sajátos világáról, és akár a szabadban is alhatunk az ország legújabb csillagoségbolt-parkjában.  2018.05.26 08:00
Hazai zarándokutakon önmagad felé – 1. rész
Mindenkinek mások a motivációi, ha zarándoklatra vállalkozik: sokan azért kelnek útra, hogy dacolva a természet viszontagságaival választ kapjanak életük nagy kérdéseire, mások a személyes hit megerősítését várják az úttól. Összegyűjtöttük a legszebb és a legfontosabb magyarországi zarándokutakat. 2018.05.21 09:30
Itt is érdemes kirándulni a gyerkőccel
Összegyűjtöttünk még néhány remek családi túracélpontot, ahol garantáltan nem fognak unatkozni a kisebbek sem.  2018.05.21 09:00
Túrák, amelyeket a gyerekek is imádni fognak
Kisebb csemetékkel kimozdulni sokszor már önmagában is logisztikai bravúr, de ez csupán a kezdet, mert egy gyerekbarát úti cél és túraútvonal megtervezése legalább akkora stratégiai feladat, mint egy kisebb páncéloshadosztály kommandírozása. Ehhez nyújtunk most segítséget. A túrákat igyekeztünk úgy összeállítani, hogy a szülők se érezzék magukat játszótér szélére letámasztott biodíszleteknek. 2018.05.20 09:00
Ébredő tavasz a Dolomitok vidékén
Annak reményében indultam útnak a Dolomitokba május elején, hogy krókuszokkal borított hegyoldalakat fotózhatok. Olyan tájakat, ahol a végeláthatatlan lila virágszőnyeg összeér a horizonttal, és az ott emelkedő havas hegycsúcsokkal. Bolzano környékét szemeltem ki, ahol aktív virágkeresésbe kezdtem. 2018.05.18 15:15
Bakonyi rompiknik és mesés tiszafás
Bakancslistám top 5-jében régóta ott szerepel a szentgáli tiszafás, mint az egyetlen nagy kiterjedésű hazai, természetes tiszafa-előfordulás. Eddig valamiért nem jutottam el ide, ezért is örültem a májusi bakonyi kirándulásnak. És ha már Bánd felé vettük az irányt, megnéztük az Esseg-vár romantikus romjait és a közeli Miklós Pál-hegy tetején magasodó kilátót, ahonnan szerintem a legszebb rálátást nyeri az ember a Bakony északi és déli domborulataira, valamint a Balaton-felvidék felé.  2018.05.18 13:30

Közösségi oldalak
A hónap fotója
2019. szeptember
Herczeg Kinga:
Helix
38. Gerecse 50
38. alkalommal rendezték meg a Gerecse 50 teljesítménytúrát 2019. április 27-én, közel 6500-an...