MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumTuristashopTermészetjáró kártya

TÚRAAJÁNLAT

Betyáros túra a Börzsönyben
A legtöbb ember a betyárokat az alföldi rónaság, esetleg a Bakony dimbes-dombos díszletébe képzeli bele, pedig a Börzsönynek is megvolt a maga betyárja. Ráadásul nem is akármilyen betyár volt Sisa Pista, akire még most is emlékeznek a környékbeliek. Sőt, a Verőcei Ifjúsági Diák Sportegyesület még teljesítménytúrát is rendezett Sisa Pista 45 néven, így emlékezve a jó útra tért haramiára.  2017.08.30 15:30
Bakonyi teljesítménytúra az utolsó nyári melegben
Változatos, vadregényes vidéken sok-sok látnivalóval fűszerezett teljesítménytúra vezet végig az Öreg-Bakony jellegzetes tájain. Ötven kilométeren keresztül nemcsak ezekkel, de megannyi kihívással is találkoztak a vállalkozó kedvűek. Mindezt pazar ellátással és kiváló rendezéssel tették még felejthetetlenebbé a szervezők. 2017.08.29 13:19
Bakancslistás túra a Triglavon
Nyolc-kilenc éves lehettem, amikor különféle próbákat eszeltem ki magamnak, amikkel azt akartam bizonyítani, hogy bátor lány vagyok. Akkor még nem gondoltam, hogy 50 fölött egy valódi bátorságpróbán veszek majd részt, ami meghatározó élménnyé válik számomra. 2017.08.28 12:01
Potyautasokkal Szennától Szilvásszentmártonig
Augusztus elején Igalban nyaraltunk pár napot. Úgy gondoltuk Gáborral, hogy nem csak a strandolásról kellene, hogy szóljon a szabadság, így egy kis túrázást is szerettünk volna beiktatni a nyári vakációba. Igaltól nem is olyan messze, Kaposvártól kicsit délre ki is néztünk egy szimpatikus Dél-dunántúli Kéktúra-szakaszt, több kiugrási lehetőséggel, így elég rugalmasan tudtuk alakítani a túrázást. 2017.08.25 11:04
Nyárzáró kiruccanás a Mátraalján
A Gyöngyös fölötti dombokon, egy olyan vidéken, ahol a legtöbbször csak átutazóban járunk, a közelgő ősz első színeit kerestük, és látványosságok egész sorát találtuk. 2017.08.24 14:00
A Júliai-Alpokban a kilátás minden fáradságot megér
Fenséges hegycsúcsok, szénatárolókkal és tehenekkel tarkított, üde hegyi legelők oldalában gondosan ápolt apró konyhakertek, amerre a szem ellát. Elsőre ez a kép fogadja az autópályáról letérő, hegyi utakon tekergő turistát, aki Szlovénia északnyugati része fele veszi az irányt. 2017.08.24 11:33
Balaton-felvidék akármikor, akárhányszor
Kilátók, fantasztikus panorámák, balatoni borok, egyedi építészeti emlékek. Többször bejárt, ismert utak és vadregényes, ritkán látott tájak. Ismerősök, barátok, remek csapat, jó hangulat, és még eső sem lett a Bauxitkutató 30 teljesítménytúrán. 2017.08.23 11:08
Az óbükki Partizán-túra
Szeretem a szép, régi turistajelvényeket, az izgalmas, alig járt vadregényes tájakat, a múltat idéző turistaemlékeket, de hogy mindezt egyszerre megtalálom, egyetlen 20 kilométeres túrába sűrítve, azt álmomban sem gondoltam volna. Pedig az Ózdhoz közel eső Hangonyi-tótól Borsodnádasdig piros sáv jelzéssel vezet a Partizán-túra, amelyet a 60-as években festettek fel, és egyszerre nyújtja mindezt. 2017.08.22 13:00
A tanúhegyek királya, a Szent György-hegy
Ha a Balaton-felvidék tanúhegyeinek a királynője a Badacsony, akkor a királyi titulus mindenképpen a Tapolcai-medence lápvidékéből kecsesen kiemelkedő, a táj felett vigyázóan terpeszkedő Szent György-hegyet illeti meg. Kedvenc tanúhegyemet egy kiadós balatoni strandolás után, naplemente idején, egy pár órás, vidám családi séta keretében fedeztük fel. 2017.08.19 08:19
Az Inle-tavi hajótúra kész vízi mozi
Az Inle-tó fantasztikus felüdülés volt Yangon után. A két hegycsoport közti völgyben fekvő tó vízi mozija kötelező kör Burmában, hajózás vissza az időben. A tavi hajótúra vízi ösvényein elénk táruló látvány olyan, mintha egy NatGeo filmben járnánk élőben.   2017.08.17 10:14
Tihanyban a családdal is lehet teljesítménytúrázni
Kis helyen rövid táv, de komoly kihívásokkal, szintekkel, lenyűgöző panorámákkal, sok-sok élménnyel és változatos környezettel. A Tihanyi koponya teljesítménytúra meghökkentő neve ellenére kellemes vasárnapi (és akár családi) program. 2017.08.16 12:38
Kőről-kőre a Gerecsében
A népszerű túrasorozat legújabb állomása ezúttal egy olyan röghegységbe kalauzolt, amely látványos felszíni formáival és barlangjaival kápráztatott el minket. Mindeközben még kéktúrapecséteket is gyűjtögettünk. 2017.08.15 14:15
Potyautassal vágtunk neki a Dél-dunántúli Kéktúrának
Évek óta járunk június utolsó hétvégéjén Orfűre, mondhatni törzsvendégek vagyunk már a Fishing on Orfű fesztiválon. Idén összekötöttük a kellemest a hasznossal: belekóstolunk a Dél-dunántúli Kékbe is. 2017.08.15 11:29
A Kárpátkanyar gyöngyszeme: a Csukás-hegység
Az erdélyi Kárpátoknak három konglomerátumból felépülő hegysége van. A Csalhó a Békás-szoros közelében, illetve a Bucsecs és a Csukás (Muntii Ciucas) Brassó környékén. Nekem ez utóbbi tetszett leginkább. 2017.08.12 09:40
Gasztrofitnesz a Fertő tó körül
Évente ismételt családi hagyományunk, hogy körbetekerés címszó alatt „körbeesszük” a Fertő tavat. Közép-Európa legnagyobb sztyepptava nemcsak azért érdekes, mert az UNESCO Világörökség része. 2017.08.11 12:42

Közösségi oldalak
A hónap fotója
2018. október
Nagy Patrícius:
Csillagkapu
36. GERECSE 50
Így látták az idei Gerecse teljesítménytúrák résztvevői ezt a borongós, kissé hűvös, húsvét...