MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumTuristashopTermészetjáró kártya

TÚRAAJÁNLAT

Kőország a felhők felett: Túrák a Karancs-Medves-vidéken
Közel, vagy akár túl a térképek északi sarkain, Salgótarján fölött az elmúlt húszmillió év a látnivalók egyedi koktélját hagyta hátra. Itt hazánk legfiatalabb tűzhányói és legkésőbb épült városa együtt lélegzik a középkori várakkal díszített, medvék lakta erdőséggel. 2017.07.29 09:30
Randevú Pakson
Díszes porták, Duna-parti galériaerdők és könnyű siller borok – ezeket mind ugyanott találjuk, ahová a 127 baron üzemelő nyomottvizes reaktor vagy az MVM Paks focicsapata is kötődik. Paks élőben nagyon más, mint a fotelből gondolnánk.   2017.07.28 11:23
Bringával fedeztük fel Békés megye kastélyait
Három kastélyt érintő túránk Békéscsabáról indult, és Pósteleken, illetve Gyulán át Gyulaváriig tartott. Közben nemcsak az egykori békési főúri világ tárult fel előttünk, de megismertük a környék neves vízfolyásait, és erdőtelepítő civilekkel is találkoztunk. 2017.07.24 10:32
Nyírfa turistaház – Velence nyugalomszigete
Nyugat felé menni klassz dolog, kevésbé ismert vidékeket felfedezni pedig még inkább az. Amikor rájöttünk, hogy van egy Velence, amelyik nem az a bizonyos tóparti város, hanem egy Zala megyei község része, kíváncsiak lettünk. Kiderült az is, hogy a hajdani iskolaépületben turistaház üzemel, ráadásul egy nagyon barátságos árfekvésű. Odamentünk. 2017.07.23 10:20
Öt dolog, amiért a boron kívül is érdemes Tokajba jönni
Bár a legtöbben a hegy világhírű levéről ismerik, a világörökségi védelem alatt álló kultúrtáj „szárazon” is legalább annyit tud, mint más, idilli fekvésű hegyvidékünk. Öt alkoholmentes programtipp a nyári napokra. 2017.07.21 09:11
Körös körül két keréken
Szarvas környékén számos kerékpáros túraútvonal várja a bringásokat, melyek közös jellemzője, hogy a szintkülönbség szinte semmi, az élvezeti faktor viszont annál magasabb. 2017.07.19 14:00
Szigetköz, a vízitúrázók és a kerékpárosok paradicsoma
Azt szinte minden ember tudja, hogy a Duna a németországi Fekete-erdőben ered. Azt viszont kevesebben, hogy amikor a folyam belép Magyarországra, szintén érinti Feketeerdőt. Egy holtága kanyarog ott. Ez utóbbi azonban nem egy tájegység, hanem egy kis szigetközi falu Győr-Moson-Sopron megyében. Amikor megláttam a térképen, eldöntöttem, hogy odautazok.  2017.07.17 09:00
Szikláról sziklára a Magas-Tátrában
A nyári kánikulában egy kis felfrissülésért legtöbben a vízpart felé veszik az irányt, de mi inkább a hűs hegyeket választottuk aktív pihenésünk helyszínéül.  2017.07.12 13:03
Gyökértányérok és madárfütty – Thirring-körút
A Visegrádi-hegység egyik népszerű kirándulóhelye Dobogókő, ahonnan számos kiváló túraútvonal indul a szélrózsa minden irányába. Egyik klasszikus körtúrája a Thirring-körút, amelyet az 1990-es évek elején a Magyar Turista Egyesület Hunfalvy Osztálya épített ki erdélyi és kárpátaljai fiatalok segítségével. 2017.07.09 08:00
MESSZELÁTÓ – Kapkodtuk a tekintetünket a Kab-hegyen
Egy méter híján 600 méteren épült 2013-ban egy kilátó az adótorony tövében, ahonnét közel 180 fokban csodálhatjuk a távoli Balatont és a közeli Veszprém-Nagyványosi-medence lankáit, településeit. 2017.07.08 10:00
Tornyok Tata tetején
Legutóbbi tatai kirándulásomon eltértem a klasszikus útvonaltól, kihagytam a várat és az angolparkot, viszont felkerestem jó néhány régi vízimalmot, egy izgalmas kilátót és a különös hangulatú Kálvária-dombot. 2017.06.28 14:30
Vándorváró a Gánti-medencében – Gránás turistaház
A Vértes-fennsík sasbércei által keretezett Gánti-medence Magyarország legkisebb területű, csupán egyetlen településnek, a névadó Gántnak otthont adó kistája. A kevesebb mint 900 lelket számláló település pedáns épületei között akad egy olyan, amelynek neve már évtizedek óta ismert a kéktúrázók köreiben. Ez a ház 2015-ben megújult. És nem is akárhogyan. 2017.06.24 09:00
Kész akadálypálya a Bükki Kék
Ha egy túrázó kék turistajelzést lát, akkor egyből az Országos Kéktúrára, a Dél-dunántúli Kékre vagy az Alföldi Kéktúrára gondol. Pedig az országban körbeérő 2550 km-es Kékkörön kívül is találunk kék jelzést a terepen, melyek általában egy hegységen vezetnek végig. Ilyen például a 72 km hosszú Bükki Kék is, aminek nagy felfedezőkedvvel vágtam neki, hogy megismerjem a Bükk kevésbé ismert és változatos vidékét, illetve történelmét.  2017.06.23 12:00
Elveszett paradicsom a Mecsekben
Másfél évvel ezelőtt egy internetes oldalon jelent meg az az összeállítás, amelyben Magyarország tíz legszebb kisfalváról írtam. Óbánya akkor kimaradt. Jöjjön tehát most hazánk egyik, de a Mecsek mindenképpen legszebb fekvésű faluja. Ráadásul nem is egy tízes listán – hanem önállóan. Mert megérdemli.  2017.06.18 09:00
A hétvégén majd felmegyünk a hegyekbe…
Korábbi tókerülő és tóközeli túráink után most a Mátrába látogattunk, hiszen tavaly nyáron adták át a hegységben, mintegy 90 kilométernyi, jelölt kerékpárutat. El is határoztuk, hogy amint tehetjük, megnézzük, mit rejt az erdő a bringások számára.  2017.06.17 09:00

Közösségi oldalak
A hónap fotója
2018. december
Nagy Ferenc:
Tükröződés
36. GERECSE 50
Így látták az idei Gerecse teljesítménytúrák résztvevői ezt a borongós, kissé hűvös, húsvét...