MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumTuristashopTermészetjáró kártya

TÚRAAJÁNLAT

Leesett az állunk Szlovákia cseppkőbirodalmában
Cseppkő minden elképzelhető formációban: kis párkányokról aláfolyva, vízesésként lezúdulva, tornyosulva, elterülve, függeszkedve. A Bélai-barlang kihagyhatatlan, ha a Tátrában nem csak a magasságok vonzanak. 2018.10.08 09:13
Átkelés a Bélai-havasokon
Éveken át csak messziről, a Magas-Tátra ormairól csodáltam ezeket a szelídebb lejtőjű kúpjaival büszkélkedő fehérlő vonulatot, mígnem idén eljött a várva várt alkalom, hogy az alpesinek ható tájat közelebbről is megismerhessem. 2018.10.06 07:26
Nagybánya – az ásító templomtól az égigérő toronyig
Nemrégiben Máramarosban jártunk, a népi kultúrát és hagyományokat máig őrző falvak mellett a környékbeli városokat is bejártuk. Mindenképpen szerettünk volna megállni Nagybányán is, melynek híresen szép belvárosáról már sokat hallottunk. 2018.10.05 12:21
Hollóháza – mindenki másért szereti
A Zemplén szíve, az Országos Kéktúra végpontja, és egyedi porcelándíszek szülőhelye: Hollóháza, ahol hollónak sajnos nincs háza, Istennek viszont kettő is, és az egyik igazán különleges. 2018.10.05 09:00
Bringatúra a vértesi szén nyomában
Oroszlány elsősorban a szénbányászatáról ismert – természetesen mi is lépten-nyomon találkoztunk az ipari múlt emlékeivel a Vértes északi kapujában. Azonban az erdő számos más érdekességet is rejt. Várrom, román kori templomrom és csodálatos remeteség éppúgy található itt, mint egykori külfejtések vagy szenet szállító kisvasutak nyomai. 2018.10.05 06:00
Menedék az erdélyi fellegek fölött
Gyergyószentmiklóstól tíz kilométerre, a Hagymás-hegység legmagasabb csúcsai között találjuk az Egyes-kő égnek meredő szikláit. A megközelíthetetlennek tűnő magaslat nagyon is elérhető, ráadásul a tövében kényelmes ágyban is megpihenhetünk. 2018.10.04 16:00
Örök élmények az időtlen tátrai tájban
Könnyű túra árán átélt magashegyi csúcsélmény a magyar természetjárás bölcsőjében, amit ezúttal a szikrázó napsütésben ragyogó téli pompa tett még varázslatosabbá. 2018.10.04 09:48
Kolontár zöldellő határában
Éppen nyolc évvel ezelőtt, hazánk eddigi legsúlyosabb természeti katasztrófájának elhárításában nem csak több száz szakember és munkagép, de utolsó lépésként a természet is kivette a részét. Aki pedig ma erre jár, a szomorú nyomok mellett egy újjáépült vidéket találhat. 2018.10.04 09:27
Látványos hazai kilátópontok – 2. rész
Jó érzés fent lenni és szétnézni, befogadni a magasság kínálta újszerű távlatot. Szárnyaink nincsenek, mint a madaraknak, pazar panorámát nyújtó kilátóhelyeink azonban igen. Ha a tájat a legszebb „oldaláról” szeretnéd megcsodálni, vedd célba a következő természetes kilátópontokat. Ezek a helyek az év minden évszakában ugyanolyan jók, csak éppen más-más élménnyel ajándékoznak meg.  2018.10.04 08:00
Szarvasbőgésre vadásztunk Budakeszi legnépesebb erdejében
Egy alacsony kilátóban állok nagyjából huszadmagammal már jóval sötétedés után, előttem egy tisztás, messzebb a környékbeli települések pislákoló fényei. Távolról halkan felsejlik egy gímszarvasbika jellegzetes nászéneke. Szarvasbőgéstúrán vettünk részt a Budakeszi Vadaspark melletti bekerített kis erdőben. 2018.10.02 17:24
Római utak a Pilisben
Nem kell régésznek lennünk, hogy letűnt korok nyomaira bukkanjunk a terepen. Csak tudnunk kell, mire érdemes figyelni, hogy izgalmas felfedezéseket tehessünk.  2018.10.02 10:00
Ismert és kevésbé ismert kilátópontok – 1. rész
Egy túra valódi csúcspontja lehet, ha a fárasztó kaptatók után elénk tárul a táj, és mi egyre lassuló pulzussal kezdünk el gyönyörködni a környékben. Ehhez persze jó idő is kell, de ha szerencsénk van, a most bemutatott kilátópontok felejthetetlen élményekkel ajándékoznak majd meg minket.  2018.10.02 09:00
A somogyi édenkert vasútján
Egy sínpár, egy erdő, elveszett falvak, rövid órákban mért idő, 20 km/h-s csúcssebesség. Talán két város és egy wellnesshotel közt könnyű ezeket hiányosságnak nevezni, de aki eltölt itt egy napot, az inkább csodáról beszél. Mesztegnyő eldugott erdei vasútja a természetben töltött idő esszenciájával kecsegtet. 2018.10.01 09:54
A Kelet-Mecsek gyöngyszemei
Nem túlzás azt állítani, hogy a Kelet-Mecsek minden völgyének és minden hegyének saját története van. Itt egy vár, ott egy üveghuta, erre egy skóciai királynő, amarra meg híres regényhősök jártak talán. 2018.09.30 09:00
Hetvenhét kilométeren át a Vértesben
Ez alkalommal egy igazi unikumot ajánlunk a kihívást kedvelő természetjárók figyelmébe, ami egy igazi turistaereklyével is kecsegtet a jelvényvadászoknak.   2018.09.30 07:00

Közösségi oldalak
A hónap fotója
2018. október
Nagy Patrícius:
Csillagkapu
36. GERECSE 50
Így látták az idei Gerecse teljesítménytúrák résztvevői ezt a borongós, kissé hűvös, húsvét...