MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumTuristashopTermészetjáró kártya

TÚRAAJÁNLAT

Zöld úton a Bakonyban
A természetjárást népszerűsítő túramozgalmak közül ezúttal egy igazi gyöngyszemet ajánlunk a jelvényvadászok figyelmébe. Szelíden hullámzó, dimbes-dombos táj, vadregényes szurdokvölgyek, történelmi látnivalók és páratlan panorámák. A Bakony vidéke és a benne kanyargó Rómer Flóris-emlékút ezeket nemcsak mind tudja, de végigjárásával – a hegység első tudományos kutatójához hasonlóan – mi is felfedezőivé válhatunk e változatos és izgalmas tájnak.  2019.07.28 09:00
Ahol az utak összefutnak: Dédestapolcsány
A legtöbb kéktúrázó csak áthalad rajta, másoknak viszont a Bükk fővárosa. Nem utolsósorban pedig egy csodás, nagy falu, amelynek határában akár heteket lehetne eltölteni anélkül, hogy egy-egy látványosságával kétszer találkoznánk. 2019.07.28 07:00
Szondi-emlékek nyomában
A Börzsönyhöz kötődő érdekes földrajzi nevek és a hegység eldugott zugai szinte kifogyhatatlanul szolgáltatják a látnivalókat és a történeteket. A térképet nézegetve akadtam rá a Szondi György nevét viselő emlékfasorra, egy hajdani kápolna helyére és egy titokzatos alagútra. Drégelypalánkról indulva egy 16 km-es körtúrával nemcsak ezeket kerestem fel, hanem Drégely várát és a históriájához tartozó egyéb legendás helyszíneket is. 2019.07.25 14:00
A Bakony leghíresebb sziklaüregénél jártunk
Pogányok és betyárok menedéke volt a barlang, amit hazánkban legkorábban említettek írásban. Odvas-kő látványos üregét és panorámás szikláit bárki felfedezheti egy kis sétával. 2019.07.24 07:32
Börzsönyi panorámák és helynevek nyomában
Térképböngészés közben sok mindenen megakad az ember szeme. Vajon mitől pokoli a Pokol-völgy, a Szép-bércről valóban szép a kilátás, kiről nevezték el a Nagy János-tetőt, és miért hívnak tányérosnak egy rétet? 2019.07.18 15:00
Gránitsziklák földjén – Velencei-hegység
Ingókövek és kőtengerek, gránitkúpok és sziklahalmok alkotják hazánk geológiai értelemben egyik legidősebb hegységét, amely leginkább óriások játszóterére emlékeztet. Egy rendhagyónak számító túramozgalom keretében akár egy nap alatt is bejárhatjuk ezt a különleges vidéket, ami látványos természeti képződményeivel biztosan maradandó élményt fog nyújtani. 2019.07.16 10:00
Megmásztuk Szlovákia nemzeti szimbólumát, a Krivánt
Évről évre visszatérünk a Magas-Tátra pompás ormai közé, ezúttal pedig egy régi túratervünket is megvalósítottuk. Nehéz lenne megmondani, miért hagytuk ki idáig ezt a turistaúton is megmászható, különösebb felkészültséget nem igénylő hegyet, de idén végre eljött a napja a meghódításának. 2019.07.15 10:01
Bejártuk a „magyar Svájcot”
Nemcsak a híres Csepegő-sziklát és Ferde-vízesést láttuk, de sétálgattunk a hangulatos Óbányán és Kisújbányán, felmentünk egy remek kilátóhelyre és az erdei üveggyártásról is sok-sok érdekességet megtudtunk.   2019.07.14 09:00
Még öt klassz éjszakai menedék
Bemutatunk még néhány szuper bivakszállást a Bükktől kezdve a Zempléni-hegységig. 2019.07.14 07:00
Aludj a szabad ég alatt – Szuper bivakszállások
A francia eredetű bivak (bivouac) szó szabad ég alatt tartózkodást, táborozást jelent. Ezt a természetjárók is sokféleképpen értelmezik, ezért mi, a klasszikus bivakolás fogalmától némileg eltérve, olyan helyeket válogattunk össze, amelyek nem csupán fekhellyel, de valami plusszal is kecsegtetnek egy hálózsákos, odakint éjszakázós túra során.  2019.07.13 09:00
Mocsárciprusok birodalmában – A Tiszaigari Arborétum kulcsosháza
A Közép-Tisza-vidék egyik legismertebb és legnépszerűbb turisztikai desztinációja a Tisza-tó, ehhez nem fér kétség, mi ugyanakkor mégsem a madárparadicsom közvetlen közelében, hanem Tiszaigar csodálatos arborétumának szívében találtuk meg szálláshely-látogatós rovatunk kiszemeltjét. Egy éjszaka erejéig a kulcsosház mellett egy teljes gyűjteményes kert is csak a miénk volt. 2019.07.07 09:00
Őserdő a Bakony szívében – Burok-völgy
Vannak különleges helyek, ahol a természetélmény olyan erős, hogy elfogynak a jelzők, a szavak. Ahol nagyon másabb a táj, ahol nem mindennapi ott lenni, és az ember úgy érzi, mintha nem is Magyarországon járna. Pedig ott jár. A Burok-völgy a Keleti-Bakonyban ilyen hely.  2019.07.06 09:00
Ismét robog Mahócára a kisvasút
Július 13-án, szombaton különvonat indul a Lillafüredi Állami Erdei Vasút szárnyvonalára. 2019.07.02 09:00
Tehénkéket kerülgetni szuperszonikus bringákkal – Nyár Ausztriában
Nyáron visszatérni a kedvenc síterepünkre kicsit olyan, mint nappal találkozni egy átmulatott éjszaka vonzó partnerével. Benne van a levegőben, hogy csalódni fogunk, de az is lehet, hogy egy merőben új oldalát ismerjük meg.  2019.07.01 09:34
Élménytúra a Csévi-szirtek körül
Kevés olyan hely van, ami egyszerre nyújt élményt és kikapcsolódást a hétvégén kiránduló gyerekes családoknak, a komolyabb outdoorozást kedvelő túrázóknak vagy akár barlangászoknak. A Pilis nyugati oldalába mindezt megtaláljuk, aminek felfedezését mi egy könnyű túrával ajánljuk nektek. 2019.06.28 14:00

Közösségi oldalak
A hónap fotója
2019. szeptember
Herczeg Kinga:
Helix
38. Gerecse 50
38. alkalommal rendezték meg a Gerecse 50 teljesítménytúrát 2019. április 27-én, közel 6500-an...