MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumTuristashopTermészetjáró kártya

TÚRAAJÁNLAT

Tétényi-fennsík, a futurisztikus víztoronytól a diósdi kőbányáig
A budatétényi szoborpark környéke hétvégenként megtelik autókkal. Ki a kommunizmus falak közé zárt szobrait szeretné megnézni, ki kutyát sétáltatni, ki futni jön Kamaraerdőbe, és olyan is akad, aki inkább a Tétényi-fennsík védett területei felé veszi az irányt. 2017.11.07 15:45
Kálváriák a Börzsönyben
Két okból is alig vártam már a múlt vasárnapot. Egyfelől azért, mert a Kálváriák a Börzsönyben 5. túrája jelentette az utolsó állomást a Dél-Börzsöny-kupasorozatnak, másfelől mert egy könnyű és hangulatos kirándulásra készültem az őszi tájban a kedvesemmel és a barátaimmal.  2017.11.07 11:00
Kis hidak nagy felfedezésekhez – 1. rész
Sokszor csak átsétálunk rajtuk, néha épp maguk a hidak jelentik a fő látványosságot, máskor pedig még tágabb környezetükkel együtt várnak felfedezésre. Képeslapok hazánk kis hídjairól, a kőtől az acélon át az újból felfedezett fáig.  2017.11.04 09:00
Barangolás a Keleti-Mátrában
Ha esik, ha fúj, megyünk! Ez volt a mottónk, mielőtt belevágtunk a vasárnapi túranapba, ami az időjárás-előrejelzések szerint csak megpróbáltatásokat tartogatott a természetjárók számára. A jóslatok beigazolódtak, mert a Mátra az ősz minden arcát megmutatta, sőt, kicsit a télit is.  2017.11.02 15:30
Egy ismeretlen szurdok felfedezése
Magyarország egyik legszebb, legvadabb, legtöbb kihívást és élményt nyújtó szurdoka, a Szakadás-árok a sok „leg” mellé a legismeretlenebb jelzőt is nyugodtan kiakaszthatná magára, ha a patakvölgyeknek szokásuk lenne így felcímkézniük magukat. 2017.11.01 09:00
Két keréken a Börzsönyben
Még az aszfaltcsík is kiváló lehetőségeket rejt a természetjáró élmények szerzéséhez, főleg, ha jól választjuk ki az utat és jármódot. 2017.10.31 15:00
Most sem okozott csalódást a Piros 85
Piros sáv jelzés 87,6 kilométeren keresztül. Csakis az, és persze sok minden más: hegyek-völgyek a Pilisben, a Visegrádi- és Budai-hegységben. Őszi színek és illatok, nyüzsgés és vidám társaságok, komoly kihívások, változatos időjárás és hosszú sötétben megtett szakasz – végül pedig a teljesítés nagyszerű élménye.  2017.10.31 12:45
Potyautasokkal a Kéken – Palin–Nagybakónak
Az október 23-ai hétvégén családi barátokkal utaztunk el. Az úti cél kiválasztásakor figyelembe vettük azt is, hogy ne legyen túl messze a RP-DDK-tól, így Keszthelyen töltöttük a hosszú hétvégét. A cél az volt, hogy legalább egy napot kéktúrázzunk, úgy, hogy azt mindenki élvezze: felnőttek, apróbbak és kevésbé aprók egyaránt.   2017.10.30 11:25
Kikötöttünk a Kisalföld lakatlan szigetén
A Kis-Somlyó mérete, kora és hasznosítási módja alapján is a Badacsony ikertestvére lehetne, ha nem rejtőzne a nagyobbik fele a föld alatt. Pedig szomszédos városok, nagy magasságok és Balaton nélkül különleges felfedezések várnak. 2017.10.29 09:30
Tihany mediterrán ösvényein
A Tihanyi-félsziget egy amolyan terepasztal. Részleteiben hasonlóságokat mutat nagyobb mintákkal. Nincs vulkán, de van kicsiny krátermaradványban felgyűlt tó. Gejzír sincs, de az abból kivált kőzetkúpokat mégis gejzírmezőnek nevezzük. A Lóczy-tanösvény a kabócáktól hangos, fenyőfás csapásával egy darabka mediterrán, pedig nagy, kék tenger helyett végtelen, sajátosan zöld tó feszül alatta. Persze a hasonlatok csak a hangulat megragadását szolgálják, a Tihanyi-félszigetet nehéz bármihez is mérni.  2017.10.28 09:00
Az ország tetejétől a parádi kastélyig szánkáztunk az avaron
Ha az Ilona-völgyi vízesés a cél, általában Parádfürdőről közelít a kiránduló. Mi most inkább a Kékesről indultunk, és beiktattunk a tervbe egy kis mókusetetést és panorámavadászatot is. A bőséges esőzés a vízesésnek jót tett, nekünk pedig izgalmas kihívásokat tartogatott a csúszkálás a sáros leveleken. 2017.10.27 14:01
A Kőszegi-hegység ősszel is óriási élmény
A kötelező hazai. Volt még egy túra aznap, amire igen szívesen mentem volna, de hát a Kőszegi-hegység számomra természetesen kihagyhatatlan. Ebben a gyönyörű őszben pláne! Nem is bántam meg, bár akadtak magasságok és mélységek – minden értelemben.  2017.10.25 12:30
Látványos hazai kilátópontok – 2. rész
Jó érzés fent lenni és szétnézni, befogadni a magasság kínálta újszerű távlatot. Szárnyaink nincsenek, mint a madaraknak, pazar panorámát nyújtó kilátóhelyeink azonban igen. Ha a tájat a legszebb „oldaláról” szeretnéd megcsodálni, vedd célba a következő természetes kilátópontokat. Ezek a helyek az év minden évszakában ugyanolyan jók, csak éppen más-más élménnyel ajándékoznak meg.  2017.10.23 09:00
Római utak a Pilisben
Nem kell régésznek lennünk, hogy letűnt korok nyomaira bukkanjunk a terepen. Csak tudnunk kell, mire érdemes figyelni, hogy izgalmas felfedezéseket tehessünk.  2017.10.22 10:00
Bohémia homokóriásai
A Cseh Paradicsom homokkőoszlopai a képeket nézve magashegységi táj benyomását keltik, pedig csak alacsony dombok oldalához tapadtak. Észak-Csehország bizarr sziklatornyai igazán megérik az egynapos kitérőt Prágából, még ha az összes látványosság felfedezéséhez több napra is van szükség. 2017.10.21 10:04

Közösségi oldalak
Györe László:
Deres rengeteg
36. GERECSE 50
Így látták az idei Gerecse teljesítménytúrák résztvevői ezt a borongós, kissé hűvös, húsvét...