MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalaiTermészetjáróGerecse 50KéktúraGalyacentrumTuristashopTermészetjáró kártya

TÚRAAJÁNLAT

Kikötöttünk a Kisalföld lakatlan szigetén
A Kis-Somlyó mérete, kora és hasznosítási módja alapján is a Badacsony ikertestvére lehetne, ha nem rejtőzne a nagyobbik fele a föld alatt. Pedig szomszédos városok, nagy magasságok és Balaton nélkül különleges felfedezések várnak. 2017.10.29 09:30
Az ország tetejétől a parádi kastélyig szánkáztunk az avaron
Ha az Ilona-völgyi vízesés a cél, általában Parádfürdőről közelít a kiránduló. Mi most inkább a Kékesről indultunk, és beiktattunk a tervbe egy kis mókusetetést és panorámavadászatot is. A bőséges esőzés a vízesésnek jót tett, nekünk pedig izgalmas kihívásokat tartogatott a csúszkálás a sáros leveleken. 2017.10.27 14:01
A Kőszegi-hegység ősszel is óriási élmény
A kötelező hazai. Volt még egy túra aznap, amire igen szívesen mentem volna, de hát a Kőszegi-hegység számomra természetesen kihagyhatatlan. Ebben a gyönyörű őszben pláne! Nem is bántam meg, bár akadtak magasságok és mélységek – minden értelemben.  2017.10.25 12:30
Római utak a Pilisben
Nem kell régésznek lennünk, hogy letűnt korok nyomaira bukkanjunk a terepen. Csak tudnunk kell, mire érdemes figyelni, hogy izgalmas felfedezéseket tehessünk.  2017.10.22 10:00
Bohémia homokóriásai
A Cseh Paradicsom homokkőoszlopai a képeket nézve magashegységi táj benyomását keltik, pedig csak alacsony dombok oldalához tapadtak. Észak-Csehország bizarr sziklatornyai igazán megérik az egynapos kitérőt Prágából, még ha az összes látványosság felfedezéséhez több napra is van szükség. 2017.10.21 10:04
A Jági-tótól a pilisszentiváni képkövekig
Kisgyerekes szülőként hétvégi kirándulásainkhoz elsősorban könnyen megközelíthető, rövidebb túraútvonalakat szoktunk keresni. Épp olyanokat, mint amilyen a Pilisszentiván közelében található Jági tanösvény. 2017.10.21 09:06
Európa legvastagabb madárszőnyege vár a Hortobágyon
Aki kíváncsi, miként töltekeznek fel nálunk a délre tartó daravak, jobb, ha mielőbb útnak indul az Alföld irányába, mert a madarak hamarosan felkerekednek, és a meglesésükre szervezett túrákra is vészesen fogynak a helyek. 2017.10.19 11:42
Egy nap két kilátó kétszer a Balaton-felvidéken
Varázslatos, lenyűgöző és sokszínű. Az aranyló október nyárias, kifejezetten meleg hétvégével ajándékozta meg a természetbe vágyókat. Lehet-e szebb, hangulatosabb tájat választani ilyenkor egy túrához, mint a Balaton-felvidék? Aligha! Egy esti vagy éjszakai túra egészen remek ötlet ilyenkor. 2017.10.17 14:40
Varázslatos őszi panoráma a Hegyes-tetőn
Tavaly sem hagytuk ki a „Fel a Hegyes-tetőre!” túrát, de idén egyenesen bűn lett volna. Szikrázó napsütésben pompázó őszi táj, balzsamos levegő és varázslatos panoráma. Egy kilátós túra ennél jobb már nem is lehetne. 2017.10.17 11:30
Várak és huták a Nyugati-Mátrában
Felsőhuta, Ötházhuta, Fiskalitáshuta, első hallásra furcsán, idegenül csengő helységnevek a legtöbb magyar ember számára. Mátraszentistván, Mátraszentimre, Mátraszentlászló. Így már ismerős, ugye? A Felső-Mátra vidékének szlovák üvegfúvók által alapított kis falvai, az ország legmagasabban fekvő települései mára kirándulók, a kristálytiszta hegyi levegőt kedvelők és nem utolsósorban a síelés szerelmeseinek paradicsomai.  2017.10.17 09:30
Őszi túratippek Szarvas környékén
Szarvasra nyáron érkezik a legtöbb turista, de ősszel is érdemes itt eltölteni pár napot, hisz remek túrákat lehet tenni a környéken, akár gyalogosan, akár két keréken, vagy épp a vízen. 2017.10.13 13:00
A szarvasbőgés és egy haramia nyomában
Kettős céllal vágtam bele még szeptember végén a Királyrétről induló rövid, de élménydús kirándulásba. Szerettem volna lencsevégre kapni egy bőgő szarvasbikát, illetve egy börzsönyi betyár búvóhelyét, melyet már korábbról ismertem, de még nem örökítettem meg a fotógyűjteményem számára. 2017.10.13 11:30
Kilátót avattak a Romhányi-hegyen
A most átadott, 26 méter magas építményt az Országos Kéktúra útvonaláról rövid kitérővel közelítheted meg. Teraszáról teljes körpanorámában lehet részed. 2017.10.12 12:15
Transzbörzsönyi zakatolás panorámákkal
A másfél éve teljes kapacitással működő, Börzsönyt átszelő erdei vasút körül elterülő hegyvidéket sokan tartják az ország egyik legszebb tájának. Könnyű túratippek következnek az erdei vasút nyitvatartásából hátralévő, legszínesebb három hétvégére. 2017.10.11 15:52
Tejködbe vesző tátrai csúcson
Az első sikeres tátrai csúcstúránk után szeptember elején ismét a Magas-Tátra felé vettük az irányt. Nem mást pipálhattunk ki a listán, mint a 2454 m magas Nagyszalóki-csúcsot. Az időjárás ezúttal nem volt túl kegyes hozzánk: a köd az egész túra alatt sejtelmes fehérbe vont mindent. 2017.10.10 14:07

Közösségi oldalak
A hónap fotója
2018. május
Rajki Róbert:
Harmatos hajnal
36. GERECSE 50
Így látták az idei Gerecse teljesítménytúrák résztvevői ezt a borongós, kissé hűvös, húsvét...