Keresés eredménye

Tavas tekergések

A Természetjáró heti gyűjtésének fókuszában dombvidéki tavak és könnyen teljesíthető kirándulások állnak.

2022.10.27.

A szeles Bakony békeszigete – Zirci apátság

A ciszterciek apátságát egy kifejezetten szélviharos őszi napon látogattuk meg. Szerencsére azonban kényelmes menedékre leltünk a 18. századi falak között, közben pedig megismerkedhettünk a rend és az épület történetével, és már azt is értjük, miért cserélték le hajdanán a hagymakupolát kőből készült toronysisakokra.

2022.10.22.

Kéktúra a Keleti-Bakony legszebb szurdokában

A Bakancslista stábja ezúttal a Csőszpusztától Zircig tartó kéktúraszakaszt járta be. Modern szélturbinák és 150 éves szélmalmok között kanyarogtak a Bakony egyik leglátványosabb szurdokáig, ahol azt is kipróbálták, milyen a magyar kanyoning a Római fürdő szikláinál.

2018.09.25.

Arborétumban és szellemlaktanyában is jártunk

A kéktúra 8. szakaszának végén nem csak Zircen barangoltunk egy jót, hazafelé még Hajmáskérre is beugrottunk. Rózsaszínben úszó barokk pompa, középkori térképészet, virágok kavalkádja és szellemek járta egykori katonai bázis tette élménydússá a napot.

2017.08.16.

Gőzfelhőtlen utazás a Bakonyvasút napján

Tíz éve még a bezárásának tervét jelentették be, idén viszont több ezren kapcsolódtak ki a Cuha-völgy környékén. Az események még kisvasúti napnak is beillettek volna, a főszereplő azonban hazánk egyik legerősebb dízelmozdonya volt.

2016.05.07.

Amikor gatyába rázott a bakonyi fenevad

Nem tartom magam a túrázás nagyágyújának, de a tejfelesszájú kiránduló szintjét már egy ideje csak-csak megugrottam. A barátommal bőszen rójuk a hazai tájakat, és egy príma csomagot is kifejlesztettük többnapos masírozásainkhoz: a fejlámpától kezdve a gázfőzőn át minden szükséges kellék megtalálható túrazsákunk szegmensei között. A tapasztalatok és józan paraszti eszünk gyakori használata ellenére utolsó barangolásunkon elkövettünk egy elemi szarvashibát, és világossá vált, hogy van még hova fejlődnünk. A leckét nem más adta fel nekünk, mint egy csámcsogással és horkantással megfűszerezett állati hang, mely olyan erős hatást váltott ki belőlünk, hogy egy életre megjegyeztük a tananyagot.

2016.01.23.

Öt hazai múzeum, ahol feltárul a világ

Ha a múzeumlátogatásról még mindig gyerekkorod osztálykirándulásainak legunalmasabb kötelező programja ugrik be, éppen itt az ideje felülírni a berögződést. A 21. században a technika fejlődésének és az új, élményalapú megközelítésnek köszönhetően ugyanis egy kiállítás már régen nem a porosodó üvegtárlókról és a felhalmozott tárgyi emlékek nyakunkba ömlesztéséről szól. Válogatásunkból most megtudhatod, hova érdemes betérned családi kirándulások alkalmával egy falat kultúra vagy egy kis tudományos kalandozás kedvéért.

2015.12.16.

Elindult a „Piros 10-es” Vándorlás

A Közép-dunántúli Piros túra meghirdetésének és kialakításának 10. évfordulója alkalmából jubileumi vándorlást szervezett a kiíró Észak-dunántúli Területi Természetbarát Szövetség. A zirci ünnepség után több mint száz túrázó vágott neki a 15 naposra tervezett túrának.

2014.07.22.

ÉLET A KÉKEN - 3. RÉSZ: NAGYVÁZSONYTÓL BODAJKIG

Az Országos Kéktúra hetedik, nyolcadik és kilencedik szakasza a Bakonyon vezet keresztül. Az útvonal Nagyvázsonyból indulva maga mögött hagyja a Veszprém-Nagyvázsonyi-medencét, megmássza a Kab-hegy-Agár-tető-csoportba tartozó Kab-hegyet (599 méter), majd a Veszprém-Devecseri-árkot Városlődnél keresztezve beveszi magát az Öreg-Bakonyba, és felkapaszkodik a Bakony legmagasabb hegyére, a Kőris-hegyre (709 méter). Zirc után éri el a Keleti-Bakony tágas fennsíkjait, s innen ereszkedik le a Móri-árok nyugati peremén fekvő Bodajkra.