A Farkas-hegyi repülőtér története és a vitorlázórepülés hőskora

A "Katlan" mai látképe az emlékműtől, háttérben az egykori repülőotthon épülete

1/26
Szöveg: Szigeti Ferenc Albert
Fotó: Szigeti Ferenc Albert

A Farkas-hegyi repülőtér története és a vitorlázórepülés hőskora

A "Katlan" látképe a levegőből az 1950-es években. A háttérben feltűnik a János-hegy és látszik a repülőotthon épülete is

2/26
Szöveg: Szigeti Ferenc Albert
Fotó: Ungár Patrik gyűjtése

A Farkas-hegyi repülőtér története és a vitorlázórepülés hőskora

A "Katlan" felső része és az emlékmű a Szekrényes-hegyről

3/26
Szöveg: Szigeti Ferenc Albert
Fotó: Szigeti Ferenc Albert

A Farkas-hegyi repülőtér története és a vitorlázórepülés hőskora

A beerdősülő "Katlan" napjainkban, fölötte a Szekrényes-hegy

4/26
Szöveg: Szigeti Ferenc Albert
Fotó: Szigeti Ferenc Albert

A Farkas-hegyi repülőtér története és a vitorlázórepülés hőskora

Egy Grunau Baby II.b típusú repülőgép úton a Szekrényesre (1950-es évek)

5/26
Szöveg: Szigeti Ferenc Albert
Fotó: Ungár Patrik gyűjtése

A Farkas-hegyi repülőtér története és a vitorlázórepülés hőskora

A MOVERO (Magyar Országos Véderő Egylet Repülő Osztálya) hangára és klubháza 1939-ben (1940-ben leégtek)

6/26
Szöveg: Szigeti Ferenc Albert
Fotó: Ungár Patrik gyűjtése

A Farkas-hegyi repülőtér története és a vitorlázórepülés hőskora

Egy Segel-Zögling gumiköteles kilövése a Farkas-hegyen 1940-ben

7/26
Szöveg: Szigeti Ferenc Albert
Fotó: Ungár Patrik gyűjtése

A Farkas-hegyi repülőtér története és a vitorlázórepülés hőskora

A Szekrényes-hegy tetején ma is látható egykori katapult

8/26
Szöveg: Szigeti Ferenc Albert
Fotó: Szigeti Ferenc Albert

A Farkas-hegyi repülőtér története és a vitorlázórepülés hőskora

Az egykori Horthy Miklós Nemzeti Repülő Alap otthona napjainkban

9/26
Szöveg: Szigeti Ferenc Albert
Fotó: Szigeti Ferenc Albert

A Farkas-hegyi repülőtér története és a vitorlázórepülés hőskora

A MÁV Testvériség SE Repülő Osztálya által épített ún.Sárgaház (ennek a helyén áll ma az emlékmű)

10/26
Szöveg: Szigeti Ferenc Albert
Fotó: Ungár Patrik gyűjtése

A Farkas-hegyi repülőtér története és a vitorlázórepülés hőskora

1934. április 15: a Budapest Székesfővárosi Közlekedési Rt. hangárának avatása a "Katlanban"

11/26
Szöveg: Szigeti Ferenc Albert
Fotó: Ungár Patrik gyűjtése

A Farkas-hegyi repülőtér története és a vitorlázórepülés hőskora

Csendélet az 1960-as években az új repülőtéren, a háttérben a Szekrényessel

12/26
Szöveg: Szigeti Ferenc Albert
Fotó: Ungár Patrik gyűjtése

A Farkas-hegyi repülőtér története és a vitorlázórepülés hőskora

A Farkashegyi repülőtér Budakeszi mellett

13/26
Szöveg: Szigeti Ferenc Albert
Fotó: Szigeti Ferenc Albert

A Farkas-hegyi repülőtér története és a vitorlázórepülés hőskora

Az emlékmű és az egykori repülőotthon

14/26
Szöveg: Szigeti Ferenc Albert
Fotó: Szigeti Ferenc Albert

A Farkas-hegyi repülőtér története és a vitorlázórepülés hőskora

A fokozottan védett területet jelölő tábla a Szekrényes-hegy lábánál (csak engedéllyel lehet bemenni)

15/26
Szöveg: Szigeti Ferenc Albert
Fotó: Szigeti Ferenc Albert

A Farkas-hegyi repülőtér története és a vitorlázórepülés hőskora

A "Katlanban" lévő épületek a Szekrényes felől nézve 1939 környékén. Ezen a felvételen együtt látható az összes épület, amely valaha a repülést szolgálta a repülőtér ezen részén.

16/26
Szöveg: Szigeti Ferenc Albert
Fotó: Ungár Patrik gyűjtése

A Farkas-hegyi repülőtér története és a vitorlázórepülés hőskora

A repülőtér alsó részére történt leszállást követően úton a Szekrényes-hegyre egy R-07b Vöcsökkel

17/26
Szöveg: Szigeti Ferenc Albert
Fotó: Ungár Patrik gyűjtése

A Farkas-hegyi repülőtér története és a vitorlázórepülés hőskora

Látkép a Szekrényes-hegyről Budakeszi irányába (1939)

18/26
Szöveg: Szigeti Ferenc Albert
Fotó: Ungár Patrik gyűjtése

A Farkas-hegyi repülőtér története és a vitorlázórepülés hőskora

A MOVERO néhány repülőgépe a reggeli eligazítás során (1940)

19/26
Szöveg: Szigeti Ferenc Albert
Fotó: Ungár Patrik gyűjtése

A Farkas-hegyi repülőtér története és a vitorlázórepülés hőskora

Egy Olympia Meise a Szekrényes-hegyről történt gumiköteles kilövés után (1941)

20/26
Szöveg: Szigeti Ferenc Albert
Fotó: Ungár Patrik gyűjtése

A Farkas-hegyi repülőtér története és a vitorlázórepülés hőskora

Egy R-08C Pilis kilövésre vár a Szekrényes-hegyen (1943)

21/26
Szöveg: Szigeti Ferenc Albert
Fotó: Ungár Patrik gyűjtése

A Farkas-hegyi repülőtér története és a vitorlázórepülés hőskora

Egy M-22 leszállás közben, háttérben a Horthy Miklós Nemzeti Repülő Alap épülő hangára

22/26
Szöveg: Szigeti Ferenc Albert
Fotó: Ungár Patrik gyűjtése

A Farkas-hegyi repülőtér története és a vitorlázórepülés hőskora

A "Katlan" látképe 1943-ban, a ma is látható hangár építésekor

23/26
Szöveg: Szigeti Ferenc Albert
Fotó: Ungár Patrik gyűjtése

A Farkas-hegyi repülőtér története és a vitorlázórepülés hőskora

Pilóták úton a repülőtérre (1947)

24/26
Szöveg: Szigeti Ferenc Albert
Fotó: Ungár Patrik gyűjtése

A Farkas-hegyi repülőtér története és a vitorlázórepülés hőskora

Egy G.9 Dzsunka típusú repülőgép vontatása a starthelyre egy Willis Jeep segítségével (1948)

25/26
Szöveg: Szigeti Ferenc Albert
Fotó: Ungár Patrik gyűjtése

A Farkas-hegyi repülőtér története és a vitorlázórepülés hőskora

A "Katlan" madártávlatból (1950-es évek)

26/26
Szöveg: Szigeti Ferenc Albert
Fotó: Ungár Patrik gyűjtése

A Farkas-hegyi repülőtér története és a vitorlázórepülés hőskora

Szöveg: Szigeti Ferenc Albert

A "Katlan" mai látképe az emlékműtől, háttérben az egykori repülőotthon épülete

Fotó: Szigeti Ferenc Albert

A "Katlan" látképe a levegőből az 1950-es években. A háttérben feltűnik a János-hegy és látszik a repülőotthon épülete is

Fotó: Ungár Patrik gyűjtése

A "Katlan" felső része és az emlékmű a Szekrényes-hegyről

Fotó: Szigeti Ferenc Albert

A beerdősülő "Katlan" napjainkban, fölötte a Szekrényes-hegy

Fotó: Szigeti Ferenc Albert

Egy Grunau Baby II.b típusú repülőgép úton a Szekrényesre (1950-es évek)

Fotó: Ungár Patrik gyűjtése

A MOVERO (Magyar Országos Véderő Egylet Repülő Osztálya) hangára és klubháza 1939-ben (1940-ben leégtek)

Fotó: Ungár Patrik gyűjtése

Egy Segel-Zögling gumiköteles kilövése a Farkas-hegyen 1940-ben

Fotó: Ungár Patrik gyűjtése

A Szekrényes-hegy tetején ma is látható egykori katapult

Fotó: Szigeti Ferenc Albert

Az egykori Horthy Miklós Nemzeti Repülő Alap otthona napjainkban

Fotó: Szigeti Ferenc Albert

A MÁV Testvériség SE Repülő Osztálya által épített ún.Sárgaház (ennek a helyén áll ma az emlékmű)

Fotó: Ungár Patrik gyűjtése

1934. április 15: a Budapest Székesfővárosi Közlekedési Rt. hangárának avatása a "Katlanban"

Fotó: Ungár Patrik gyűjtése

Csendélet az 1960-as években az új repülőtéren, a háttérben a Szekrényessel

Fotó: Ungár Patrik gyűjtése

A Farkashegyi repülőtér Budakeszi mellett

Fotó: Szigeti Ferenc Albert

Az emlékmű és az egykori repülőotthon

Fotó: Szigeti Ferenc Albert

A fokozottan védett területet jelölő tábla a Szekrényes-hegy lábánál (csak engedéllyel lehet bemenni)

Fotó: Szigeti Ferenc Albert

A "Katlanban" lévő épületek a Szekrényes felől nézve 1939 környékén. Ezen a felvételen együtt látható az összes épület, amely valaha a repülést szolgálta a repülőtér ezen részén.

Fotó: Ungár Patrik gyűjtése

A repülőtér alsó részére történt leszállást követően úton a Szekrényes-hegyre egy R-07b Vöcsökkel

Fotó: Ungár Patrik gyűjtése

Látkép a Szekrényes-hegyről Budakeszi irányába (1939)

Fotó: Ungár Patrik gyűjtése

A MOVERO néhány repülőgépe a reggeli eligazítás során (1940)

Fotó: Ungár Patrik gyűjtése

Egy Olympia Meise a Szekrényes-hegyről történt gumiköteles kilövés után (1941)

Fotó: Ungár Patrik gyűjtése

Egy R-08C Pilis kilövésre vár a Szekrényes-hegyen (1943)

Fotó: Ungár Patrik gyűjtése

Egy M-22 leszállás közben, háttérben a Horthy Miklós Nemzeti Repülő Alap épülő hangára

Fotó: Ungár Patrik gyűjtése

A "Katlan" látképe 1943-ban, a ma is látható hangár építésekor

Fotó: Ungár Patrik gyűjtése

Pilóták úton a repülőtérre (1947)

Fotó: Ungár Patrik gyűjtése

Egy G.9 Dzsunka típusú repülőgép vontatása a starthelyre egy Willis Jeep segítségével (1948)

Fotó: Ungár Patrik gyűjtése

A "Katlan" madártávlatból (1950-es évek)

Fotó: Ungár Patrik gyűjtése
2022.10.27.