A leglátványosabb szurdokok júliusi számunkban

A hőség ne tartson vissza, ha túrázni támad kedved: e havi lapszámunkban tíz olyan, kellően hűvös helyszínt gyűjtöttünk össze, ahol még a nyári melegben is remek élmény a kirándulás. A szurdokok mellett olvashatsz a Nagy-Fátra sziklaparadicsomáról, a Veszprém határában álló parabolikus hiperboloidról, és kiderül, mi igaz a méhekkel kapcsolatos rémhírekből.

TM
Gulyás Attila / TM
2016. június 27.

Remete-szurdok, Burok-völgy, Ördög-árok - most eláruljuk, miért érdemes felkeresni őket hét másik hasonló helyszínnel együtt, és az ötletet még egy túratippel is megkoronázzuk. Júliusi lapszámunkból megismerheted Kőszeg és környékének érdekességeit, elrepítünk a vasparipa hőskorába a gemenci kisvasúttal, régészet témájú cikksorozatunk második részében pedig kifejtjük, min dolgoznak jelenleg a Holdvirág-árokban. Ezúttal Kádár Jenővel készítettünk interjút, aki pedagógusként több száz diákjával járta végig és szerettette meg az Országos Kéktúrát.

A hónap turistaháza most a Balaton-felvidéki Erdészeti Erdei Iskola lett, a Messzelátóban a nemrég átadott, egyedi formájú Gizella királyné kilátót mutatjuk be, folytatjuk a vértesi várak és romok felderítését, és a gombák rajongóit júliusi „rókavadászatra” invitáljuk. A Káli-medencében bazaltorgonák, gyógynövények és templomromok mentén tettük bringatúrát, a Nagy-Fátrában sziklabércekre kapaszkodtunk fel. Azt is megtudhatod, mi a helyzet a hazai méhekkel, a Zöldhullám rovatból pedig kiderül, hogy a galóca nem feltétlenül gombát takar.