A rengeteg bedőlt fától különösen nehezen járható a Rám-szakadék

Konfár Tibor 2024.03.07

Bár a Pilisi Parkerdő Zrt. szakemberei folyamatosan biztosítják az ország egyik legszebb szurdokvölgyének járhatóságát, a frissen feltorlódott hordalék és bedőlt fák még így is komoly akadályt képeznek, nem csupán a turistáknak, de helyenként a patak vizének is, ugyanis legnagyobb meglepetésünkre egy kisebb tavacskát is találtunk a mederben.

Konfár Tibor 2024.01.03

Pazar útvonalvezetés, párját ritkítóan ötletes tematika, egykori üveghuták helyére települt, megkapóan szép kis falvak, gyönyörű természeti környezet, mindez egy jól megtervezett egynapos körtúrába tömörítve: ez a Kelet-Mecsek Tájvédelmi Körzet legszebb látnivalóit bemutató, érdekes jelzésű Üvegesek útja.

Konfár Tibor 2024.03.05

Egy jó kis túrázós hétvégét terveztünk egyik kedvenc kirándulóhelyünkön, a Medves-vidéken. Jókor érkeztünk. A nemzeti színekbe öltözött Somoskőújfalu éppen visszacsatolásának századik évfordulóját ünnepelte, Eresztvényben gyönyörű idő fogadott, a Macskalyukban megnéztük az új helyre költözött kilátót, a szlovák Kismalom vendéglőben ettünk egy jót, Fülekre átruccanva pedig megállapítottuk, hogy a kissé ütött-kopott palóc kisvárosig bizony még mindig magyarul álmodik ez az elszakított felvidéki táj.

A fővárosiak zöld szigete, a Hármashatár-hegy turisztikai ráncfelvarrásának köszönhetően méltó vetélytársa lett a Normafa – János-hegy – Hűvösvölgy hármasnak. Ne álljunk meg a Virágos-nyeregnél, mert azon túl is értékes gyöngyszemeket találunk.

Konfár Tibor 2024.02.27

A pazar fekvésű, szépen restaurált csókakői vár, az alatta elterülő réten felállított igényes szoborpark, a Vár-völgy meghitt, madárcsicsergős hangulata, a Vértes-fennsík szintben hullámzó, ligetes erdei, Kápolnapuszta megdöbbentő története, végül Gánt kedves kis utcái az Országos Kéktúra Csókakőtől Gántig kanyargó, alig 14 kilométeres szakaszát igazi élménytúrává varázsolják.

Konfár Tibor 2024.01.26

A Kecskeméttől alig húsz percnyi autóútra fekvő Szikrai-Holt-Tisza és a szomszédos Alpári-rét az ősi, szabályozás előtti Tisza menti élővilág egyik utolsó megmaradt menedéke. Egy könnyed sétára kerestem fel ezt a varázslatos tájat, ám a jégbe fagyott ártéri világban olyan csodákra leltem, melyekről induláskor még csak nem is álmodoztam.

Konfár Tibor 2024.01.17

Ez a Balaton-felvidék szívében fekvő bájos kis falucska három középkori templomromjával igazi kuriózum a maga nemében. A 2023 tavaszán csodával határos módon megmenekült kisdörgicsei Árpád-kori templom mellett olvasható Csoóri Sándor idézet pedig talán sosem volt oly aktuális, mint napjainkban. „…ahol templomok rogynak térdre, ott térdre rogy maga a nép is. Ritkul, fogyatkozik.

Konfár Tibor 2024.01.08

A Balaton-felvidéki kultúrtáj szívében, a Káli-medence délnyugati peremén, gyönyörű erdők mélyén bújik meg a magyar pálos építészet egyik legépebben megmaradt emléke, a salföldi kolostorrom. Akár a közeli Ábrahámhegyről, akár Salföld felől érkezünk, a félórányi erdei sétával felkereshető műemlék lenyűgöző látványa és nyugalmat árasztó miliője megéri a fáradságot.

Konfár Tibor 2023.11.24

Az ország északi peremén hullámzó Medves-vidék egyik legszebb látnivalója, és egyben jelképe a határ túloldalán rekedt Somoskői vár. A magyar oldalról autóval is könnyedén megközelíthető erősséghez a szlovákiai Sátorosbánya felől egy igényesen kiépített tanösvény vezet, melyet végigjárva szinte úgy érezhetjük magunkat mintha egy másik világba csöppentünk volna.

Konfár Tibor 2023.11.21

Az idei ősz utolsó napsütéses szombati napjára egy kellemesnek ígérkező erdei sétát terveztünk Nagymarostól Zebegényig, keresztül a híres Szent Mihály-hegyen. Úgy éreztem, ezzel nem lehet mellélőni: Dunakanyar, Julianus-kilátó, Remete-barlang, csodálatos környék, pazar panorámák. Azt azonban álmomban sem gondoltam volna, hogy milyen kalandok várnak ránk ezen a népszerű kirándulóhelyen.

Soós Lajos 2023.11.13

Őszi alföldi „expedíciónk” utolsó napján az Alföldi Kéktúra talán leghosszabb egybefüggő szakaszát jártuk le Vaja és Kisvárda között, majd 22 km-en. Ebből alig 3,5 km volt, ami homokos szekérúton vezetett, a többi pedig aszfalt. Túloznék, ha azt mondanám, hogy sok kellemes és izgalmas inger ért útközben bennünket. Ennek megfelelően szinte űridőt trappoltunk, mert megállásra nem igen késztetett semmi. Persze így is megismertünk bűbájos nyírségi falvakat.

Konfár Tibor 2023.11.09

Régóta tervezgettük, hogy felkeressük a Bakony egyik gyöngyszemét, a Cuha patak szurdokvölgyét. Számítottunk rá, hogy a hatalmas sziklafalak közt kanyargó patakmeder látnivalói lenyűgözőek lesznek, arra viszont álmunkban sem gondoltunk, hogy legszebb élményeinket a gyermekkorunk vasútjait felidéző, retró hangulatú vonatozásnak köszönhetjük majd.

Soós Lajos 2023.10.31

Az idei Kéktúrázás Napja előtti pénteken amolyan prológ jelleggel beterveztünk egy ráhangolódó, bemelegítő túrát. Első körben Tiszakanyártól Cigándig gondoltuk, aztán módosult a cél Pácinig, de ez meg majdnem sok lett. A végén időhiányba is kerültünk, és alaposan ki is fáradtunk ettől a majd 25 km-től.