Filmajánló: Én vagyok Greta

Greta Thunberg két éve még csak egy átlagos svéd diáklány volt, mára viszont fenekestül felfordult az élete. Világszerte hősként tisztelik, aki el tudta érni azt, hogy a Föld jövője érdekében milliók emeljék fel a szavukat. Megnéztük a filmet, amely a kezdetektől végigköveti Greta útját.

2020.11.13.

Boszorkányok és ősi idolok a megújult szarvasi múzeumban

Több mint két évig tartó felújítás után a napokban nyitotta meg újra a kapuit a szarvasi Tessedik Sámuel Múzeum. A megújult kiállítótérben láthatunk többek között ősi termékenységszobrokat, és hallhatunk a helyi boszorkánylegendákról is, de a novemberi hétvégéken városi sétára is várják az érdeklődőket.

2020.11.04.

Látványos helyszínek őszi kiránduláshoz – hétvégi programajánló

Az őszi természet persze külön program nélkül is remek kikapcsolódást nyújt. Ezen időszak talán egyik legszebb jelensége, amikor átfúj az erdő fái közt a szél, és „záporként” hullanak alá a színes levelek. Ajánlunk pár klassz szabadtéri programot november második hétvégéjére, ahol még elcsípheted a lombhullás e páratlan látványát.

2020.11.03.

Gombapiknik és tarka őszi erdők – hétvégi programajánló

Az ősz az erdei kirándulások ideje. Lehet gyönyörködni a színes falevelekben, vagy jókat sétálni a hulló lombok alatt, és ez a gombászok egyik legkedveltebb időszaka is. Húzd fel a túrabakancsot, és mutatunk néhány érdekes október végi szabadtéri programot a hétvégére.

2020.10.27.

Minden, amit tudni akarsz a Mátráról

A Harkály Ház tökéletes kiegészítése lehet egy mátrai túrának és egyben remek családi program. Míg a kisebbek az interaktív játékokon keresztül szereznek ismereteket, addig a nagyobbak elmerülhetnek az érdekességekben. Én például itt tudtam meg, hogy a Mátrában élnek világító giliszták.

2020.10.21.

Három kert, ahol különösen szép az ősz

A botanikus kertek, arborétumok és füvészkertek minden évben kínálnak szépségeket és érdekességeket, de a tavaszi virágözön mellett talán az őszi lombszíneződés jelenti az egyik leggyönyörűbb időszakot ezeknek a helyeknek az életében. Három helyszín, az ország három különböző pontjáról. Főszerepben a növények, a gombák és persze az ősz

2020.10.16.

Rendhagyó éjszakai túra a Várnegyedben

Október 31-én „Sziklába vájt történelem – Árnyak és fények a Várnegyedben” címmel különleges éjszakai túra lesz a fővárosban. A résztvevők a túrán három helyszínt érintenek, a Sziklakórház és a Vár-barlang bejárása után a Mátyás-templom tornyából csodálhatják meg az esti fényekben pompázó Budapestet.

2020.10.08.

Idén is lesz Medvesi Fotós Maraton

A szervezők október második hétvégéjén a Medves-vidékére várják a gyönyörű tájak és a fényképezés szerelmeseit, amatőröket és profikat egyaránt, Közép-Európa egyik legjelentősebb outdoor fotós eseményére, ahol minden pillanat élmény lesz.

2020.10.05.

Időutazás a pusztában – a Hortobágyi Vadasparkban jártunk

Ha visszamennénk úgy tízezer évet az időben, a Hortobágyon sok olyan állatfajt láthatnánk, amelyekkel ma már nem találkozhatunk. Ha maradéktalanul nem is lehet visszapörgetni az idő kerekét, azért a Hortobágyi Vadasparkban tehetünk egy képzeletbeli időutazást, keselyűkkel, pelikánokkal és vadlovakkal.

2020.09.28.

Közel a természethez – kipróbáltuk az erdőmerülést

A természet jótékony hatásait ma már tudományos kutatások is alátámasztják. Persze nem kellenek ahhoz számok, mérések és grafikonok, hogy ezt tudjuk, hisz mindannyian megtapasztaltuk már azokat a saját bőrünkön. Az erdőterápiás módszerek is a természet áldásos hatásaira építenek. Királyréten most mi is kipróbáltuk egyet ezek közül.