Őszi séta a Dunakanyar legsokszínűbb városában – Vác

Gulyás Attila 2019.11.06

Vác bámulatos: nemcsak azért, mert itt lépten-nyomon történelmi emlékekbe botlunk, mert megdöbbentő módon több száz múmia került innen elő és mert Szentendrén is túltéve igazi cukrászda-nagyhatalom, hanem azért is, mert a városban tulajdonképpen egy kétkilométeres sétával is simán el lehet tölteni akár egy egész napot.

Joó Annamária 2019.11.05

Mi lehet jobb egy klassz kirándulásnál? Két klassz kirándulás. Nincs is szebb, mint sétálni a kora délutáni napsütésben, és érezni a levegő meleg ölelését, amikor az erdei ösvényeket megtöltik az ősz illatai. Mi éltünk a lehetőséggel, és a pasztellszínekben tobzódó, október végi vénasszonyok nyarának egyik utolsó napját a Nagy-Kopasz tetején, majd a Garancsi-tónál töltöttük.

Gulyás Attila 2019.10.30

Egy időben sűrűn megfordultam a Flórián téri aluljáróban. Ugyanazzal a teljes közömbösséggel gyalogoltam el a római romok mellett, mintha csak egy fornettist vagy egy telefont nyomogató jegyellenőrt hagynék magam mögött. Konstatáltam, hogy ott vannak, de különösképpen sosem gondoltam bele, milyen jelentőséggel bírnak – hogy valaha római katonák wellnesseztek ott, ahol most az emberek többsége a krumplis lángosos sorban állva tölti a legtöbb időt. Néha megéri perspektívát váltani, és jobban szemügyre venni azokat a dolgokat is, amik mellett nap, mint nap elmegyünk.

Turista Magazin 2019.10.17

Ráckevétől mintegy 6 kilométerre, a Csepel-sziget déli részén bújik meg egy takaros kis szerb nemzetiségű község, Lórév. Az alig 300 fős település fekvése már csak a Duna közelsége miatt is páratlan, mégis viszonylag kevesen ismerik. Pedig lenne miért: számos természeti szépségre, építészeti és kulturális különlegességre bukkanhatunk a környéken.

Turista Magazin 2019.10.06

Végre itt az aranyló ősz, amikor még azok is szívesen kirándulnak, akik egyébként nem nagy természetjárók. Színes lombok alatt sétálhatunk, és ehhez jön hozzá a meleg őszi táj, a madárricsajtól hangos erdők tüdőt tisztító illata. Bámulatos panorámákat láttunk a Keszthelyi-hegységben.

Turista Magazin 2019.10.03

A Páris-patak szurdoka alig 350 méter hosszú, kanyargós, néhol csupán 2-3 méter széles, 20-30 méter magas, „hullámzó” falakkal szegélyezett völgy. Ezt a nem túl nagy távot igen hamar be lehet járni, viszont az egykori folyó vájta, megkövült ősvilág különleges látványa akár több órára is ott marasztalhatja a túrázót.

Turista Magazin 2019.09.27

A Naszály északi lábánál kialakított körtúra főleg akkor tökéletes választás, ha gyerekkel vágsz neki, de egy kellemes ősz eleji séta helyszíneként sem utolsó. Szakadék felett átívelő függőhídon lépdeltünk és hosszú pallósoron vesztünk bele a sűrű erdőbe.

Pálvölgyi Krisztina 2019.09.21

Furán hangzik, de valóban így van, tó a tóban, ez volt az úti célunk szeptember utolsó nyári hétvégéjén. A Tisza-tó egyik rejtett kincsét, a Tiszavirág Ártéri Sétaút és Tanösvényt fedeztük fel, igazi vadregényes élmény volt, és a végén a bátraknak, azaz nekem, egy kihagyhatatlan, idei utolsó szabad vízi csobbanás is belefért a tündérrózsákkal teli Göbe-tóba.

Turista Magazin 2019.09.18

Aki Németországban utazgat, az előbb-utóbb (de inkább előbb) biztosan belebotlik egy csodaszép kastélyba, így az sem meglepő, hogy az internet tele van a témában toplistás összeállításokkal. Ezekben Sigmaringen kastélya is előkelő helyen szokott szerepelni, története pedig összefonódik az inzigkofeni hercegi parkkal, ami nem ám egy szokványos angolkertecske, mint elsőre gondolnánk, hanem egy vadregényes erdő sziklákkal, hidakkal és a rajta keresztülcsordogáló Dunával.

Turista Magazin 2019.09.03

A Boden-tavat övező festői településeken akkor is belebotlunk valamilyen jelentős és lenyűgöző történelmi emlékbe, amikor csak úgy, cél nélkül barangolunk. Volt, ahol mi is ezt az elvet követtük, de a konstanzi székesegyházat és a milliónyi virággal benépesített Mainau szigetet muszáj volt töviről hegyire bejárnunk.

Turista Magazin 2019.09.02

Singen neve ismerősen cseng? Nem? Pedig a Boden-tó és a svájci határ közelében fekvő német települést érdemes kitűzni úti célként: innen hetekre elég látnivalót érhetünk el kényelmesen, de ha egyhelyben maradnánk, akkor sem fogunk unatkozni. Egy egykori vulkánon, a Hohentwielen fekszik az ország egyik legnagyobb várromja, és a takaros épületek között sétálva is érdekes meglepetésekre bukkanhatunk.

Turista Magazin 2019.07.20

Árnyas lombsátor, burjánzó aljnövényzet, sziklás patakmeder, mohás kőtömbök, bedőlt fák és izgalmas drótkötélpálya. Ördög-árok és Kő-árok. Bejártuk a Magas-Bakony egyik legszebb túraútvonalát, és nem bántuk meg, valamit megéreztünk a Bakony vadságából.

Turista Magazin 2019.06.29

Nem véletlen, hogy a Magas-Bakony egyik legnépszerűbb kirándulóhelye. Egyszerre vadregényes, könnyen bejárható, és olyan magával ragadó a táj, hogy szinte észre sem veszed, hogy legyalogoltál néhány kilométert a Cuha patak szurdokában. Magas vízálláskor patakátkelések, köveken való ugrálások adják a túra sava-borsát.

Turista Magazin 2019.05.31

Hogy melyik Magyarország leglátványosabb vára, arról megoszlanak a vélemények, de ha a legszebb fekvésűt keressük, akkor a függőleges sziklafalakkal körbevett, Bodókő-hegyen magasodó Boldogkő vára bizonyosan az élmezőnyben végez. Az Oroszlánszikla gyilokjárója és különleges ólomkatona-kiállítása miatt is érdemes ezt a várat felírni a bakancslistánkra.

Turista Magazin 2019.05.26

Zöldellő lombkoronák, virágillat a levegőben. Kell ennél több egy kiránduláshoz? Mi a Pilisbe ruccantunk ki, ahol egy nem túl nehéz, viszont látványos túrát jártunk be, ami ideális célpont lehet akár gyerekkel is. Van benne szikla, két barlang, egy „egri vár” és jó pár szép panoráma.