Túracipellő

Gyerekekkel a szabadban

A varázslatos cserszömörce nyomában

Szigeti Ferenc 2019.11.15

A természet rengeteg csodás jelensége közül minden évszakban van pár, amely nemcsak fotósok és természetjárók, de a természetbe ritkábban kirándulók ezreit is képes megmozgatni. A tiszavirágrajzás, a szentjánosbogár-rajzás, a daruhúzás és vadlúdsokadalom mellett a cserszömörce őszi lombszíneződésének mindenképpen ott lenne a helye a „sztárok” között.

Szigeti Ferenc 2019.09.08

Idén nyárra azt találtuk ki, hogy mesés kirándulásokat teszünk a régen látott és már nagyon hiányolt Székelyföldön az általunk tavaly felfedezett Székelyföldi Legendárium segítségével. Csodás módja ez a távolságok és az infrastruktúra hiánya miatt amúgy talán nem annyira gyerekbarát Székelyföld-járásnak, mindenkinek csak ajánlani tudom.

Szigeti Ferenc 2019.07.29

Én úgy nőttem fel, hogy a Szlovák Paradicsom minden természetjáró álma, gyerekkoromban mégsem jutottam el e különleges helyre. Bár felnőttként és a Kárpátok szerelmeseként jártam ott kétszer is, most egy barátomnak jutott eszébe, hogy mutassuk meg a gyerekeknek, elég nagyok és tapasztaltak hozzá.

Szigeti Ferenc 2019.07.18

A nyár nem csak a vízpartról szólhat, sokan ekkor keresik fel Magyarország talán legismertebb kirándulóhelyét is, s talán sokakban felmerül a kérdés, hány éves gyermekkel lehet egyáltalán nekivágni a nagy kalandnak. Íme, pár megfontolandó tanács egy természetjáró családtól.

Szigeti Ferenc 2019.06.14

Úgy gondoltuk, hogy egy patakos, hegygerinces, menedékházas családi vándortúrával indítjuk a nyarat. Mi sem alkalmasabb terep erre az országban, mint az egyetlen igazi gerinctúra hazája, a vadregényes Mátra, ahol gyerekszemmel nézve is egymáshoz közel találunk szállásokat. A nyár elkezdődött…

Szigeti Ferenc 2019.05.13

Budapest természeti élményekre vágyó lakossága bőven el van kényeztetve a Dunáig ereszkedő Budai-hegységgel, de ez korántsem jelenti azt, hogy Pesten ne találnánk csodákat. Tavaly már felfedeztük a Felsőrákosi-réteket, most a Szilas-patak mentén vezető fantasztikus bringautat jártuk be.

Szigeti Ferenc 2019.04.24

Az imádott Börzsönyt már régóta terveztük bevenni a gyerekekkel. A központi rész meghódítása a gyereklábnak túl sok, több napra meg még valahogy sosem indultunk el. Most a méltatlanul elfeledett Kóspallagról vágtunk neki a Börzsöny szép kilátást nyújtó nyugati kúpjainak.

Szigeti Ferenc 2019.02.18

Avagy a fürdőzés is egy remek téli kirándulás után esik a legjobban. Talán elsőre nem így tűnik, legalábbis a távolról érkezőnek, mint nekünk, de Zalakaros éppenséggel kiváló családi túracélpontokkal van körülvéve.

Szigeti Ferenc 2019.01.14

A sípályán kívül. A gyerekek szájából elhangzó eredeti ötlet ugyanis egy „jégcsapkirándulásról” szólt. Mivel a Rám-szakadékot túl nagy kihívásnak ítéltük meg, célba vettük a minden bizonnyal télen is mesés Apát-kúti-völgyet az Ördögmalom-vízeséssel. De ha már ott jártunk, végre kipróbáltuk a hófánkot is. Hóemberes és hókutyás, sőt, kutyaszános móka lett belőle.

Szigeti Ferenc 2018.12.05

Nagyon nem mindegy, hogy gyerekekkel hogyan és hova kirándulunk, ebben a szürke, hideg időben pedig még a szokásosnál is nagyobb kihívás a szabadba vinni a gyerekeket. Itt egy - szerintem - remek ötlet: etessünk közben madarakat! Nekünk legalábbis bevált. December első, nagyon hideg és nagyon szürke szombatján egy rövid, de szép kirándulást szerveztünk.

Szigeti Ferenc 2018.10.30

Ha a jó családi kirándulás ismérve a viszonylag könnyen megközelíthető, de látványos, sok érdekességet felmutató helyszínek megléte, amely mellé még mese is költhető, és a felnőttek is megtalálják számításaikat, akkor a Novohrad-Nógrád Geopark egy igazi családi túraparadicsom.

Szigeti Ferenc 2018.10.11

A Pilisi kilátások túramozgalom egyik kifejezetten családbarát célpontjának tűnt a Piliscsév feletti, 378 m magas Basina meghódítása. A turistaúton csak pár éve megközelíthető hegyen egy rövid kaptatóért cserébe pazar panoráma, vadregényes erdő és egy forrás melletti szép pihenőhely várt ránk jutalmul. Na meg két erdei hinta, ami igazán megkoronázta a kirándulást.

Szigeti Ferenc 2018.08.21

Családi hétvégét tervezünk, de még nem tudjuk, hova? Ne legyen túl messze, viszont biztosra mennénk játékos programok, túralehetőségek és érdekes látnivalók tekintetében. A Bécsi-Alpok és Mönichkirchen környéke egy igazi szenzációt is tartogat. Az ún. Hintaösvényt teszteltük több más gyerekközpontú látványosság mellett.

Szigeti Ferenc 2018.08.08

A sokak által ismert St. Corona am Wechselben, illetve tágabb környékén, a Wechselland térségben gondoltak egyet, s a visszafejlesztett sípályák helyén létrehoztak egy osztrák mércével is egyedülálló családi túraparadicsomot. Az Alsó-Ausztriai Idegenforgalmi Hivatal jóvoltából kipróbáltuk, és mit mondjunk, fülig ért a szánk.

Szigeti Ferenc 2018.07.16

Mivel az elmúlt évek során a Budai-hegység jelentős részét bebarangoltuk, idén tavasszal beneveztünk a zseniális Pilisi kilátások túramozgalomba, hiszen egy gyönyörű, könnyebben elérhető csúcs meghódítása mindig kiváló gyerkőcös cél, főleg, ha a tetején pecsételni is lehet.

Szigeti Ferenc 2018.06.27

Kőbányán kirándulni? Nagyon is! Még akkor is, ha a forgalmas Keresztúri út és a Túzok utca kereszteződésében Kusturica filmet idéző a hangulat: ha nem is disznók és nem is Trabantot rágnak, de egy rozsdarágta fémtelepen soványka juhok legelik a csenevész füvet, meg néha a szemetet. Pár lépésre innen azonban már ölyv kőröz felettünk: megérkeztünk a Felsőrákosi-réteket bemutató tanösvényhez.