Közel a természethez – kipróbáltuk az erdőmerülést

A természet jótékony hatásait ma már tudományos kutatások is alátámasztják. Persze nem kellenek ahhoz számok, mérések és grafikonok, hogy ezt tudjuk, hisz mindannyian megtapasztaltuk már azokat a saját bőrünkön. Az erdőterápiás módszerek is a természet áldásos hatásaira építenek. Királyréten most mi is kipróbáltuk egyet ezek közül.

2020.09.18.

Szarvasbőgésre vadásztunk Budakeszi legnépesebb erdejében

Egy alacsony kilátóban állok nagyjából huszadmagammal már jóval sötétedés után, előttem egy tisztás, messzebb a környékbeli települések pislákoló fényei. Távolról halkan felsejlik egy gímszarvasbika jellegzetes nászéneke. Szarvasbőgéstúrán vettünk részt a Budakeszi Vadaspark melletti bekerített kis erdőben.

A Szlovák Paradicsom rejtett oldala

Észak-déli irányban szeltük át a Káposztafalvi-karszt fennsíkját, és bár 24 óránál alig több állt rendelkezésünkre, végigmentünk a leghosszabb szurdokon, kipróbálhattunk egy turistaházat, a karszt hangulatos völgyeiből a legmagasabb kilátópontjára másztunk, majd egy kanyonon átsétálva megérkeztünk egy hegyek közé ékelt tó partjára. Az általunk is bejárt mintegy 30 kilométeres táv azoknak ajánlott, akik a Szlovák Paradicsom belső zugaira, sokoldalú hangulataira is kíváncsiak.

2020.09.18.

Pazar madárvilág és Árpád-kori emlékek a Holt-Tisza mentén

Mára már nagyon kevés olyan igazi, árvíz járta ártéri területe maradt a Tiszának, amely a hamisítatlan, 19. századi, folyószabályozás előtti állapotokat idézi állat- és növényvilágában egyaránt. Mindez fűszerezve két, az Alföldön szinte egyedülálló Árpád-kori emlékkel, melyeket jól járható turistaút köt össze.

Vulkánok az Alföld peremén

Közel az ukrán-magyar határhoz két különös hegy emelkedik ki a Beregi-síkságból. Már az is furcsa, hogy a lapos alföldi tájból egyszer csak két ekkora magaslat bukkan ki, az meg aztán különösen, hogy mindkettő vulkáni szigethegy. A barabási Kaszonyi-hegyen és a tarpai Nagy-hegyen jártunk.

2020.09.16.

Megérkeztek a darvak első nagyobb csapatai Hortobágyra

Minden évben sokak által várt esemény a darvak megérkezése hazánkba, a napokban pedig hangos krúgatással birtokba is vették a hortobágyi halastavakat ezek a kecses madarak. Egy megkapó videó is készült az egyik darupárról, amit most cikkünkben meg is nézhetsz.