Fagyos reggelre ébredtünk

Péntek reggelre az országban több helyen is 0 fok alá hűlt a levegő. A jó hír viszont, hogy a hétvégén végre már búcsút inthetünk az éjszakai fagyoknak.

2024.04.26.

Budapesti tanösvények, ahol szuper túrák várnak rád

Rövid, de látványos túrát keresel a fővárosban? Ajánlunk néhány tanösvényt, ahol nemcsak egy kellemes sétához adott minden, de érdekességekből sem lesz hiány. A Naplás-tótól az Apáthy-sziklán át a Róka-hegyig járjuk be a főváros szemrevaló túrahelyszíneit.

Ismerkedés a májusi éjszakák csodás énekesével

Ismét útjára indul a „Fülemülék éjszakája” rendezvénysorozat, ahol a programhelyszíneken idén is lesz lehetőségetek megismerkedni a világ egyik legszebb hangú énekesmadarával, a csalogánnyal. Az MME ugyanis országszerte számos helyen szervez fülemülehallgató sétákat.

2024.04.26.

A szerelem süketté teszi a siketfajdot

Az Őrségi Nemzeti Park Igazgatóság címerében szereplő siketfajddal ma már nem találkozhatunk az országban, de a 60-as évekig kis számban rendszeresen fészkelt az Alpokalján. Hogy visszatér-e valaha, az a jövő zenéje.

Izgalmas túrák a főváros környéki hegyekből

A Budapestet szegélyező hegyvidék elsősorban amolyan hétvégi kirándulóterepként él a köztudatban. Ennek megfelelően egymást érik a legszebb természeti látványosságokat és kirándulóhelyeket vagy a legjobb túrákat listázó gyűjtések. Mi most ismét olyan túrákat ajánlunk a Természetjáró kínálatából, amelyek kevésbé ismert útvonalakon haladva érik el a népszerű látnivalókat.

2024.04.25.

Kálváriajárás a Börzsönyben

Szenvedésről szó sincs, ájtatosságról is csak annyi, amennyit mi viszünk bele, ugyanakkor ez a börzsönyi keresztekhez elnavigáló jelvényszerző túra bemutatja számunkra a táj kevésbé ismert és hangulatos részeit.

Az erdők tündérmadarának titokzatos élete

Van egy különleges, rejtőzködő, már-már misztikus madarunk, amivel csak nagy ritkán találkozhat az erdőjáró. A rejtélyes erdei madár a vadászati kultúrában is egyedi helyet foglal el, kutatása pedig nagyon fontos a faj fennmaradása érdekében. Dr. Schally Gergely egyetemi oktató-kutatóval beszélgettünk az immáron 16 éve tartó hazai szalonkamonitoring eredményeiről, és azt is elárulta, miért olyan izgalmas minden, ami erdei szalonka.

2024.04.25.

Átmenetileg nem látogatható a Rám-szakadék

A Rám-szakadék területén az elmúlt napokban sziklaomlás történt, ezért a Pilisi Parkerdő Zrt. a geológiai és statikai vizsgálatok elvégzéséig és kiértékeléséig ideiglenesen teljes egészében lezárja a közkedvelt szurdokot.

Vad bazsarózsák nyomában

A pünkösdi rózsát sokan ismerik, hisz sok kertben díszlik teltvirágú változata. Annál kevesebben tudják, hogy Magyarországon két vadon élő rokona is fellelhető. Ezek nyomába eredtünk.

Uhu – a titokzatos „nagyfülesbagoly”

Hazánk legnagyobb bagolyfaja ritka fészkelő nálunk, leginkább hegységeink peremén találkozhatunk vele. Legerősebb állománya a Zempléni-hegységben él, de Békésben is feljegyezték a fészkelését.