A Vas-hegy elvarázsolt útjain – A vadregényes Pinka-szurdok

Vannak helyek, amelyek legfőbb különlegessége nem egy látványos forma, a szédítő mélység vagy egy interaktív műsorszám, hanem egyszerűen maga a tény, hogy létezik. Ez pedig értékesebb lehet minden előbbinél. A Vas-hegy túraútja azokba az időkbe repít, amikor a házak csakis téglából és fából épültek, az utca végén túl pedig az ember által nem háborgatott természet birodalma kezdődött.

2020.11.21.

Vulkántúra a Mátrában

Az erdők mélyén látványos, az egykori vulkanizmusról tanúskodó sziklaképződményekkel találkozhatunk, a bércek tetejéről pedig pazar kilátásokban lehet részünk a szélrózsa minden irányában. A kevés települést felfűző mátrai kék ösvény bejárása közben betekintést nyerhetünk egy ősi, mára már kialudt vulkán „lelkivilágába” is.

Két ország kőtornya – Írott-kő-kilátó

A Kőszegi-hegység, Burgenland és egyben a Dunántúl legmagasabb csúcsán, a 882 m-es Írott-kőn álló panorámatoronyra ikonikus objektumként tekintenek a kéktúrázók, hiszen itt fonódik össze az Országos Kéktúra és a Rockenbauer Pál Dél-dunántúli Kéktúra nyomvonala.

2020.11.20.

Barlangról barlangra a pilisi remeték nyomában

Látványos sziklaüregek és panorámás szirtek, történelmi romok és máig tartó vita, hol is éltek valójában a pilisi pálos szerzetesek. Egy rövid túrával mi magunk is a nyomukba eredhetünk, és ha konkrét választ nem is, de varázslatos helyszíneket biztosan találunk.

Élménytúra az Öreg-Bakony északi vidékén

Hódok nyomában bevesszük magunkat egy varázsaltos szurdokvölgybe, négyezer éves romok mentén bámulatos sziklaalakzatokat csodálunk meg, majd a panorámás Pápalátó-kőtől festői fenyvesben élvezzük a Bakony roppant sokszínű élménykavalkádját.

2020.11.19.

Geokéktúra a Kőszegi-hegység metamorf kőzetei között

A Dunántúli-középhegység, illetve a Bakony földtudományi értékekben gazdag vidékét Sümegnél elhagyva jóval „egyhangúbb” tájegységek (pl. Marcal-medence, Kemeneshát, Sopron–Vasi-síkság) következnek egymás után. Síkságok és dombvidékek erdőiben baktatva hosszú, mintegy 130 km-es gyaloglás vár ránk, amíg meg nem érkezünk a magyar–osztrák határon fekvő Kőszegi-hegység térségébe.

2020.11.15.

A Kő-hegy és ami mögötte van

Pomáz és Szentendre között elterülő gyümölcsöskertek felett látványos sziklafalak magasodnak, melyek a Visegrádi-hegység déli peremét jelentik. Ez a környékbeliek által jól ismert, távolról is kiválóan látszó orom a 366 méteres Kő-hegy, ami voltaképpen egy nagy kiterjedésű fennsík déli letörése, és amely számos lenyűgöző élményt tartogat az ide felkapaszkodóknak.

2020.11.07.

Az ország tetejétől a parádi kastélyig szánkáztunk az avaron

Ha az Ilona-völgyi-vízesés a cél, általában Parádfürdőről közelít a kiránduló. Mi most inkább a Kékesről indultunk, és beiktattunk a tervbe egy kis mókusetetést és panorámavadászatot is. A bőséges esőzés a vízesésnek jót tett, nekünk pedig izgalmas kihívásokat tartogatott a csúszkálás a sáros leveleken.

2020.11.06.

Három csillag az ajtón, milliárdnyi az égen - Hotel Kardosfa

Az elmúlt öt évben a természetjárók számára vonzó hazai szálláshelyek palettájáról közel félszázat mutattunk be a Salgó tűzhellyel fűtött erdei laktól kezdve a légkondicionált vadászházig, mostani főszereplőnk pedig tovább tágítja a repertoárt, ezúttal az elegancia irányában. A SEFAG Zrt. szállodája tehát új színfolt magazinunkban, a Zselici Csillagpark szívében, a Rockenbauer Pál Dél-dunántúli Kéktúra mentén fekvő szálláshelyként olyan különlegesség, amelynek méltó helye van az ötvenedik részéhez közelítő rovatunkban.

2020.11.05.

Szellemfalu és titokzatos sziklaüregek a Vértes szívében

Sokszor megesik, hogy a kiránduló nem is sejti, milyen izgalmas környéken jár, csupán a lába elé figyel az ösvényen, élvezi a természet csendjét, és olykor elmereng az erdő nyugalmat árasztó rengetegében. Minderre a Vértes változatos terepe is kiváló, ám ha érdeklődők vagyunk, és nyitott szemmel túrázunk, a természetjáró élmény még ennél is többet tud nyújtani.

Csodák az ország tetején

Kékestető az ország egyik legnépszerűbb kirándulóhelye. A jól ismert látnivalókon túl azonban a Kékesnek létezik egy kevésbé ismert, vadregényes arca is. A novemberi Turista Magazin Ökotúra rovatában erről mesélünk.

2020.11.04.

A Börzsöny élményekben gazdag „ütőere” – Kemence-patak

Általában csörgedező szépségével és erdei idilljével gyönyörködteti a természetjárót, de előfordul, hogy szeszélyes erejével, illetve pusztító áradásával hívja fel magára a figyelmet. Végigkísérve a Kemence-patak útját nem csupán a természeti értékeit, de a vadregényes Magas-Börzsöny világát is megismerhetjük.

2020.11.03.

A Mátra és a Bükk kék útján

Ha már egyébként is kéktúrázol, miért ne gyűjtenéd be a Mátráért és Bükkért járó külön jelvényt is? Ha pedig még nem vágtál bele az Országos Kéktúrába, ez az útvonal biztosan meghozza majd a kedved a vándorláshoz.

2020.10.31.

Kőszegi óriások nyomába eredtünk

Túlzás nélkül állíthatjuk, hogy a Kőszegi-hegység legvadregényesebb részén jártunk, amikor Bozsok határában felkapaszkodtunk a kolosszális Kalapos-kövekhez, illetve az itt megbúvó rendkívül látványos üregekhez és sziklapárkányokhoz.