A Kő-hegy és ami mögötte van

Pomáz és Szentendre között elterülő gyümölcsöskertek felett látványos sziklafalak magasodnak, melyek a Visegrádi-hegység déli peremét jelentik. Ez a környékbeliek által jól ismert, távolról is kiválóan látszó orom a 366 méteres Kő-hegy, ami voltaképpen egy nagy kiterjedésű fennsík déli letörése, és amely számos lenyűgöző élményt tartogat az ide felkapaszkodóknak.

2019.11.19.

Vulkántúra a Mátrában

Az erdők mélyén látványos, az egykori vulkanizmusról tanúskodó sziklaképződményekkel találkozhatunk, a bércek tetejéről pedig pazar kilátásokban lehet részünk a szélrózsa minden irányában. A kevés települést felfűző mátrai kék ösvény bejárása közben betekintést nyerhetünk egy ősi, mára már kialudt vulkán „lelkivilágába” is.

2019.11.15.

Láthatatlan mecseki forradalmárok

Az 1956-os forradalom és szabadságharc kapcsán mindenkinek egyből a romos pesti utcák és a kiégett harckocsik látványa ugrik be. Tény, hogy a legsúlyosabb harcok a fővárosban zajlottak, de a fegyveres ellenállás a Mecsek erdeiben folyt a legtovább.

Tót atyafiak és a jó palócok

Nemrégiben két napot töltöttünk a Palóc Úton, és ízelítőt kaptunk a határon átívelő tematikus út látnivalóiból. Az ismerkedést a szlovákiai Hrušovban és a Cserhát egyik hangulatos kis falujában, Vanyarcon folytattuk.

2019.11.13.

Kőszegi óriások nyomába eredtünk

Túlzás nélkül állíthatjuk, hogy a Kőszegi-hegység legvadregényesebb részén jártunk, amikor Bozsok határában felkapaszkodtunk a kolosszális Kalapos-kövekhez, illetve az itt megbúvó rendkívül látványos üregekhez és sziklapárkányokhoz.

2019.11.09.

Az ország tetejétől a parádi kastélyig szánkáztunk az avaron

Ha az Ilona-völgyi vízesés a cél, általában Parádfürdőről közelít a kiránduló. Mi most inkább a Kékesről indultunk, és beiktattunk a tervbe egy kis mókusetetést és panorámavadászatot is. A bőséges esőzés a vízesésnek jót tett, nekünk pedig izgalmas kihívásokat tartogatott a csúszkálás a sáros leveleken.

Szellemfalu és titokzatos sziklaüregek a Vértes szívében

Sokszor megesik, hogy a kiránduló nem is sejti, milyen izgalmas környéken jár, csupán a lába elé figyel az ösvényen, élvezi a természet csendjét, és olykor elmereng az erdő nyugalmat árasztó rengetegében. Minderre a Vértes változatos terepe is kiváló, ám ha érdeklődők vagyunk, és nyitott szemmel túrázunk, a természetjáró élmény még ennél is többet tud nyújtani.

2019.11.07.

Őszi túratippek Szarvas környékén

Szarvasra nyáron érkezik a legtöbb turista, de ősszel is érdemes itt eltölteni pár napot, hisz remek túrákat lehet tenni a környéken, akár gyalogosan, akár két keréken, vagy épp a vízen.

2019.10.28.

Vasúton és bakancsban Zirctől Veszprémig

A műemléki védettségű Győr-Veszprém-vasútvonal leglátványosabb hegyi szakaszai a népszerű Cuha-völgy környékén várnak, azonban nem ez az egyetlen különleges táj a sínpárok mentén. Bejártuk a Bakonyvasút kevésbé ismert, déli vidékét, és igazán egyedi kincseket fedeztünk fel.

A Mátra gerincének legszebb panorámaútján

Vajon mi is kell egy jó kis családi kiránduláshoz? Egy pazarul újjávarázsolt csúcskilátó a tövében vendéglátóhelyekkel, egy gyerekekkel is jól járható, gyönyörű panorámák sorát nyújtó ösvény, a szivárvány minden színében pompázó, lombhullató őszi erdő, puha avarszőnyeg és nem utolsósorban jó buszközlekedés, vissza a kocsihoz.

2019.10.27.

A Mecsek fővárosában megállt az idő

Az ősz színpompája még a legszürkébb városközpontokat is megtölti élettel, de vajon mit mutat ott, ahol egész évben a természet határozza meg a táj képét? Kisújbánya épített és természeti értékei a tarka színek közt is kiemelkedők.

2019.10.26.

Őszi túra a Júliai-Alpok legizgalmasabb csúcsán

Miután idestova húsz éve járom a Júliai-Alpok hegyvilágát, és feljutottam már csaknem az összes elérhető csúcsára, ha valaki megkérdezné, melyik jut eszembe elsőre közülük, rögtön rávágnám, hogy nem, nekem nem a Triglav, hanem a Prísank. Hogy miért? Mert itt vannak a hegység talán legjobb turistaútjai, ahol az erőnket, ügyességünket is próbára tehetjük a hatalmas mélységek fölött, törmelékes, kitett ösvényeken, drótkötéllel biztosított falakon.

2019.10.25.

Barlangról barlangra a pilisi remeték nyomában

Látványos sziklaüregek és panorámás szirtek, történelmi romok és máig tartó vita, hol is éltek valójában a pilisi pálos szerzetesek. Egy rövid túrával mi magunk is a nyomukba eredhetünk, és ha konkrét választ nem is, de varázslatos helyszíneket biztosan találunk.

Várak és huták a Nyugati-Mátrában

Felsőhuta, Ötházhuta, Fiskalitáshuta, első hallásra furcsán, idegenül csengő helységnevek a legtöbb magyar ember számára. Mátraszentistván, Mátraszentimre, Mátraszentlászló. Így már ismerős, ugye? A Felső-Mátra vidékének szlovák üvegfúvók által alapított kis falvai, az ország legmagasabban fekvő települései mára kirándulók, a kristálytiszta hegyi levegőt kedvelők és nem utolsósorban a síelés szerelmeseinek paradicsomai.

2019.10.24.

Új látnivalók és régi lakók a Jági tanösvényen

A Pilisszentiván melletti tanösvényt önállóan is érdemes bejárni, de még jobb, ha mindezt, ahogy most én is, szakvezetéssel tesszük. A túra során a Pilisi Len Látogatóközpont munkatársaitól rengeteg érdekességet tudtam meg az itteni élővilágról, miközben a fokozatosan megújuló tanösvény vadonatúj élményelemeit is megnéztük együtt.

Látványos hazai kilátópontok - 2. rész

Jó érzés fent lenni és szétnézni, befogadni a magasság kínálta újszerű távlatot. Szárnyaink nincsenek, mint a madaraknak, pazar panorámát nyújtó kilátóhelyeink azonban igen. Ha a tájat a legszebb „oldaláról” szeretnéd megcsodálni, vedd célba a következő természetes kilátópontokat. Ezek a helyek az év minden évszakában ugyanolyan jók, csak éppen más-más élménnyel ajándékoznak meg.

2019.10.19.

Cseppkövekbe öltözött meseország, színházterem és állatkert a város alatt

Nyugodtan mondhatjuk, hogy Budapest a barlangok fővárosa is, hiszen sehol a világon nincs még egy olyan város, amely alatt ilyen jelentős kiterjedésű, különleges képződményekkel díszített járatrendszer húzódna. Ezek közül is a legjelentősebb a második kerületben található Pál-völgyi-barlangrendszer, ami jelenleg Magyarország leghosszabb ismert barlangrendszere, és amelynek egy részét a legnagyobb kényelemben, akár utcai ruhában is bárki bejárhatja.

2019.10.17.

Kihagyhatatlan sziklacsodák Biatorbágy határában

Lenyűgöző sziklamonstrumok, meredek oldalakban hullámzó karsztbokorerdők és lejtősztyeppek, valamint fantasztikus panorámák. Mintha nem is Magyarországon járnánk, pedig ez a mediterránnak ható táj Pest megyében és csupán egy kőhajításra fekszik a fővárostól.