A somogyi édenkert vasútján

Egy sínpár, egy erdő, elveszett falvak, rövid órákban mért idő, 20 km/h-s csúcssebesség. Talán két város és egy wellnesshotel közt könnyű ezeket hiányosságnak nevezni, de aki eltölt itt egy napot, az inkább csodáról beszél. Mesztegnyő eldugott erdei vasútja a természetben töltött idő esszenciájával kecsegtet.

2020.09.25.

Új látnivalók és régi lakók a Jági tanösvényen

A Pilisszentiván melletti tanösvényt önállóan is érdemes bejárni, de még jobb, ha mindezt, ahogy most én is, szakvezetéssel tesszük. A túra során a Pilisi Len Látogatóközpont munkatársaitól rengeteg érdekességet tudtam meg az itteni élővilágról, miközben a fokozatosan megújuló tanösvény vadonatúj élményelemeit is megnéztük együtt.

Ismert és kevésbé ismert kilátópontok - 1. rész

Egy túra valódi csúcspontja lehet, ha a fárasztó kaptatók után elénk tárul a táj, és mi egyre lassuló pulzussal kezdünk el gyönyörködni a környékben. Ehhez persze jó idő is kell, de ha szerencsénk van, a most bemutatott kilátópontok felejthetetlen élményekkel ajándékoznak majd meg minket.

2020.09.24.

Látványos hazai kilátópontok - 2. rész

Jó érzés fent lenni és szétnézni, befogadni a magasság kínálta újszerű távlatot. Szárnyaink nincsenek, mint a madaraknak, pazar panorámát nyújtó kilátóhelyeink azonban igen. Ha a tájat a legszebb „oldaláról” szeretnéd megcsodálni, vedd célba a következő természetes kilátópontokat. Ezek a helyek az év minden évszakában ugyanolyan jók, csak éppen más-más élménnyel ajándékoznak meg.

Romantikus lovagvár a Mecsek rengetegében

A Dunántúl déli részén emelkedő Mecsek több szempontból is kiváló túraterep. A tájképi, geológiai, természeti értékekben egyaránt gazdag hegység bőven tartogat történelmi emlékeket is, köztük az erdő csendjében megbúvó legendás Márévárat, amit egy észak-mecseki kirándulás során vétek lenne kihagyni.

2020.09.21.

Szarvasbőgésre vadásztunk Budakeszi legnépesebb erdejében

Egy alacsony kilátóban állok nagyjából huszadmagammal már jóval sötétedés után, előttem egy tisztás, messzebb a környékbeli települések pislákoló fényei. Távolról halkan felsejlik egy gímszarvasbika jellegzetes nászéneke. Szarvasbőgéstúrán vettünk részt a Budakeszi Vadaspark melletti bekerített kis erdőben.

2020.09.18.

A Szlovák Paradicsom rejtett oldala

Észak-déli irányban szeltük át a Káposztafalvi-karszt fennsíkját, és bár 24 óránál alig több állt rendelkezésünkre, végigmentünk a leghosszabb szurdokon, kipróbálhattunk egy turistaházat, a karszt hangulatos völgyeiből a legmagasabb kilátópontjára másztunk, majd egy kanyonon átsétálva megérkeztünk egy hegyek közé ékelt tó partjára. Az általunk is bejárt mintegy 30 kilométeres táv azoknak ajánlott, akik a Szlovák Paradicsom belső zugaira, sokoldalú hangulataira is kíváncsiak.

Pazar madárvilág és Árpád-kori emlékek a Holt-Tisza mentén

Mára már nagyon kevés olyan igazi, árvíz járta ártéri területe maradt a Tiszának, amely a hamisítatlan, 19. századi, folyószabályozás előtti állapotokat idézi állat- és növényvilágában egyaránt. Mindez fűszerezve két, az Alföldön szinte egyedülálló Árpád-kori emlékkel, melyeket jól járható turistaút köt össze.

2020.09.18.

Vulkánok az Alföld peremén

Közel az ukrán-magyar határhoz két különös hegy emelkedik ki a Beregi-síkságból. Már az is furcsa, hogy a lapos alföldi tájból egyszer csak két ekkora magaslat bukkan ki, az meg aztán különösen, hogy mindkettő vulkáni szigethegy. A barabási Kaszonyi-hegyen és a tarpai Nagy-hegyen jártunk.

2020.09.16.

Kihagyhatatlan sziklacsodák Biatorbágy határában

Lenyűgöző sziklamonstrumok, meredek oldalakban hullámzó karsztbokorerdők és lejtősztyeppek, valamint fantasztikus panorámák. Mintha nem is Magyarországon járnánk, pedig ez a mediterránnak ható táj Pest megyében és csupán egy kőhajításra fekszik a fővárostól.

2020.09.13.

A Lófingató-hegy titka

A különös vagy éppen vicces hangzású helynevek a nevükön túl is tartogathatnak élményt. A Lófingató-hegy bozótosában pedig még rejtélyes érdekességekre is bukkanhatunk.

2020.09.12.

Eldugott kilátópontok és sziklák Zemplénben

Arka a Zempléni-hegység délnyugati részén megbúvó, alig több mint félszáz lelket számláló, hangulatos kis zsákfalu. Boldogkő várának árnyékában kevesebb figyelem éri, pedig az erődítmény felfedezése után érdemes bejárni ezt a tájat is, mert rengeteg érdekességet és „titkos” kilátópontot rejt a falu környéki erdő.

2020.09.08.

Te mennyire ismered a Pilist?

Sokan jártasak a Budai-hegyek és a Dunakanyar között húzódó vidéken, de egy ilyen érintőpontos jelvényszerző túrával jó néhány újdonságot is felfedezhetünk hazánk e roppant változatos, látnivalókban gazdag szegletében.