Tóni a kéken

2016. május 23.

A torony túl messze van - Körösladánytól a Réhelyi Látogatóközpontig

Körösladányból elindulva már pecsételés után dörgött az ég, és két kilométerre a város határától máris eláztunk.

Új útitársunk egy fekete kóbor kutya lett, aki legalább 10 km-en keresztül követett minket a hatalmas sárban. Már jó ideje küzdöttünk a dagonyában, amikor egy közeledő alakot fedeztünk fel. Horváth Béla jött szembe, aki legendás kéktúrázó, rendszeresen publikál a Turista Magazinban, és blogot is vezet túráiról.

Béla megismerte Tónit, úgyhogy nagy volt az öröm, mert Tóni rendszeresen olvassa Béla írásait. Egy közös fotó után nekivágtunk a maradék 20 km-es távnak. Megint elvesztettük a susnyásban a kék jelzést, úgyhogy GPS segítségével a dévaványai templomtorony irányába indultunk el. Napraforgósban, nádasban, árkon-bokron átkeltünk, és néhány kilométerre a településtől megtaláltuk a Kéket.

Az alföldi templomtornyok közelinek tűnnek, de lejártuk a lábunkat, mire beértünk Dévaványára. Az első kocsmában összeroskadtunk, és megpróbáltuk levakarni magunkról a rengeteg sarat. A vasútnál pecsételtünk, majd Vikit és Anikót szekérre raktuk egy rövidke távra - két helybéli úriember kocsikáztatta meg őket.

A Réhelyi Látogatóközpontig még egyórás menetelés következett, ismét rendőri kísérettel. Megint tisztáztuk, hogy mi csak kéktúrázunk. Amikor megtudják, mindig nagyon kedvesek, segítőkészek, és rengeteg hasznos információt kapunk a környékről.

Este megérkeztünk a Réhelyi Látogatóközpontba, ahol sátrat is vertünk. Gyönyörű a környezet, mesés naplemente és fantasztikus vendéglátás koronázta meg az esténket. A madárlesről még négy túzokot is láttunk, úgyhogy Tóni nagyon boldog volt. Éjjel viszont jött a „feketeleves”, hatalmas vihar, jég és villámlás kíséretében. A sátor vízággyá változott, de nem ázott be, csak „lebegett” az alá becsorgó vízben.

Még a vihar előtt egy szarvas adott hangot a nemtetszésének a sátortól néhány méterre. Egy órán keresztül jelzett társainak. Csatlakozott hozzá egy bagoly és még megannyi, ismeretlen hangú madár. Úgyhogy izgalmas volt az éjszaka, teljesen kimerült volt reggelre az egész társaság. Elhatároztuk, hogy kedden ezen a gyönyörű helyen tartjuk a pihenőnapunkat, és megpróbáljuk kimosni és megszárítani minden ruhánkat, cipőnket. Reméljük, néhány szárazabb nap következik majd a Kéken.

Írta: Friesz Móni

Körösladány-Réhelyi Látogatóközpont
Pecsételőhelyek: Körösladány, Dévaványa, Réhelyi Látogatóközpont
Vízvételi lehetőség, bolt, kocsma: Körösladány, Dévaványa, Réhelyi Látogatóközpont
Kísérők: Schäffer Anikó, Czégény Viki, Gál Richárd, Friesz Móni

Legyél te is Tóni túratársa! A következő ímélcímre várjuk a jelentkezéseket időpont-megjelöléssel és elérhetőséggel együtt: turatars@termeszetjaro.hu

A túranaptárat ide kattintva tudjátok megnézni.

Kapcsolódó cikk:
Tóni előző napja

Toronyiránt és busszal az Alföldön - Furtától Körösnagyharsányig

2016.06.17.

Furtán elköszöntünk Olgától, aki kikísért minket a falu határába, és bízva abban, hogy profi túrázókkal van dolga, útnak eresztett minket. Addig nem is volt baj, amíg az országúton gyalogoltunk, viszont amikor letértünk a földútra, elvesztettük a jelet, aztán az utat, mert mindent nyakig érő gaz borított.