Megjelent a tavasz első Turista Magazinja

Frissítő forrásokkal, bükki zakatolással, szegedi szecessziós sétával, börzsönyi kalandozással és más szuper túracélpontokkal hangolódhattok a tavaszra a magazin márciusi számával.

TM
Gulyás Attila
Tóth Judit
Nógrádi Attila
2018. február 28.

Őseink a forrásokat sokszor szakrális vagy gyógyító, csodatévő helyként tisztelték. Nemcsak ezért, de a szép környezet miatt is érdemes ezeket felkeresni, mi most szokás szerint tízet gyűjtöttünk össze. Még több misztikummal készültünk: van egy hegyünk, amelyet a mendemonda szerint egykor boszorkányok és rablólovagok laktak, és annyi legenda kötődik hozzá, mint talán semelyik másik helyhez hazánkban. A Mesél a térképben ezúttal a Kámort vettük célkeresztbe.

A Messzelátó rovatban egy adótoronyból lett kilátót mutatunk be; a borsodbótai építményből a Bükklábát vehetjük szemügyre. Szokásos turistaháztesztünket ezúttal a Keleti-Mecsekben ejtettük meg, a Réka-kunyhóban hamisítatlan nomád feelingben volt részünk. Kisvasúttal Miskolctól a Garadna-patak völgyéig utaztunk, és most bemutatjuk a környék leglátványosabb részeit is.

Persze egy jó túrához nem árt egy megfelelő bakancs, Körkép rovatunkban pár remek modellt veszünk górcső alá. Izgalmas tematikus városnéző séták már nemcsak Budapesten, de számos vidéki nagyvárosban is elérhetők. Mi most Szegeden jártunk, ahol a legmegkapóbb szecessziós épületeket vettük szemügyre.

Idén gyalogos, vízi és kerékpáros vándortáborok is indulnak - ez utóbbi leghosszabb útvonalát külsős szerzőink is letesztelték, természetesen két keréken. Ti írtátok rovatunkban most néhány szuper sziklamászó helyszínről adunk képet, a Kitekintőben pedig a Magas-Tátrán teszünk havas túrát.

Biztosan te is találkoztál már kirándulás közben fába vésett ábrákkal, nevekkel, de gondolkoztál már azon, hogy mi okból kerülnek oda, és hogy mit okoznak ezzel a fának? Márciusi számunkban ezzel a kérdéskörrel is foglalkozunk, emellett kivesézzük azt is, mit lehet kezdeni a vaddisznók egyre hangsúlyosabb városi jelenlétével.

Ha eddig komlót csak sör formájában fogyasztottál, itt az ideje, hogy megkóstold a növényt például tojáslepényben is. Gasztro rovatunkba most komlós és kucsmagombás recepteket válogattunk össze.

A MÁRCIUSI SZÁMUNKAT ITT TUDOD ONLINE MEGRENDELNI, DE KEDVEZMÉNYES ELŐFIZETÉSRE IS VAN LEHETŐSÉGED. RÁADÁSUL HA MÁRCIUSBAN FIZETSZ ELŐ RÁNK, EGY PLUSZ LAPSZÁMOT ÉS KISVASUTAS TÉRKÉPET ADUNK AJÁNDÉKBA.