Újra indul a Bivaly

 Hatalmas érdeklődés mellett, nosztalgia-vonatozással ünnepelték és avatták fel a magyar gőzmozdonygyártás legendás járművét, a 424.247-es gőzmozdonyt.

Szerző:
Turizmus Zrt.
Fotó:
Tevan Imre
Gulyás Attila
2013. december 4.

 Hatalmas érdeklődés mellett, nosztalgia-vonatozással ünnepelték és avatták fel a magyar gőzmozdonygyártás legendás járművét, a 424.247-es gőzmozdonyt.

A “Bivaly”-t, valamint az Aba I. osztályú párnás és Caü III. osztályú fapados vasúti kocsikat bemutató eseményt Budapesten a Nyugati pályaudvaron kezdték, ahol mindenki megcsodálhatta a Királyi Várótermet. A jelentkezők és a sajtó munkatársai a magyar gőzmozdonygyártás leghíresebb sorozatú mozdonyával továbbított vonatozás során muzeális kocsikból és élményvonati kocsikból álló szerelvényen kezdték meg utazásukat. Az első megálló a Keleti pályaudvar volt, melynek Lotz csarnokát nézhették meg az érdeklődők, majd innen továbbhaladva, a Duna felett a Déli Vasúti Összekötő hídon átkelve érkeztek a Déli pályaudvarra.


MÁV Zrt. és leányvállalata, a MÁV Nosztalgia Kft. “Újra robog a 424-es!” rendezvényén Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter is megjelent, aki elmondta, hogy a személyszállítási törvényben rögzítették, hogy az egyéni közlekedéssel szemben a közösségi közlekedést illeti az elsőbbség, a hosszú távú utazásoknál ez a kötöttpályás közlekedésé, vagyis a vasúté. Megjelent Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója is, aki leszögezte, hogy a magyar ipar büszkesége a 424.247-es gőzmozdony, amely most ismét a síneken közlekedik, amihez sok munkára, pénzre volt szükség.

 

mozdony002.jpg

 

A MÁV Zrt. és a MÁV Nosztalgia közleménye szerint a felújított 424.247-es gőzmozdonyt 1954-ben gyártották a Ganz-MÁVAG-ban. Az Istvántelki Járműjavító 11 műszaki szakembere állította ismét üzembe, miután szinte minden alkatrészt, köztük a kazánt is felújítottak. A 424-es egy legendás járműtípus, egykor a magyar ipar büszkesége volt. A magyar gőzmozdonyok közül a 424-es volt a legismertebb, 1958-ig összesen 514 darabot gyártottak, ebből 149-et külföldi megrendelésre. Ezek a gőzmozdonyok az 1920-as évektől a személyvonati gőzvontatás 1984-es megszűnéséig voltak szolgálatban, jelenleg újra egy üzemképes példányt közlekedik nosztalgia célokból.


A MÁV Nosztalgia Kft. külföldi és belföldi utakra egyaránt készül, utasai százéves mozdonyok vontatta nosztalgiakocsik ablakaiból tekinthetik meg az ország leggyönyörűbb vidékeit, sőt akár a határon túlra is utazhatnak a különleges hangulatot és magas színvonalú kiszolgálást biztosító járattal.


A nem mindennapi eseményen emberek százai csodálták meg a gőzmozdonyt, amelyre kisgyerekek is felszállhattak az állomásokon, hogy belülről is megnézhessék. Nem hiányzott a szórakozás sem, az LGT zenéje és a Gyermekvasút fúvószenekara műsorára indították el a híres gőzmozdonyt.

Cikkajánló