Kis lépés nagy dolgokhoz

A Magyar Természetjáró Szövetséggel együtt gondolkodva, az erdőket gyalogosan járó közösség igényeire szabott csomagot készített a MAGYAR PISZKE PAPÍR Kft.

Szerző:
MAGYAR PISZKE PAPÍR Kft.
Fotó:
Pálvölgyi Krisztina (Kiemelt kép)
2021. május 31.

A Magyar Természetjáró Szövetséggel együtt gondolkodva, az erdőket gyalogosan járó közösség igényeire szabott csomagot készített a MAGYAR PISZKE PAPÍR Kft.

Újrazárható papírtasakba tettek 50 lap, kétrétegű újrahasznosított higiéniai papírt, ami nem csak akkor hasznos, ha éppen túrázás közben lenne szükség ilyen termékre, de például zsebkendő helyett is jól használható. A csomagolás nem csak környezetbarát (hiszen papírból készült), de újratölthető, többször használható is.

Jelenleg - az üdítő italok után - a higiéniai papírok csomagolása jelenti fajlagosan a legnagyobb veszélyt a környezetre. Egyetlen négy fős család egy évben csak a toalettpapír csomagolásának kidobásával 7 négyzetméternyi nejlonszemetet termel – számolta ki Bodrogai Ferenc, a társaság alapító tulajdonosa és ügyvezetője. A 100 százalékban magyar tulajdonú cég két éve vezette vissza a leghíresebb hazai háztartási papírmárkákat a piacra, úgy, hogy a Crepto és a Szilvia megjelenésével Európában egyedülálló innovációval is jelentkeztek.

A papírtörlő és a toalettpapír is papírdobozos csomagolással jelent meg, és nem fóliába húzva – miközben a termék maga is más minőséget képviselve környezettudatosabb a társainál. A kisebb cséve miatt több papír fér rá egy tekercsre, ezért 50–100 százalékkal több árunak van hely egy teherautón (kisebb a szállítási és raktározási költség, és a környezeti terhelés). Egy doboz, 12 tekercs Crepto 24 átlagos vécépapírnak felel meg, a 6 tekercs Szilvia pedig 14 átlagos papírtörlőt tesz ki.

Eljött a változás ideje a higiéniai papírok piacán. A tudatos vásárlók nem a legolcsóbbat keresik, hanem azt, ami a legjobb a számukra és a legkevésbé terheli a környezetet. Az ilyen fogyasztó ezért keres egyrészt környezetkímélő terméket, másrészt olyat, amely a legjobb ár-érték arányt nyújtja a számára.

– fogalmaz Bodrogai Ferenc. A cégvezető szerint a természetjárókhoz közelebb állnak a belföldi gyártású, környezettudatos termékek: számukra a hazai és természeti értékek megvédése nem lehet kérdés, ezért mindennapos választásaikban is jobban érvényesítik ezt az elvet.

A MAGYAR PISZKE PAPÍR ezért kötött stratégiai szövetséget a Magyar Természetjáró Szövetséggel és dolgozta ki új termékét kifejezetten a természetjárók igényeire szabva azt. A terméket azokban a hotelekben, szállásokon is javasolják – csoki helyett - bekészítő terméknek, kis meglepetésnek a vendégek számára, ahol a gyalogos turisták többször szállnak meg. A Crepto Tisztasági csomag hivatalosan a Gerecse Teljesítménytúrán debütál (minden nevező ajándékként kap egyet) majd, ám a halasztás miatt előfordulhat, hogy a túrázók már korábban másutt is találkoznak vele.

(X)




Cikkajánló